PC Hocası Forum


BIOS Update Sorunu
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 6
Mesaj: 32
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 12-02-2017

Merhaba, MSI Mortar B250M anakarta sahibim bugün BIOS'u 2.0 dan 2.2 ye güncelledim(güncellemeden önce sıkıntı yoktu) fakat "Kişisel bilgisayarınız bir sorunla karşılaştı yeniden başlatılması gerekiyor.Yeniden başlatılacak." Diyor, yeniden başlattığı zaman da aynı hatayı veriyor, ayrıca açılırken de "otomatik onarıma hazırlanıyor" diyor buda başarısız oluyor vev "Bilgisayarınız Düzgün Başlatılamadı" yazıyor sebebi nedir nasıl çözülür? Yine m-flash ile 2.0'a güncellersem sorun ortadan kalkar mı yoksa dahada mı batırır?

Alıntı
.
Konu: 18
Mesaj: 3,550
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-12-2016

daha önceki formatını uefi olarak mı kurdun bios da boot kısmından fast boot da bakar mısın uefi olarak mı ayarlı

Alıntı
.
Konu: 6
Mesaj: 32
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 12-02-2017

(10/08/2017, Saat: 22:55)Expert Adlı Kullanıcıdan Alıntı: daha önceki formatını uefi olarak mı kurdun bios da boot kısmından fast boot da bakar mısın uefi olarak mı ayarlı

Boot kısmında fast boot u bulamadım ama evet uefi olarak kurmuştum usb kullanarak 0 hddye 2 ay önce falan.
---
Boot Mode Select de şuan LEGACY+UEFI seçili
Boot option 1 de uefi harddisk
boot option 2 de uefi cd/dvd
uefi diye devam ediyor. Boot Mode Selecti bios updatesi yapmadan önce uefi mi yapmalıydım?

Alıntı
(Son Düzenleme: 10/08/2017, Saat: 23:40, Düzenleyen: umutsnl.) .
Konu: 18
Mesaj: 3,550
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-12-2016

yok bios da ayar yapmana gerek yok güncelleme için büyük bir bihtimalle sistem dosyası zarar gmörmüş yada boot kısmında sorun olmuş format atar gibi yap onarma ekranı gelecek onarmayı seç komut istemiyle de komuta CHKDSK C: /R yaz enter de tarasın onarmaya çalışacak onarmazsa yeniden sistem kurman gerekecek uefi+legacy yi sadece uefi yap

Alıntı
.
Konu: 6
Mesaj: 32
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 12-02-2017

(10/08/2017, Saat: 23:45)Expert Adlı Kullanıcıdan Alıntı: yok bios da ayar yapmana gerek yok güncelleme için büyük bir bihtimalle sistem dosyası zarar gmörmüş yada boot kısmında sorun olmuş format atar gibi yap onarma ekranı gelecek onarmayı seç komut istemiyle de komuta CHKDSK C: /R yaz enter de tarasın onarmaya çalışacak onarmazsa yeniden sistem kurman gerekecek uefi+legacy yi sadece uefi yap

Mavi ekrandan sonra gelen "Bilgisayarınız Düzgün Başlatılamadı"  adlı hatadan gelişmiş seçeneklere bastım ve orada "Başlangıç Onarma" adlı bir şey vardı, ona bastım bakalım bekliyorum bir şeyler dönüyor Shy . O dediklerini bu işlemden sonra kesin deniycem ama tabikide elimde win10 iso dosyası yok ilk başta indirmem gerekli Big Grin

Alıntı
(Son Düzenleme: 11/08/2017, Saat: 00:07, Düzenleyen: umutsnl.) .
Konu: 18
Mesaj: 3,550
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-12-2016

boot dosyasını onarabilirse düzelir sistem dosyasında sorun varsa düzelmez yeniden yükleme yapman gerekecek inşallah düzelir

Alıntı
.
Konu: 6
Mesaj: 32
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 12-02-2017

(11/08/2017, Saat: 00:18)Expert Adlı Kullanıcıdan Alıntı: boot dosyasını onarabilirse düzelir sistem dosyasında sorun varsa düzelmez yeniden yükleme yapman gerekecek inşallah düzelir

http://i.hizliresim.com/ok40rQ.jpg böyle bir hata aldım onarma bittikten sonra  Sad  Çare format yani...

Bir de bir şey sorucam attığım fotoğraf da orada ki gelişmiş seçeneklerde "Bu Bilgisayarı Sıfırla" var. Oradan sıfırlarsam UEFI olarak kalır sistem dimi?

Alıntı
(Son Düzenleme: 11/08/2017, Saat: 00:50, Düzenleyen: umutsnl.) .
Konu: 18
Mesaj: 3,550
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-12-2016

Evet sistemini bire bir geri yüklüyor özel dosyalar falan gidiyor sadece yüklü driverlar kalıyor

Alıntı
.
Konu: 6
Mesaj: 32
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 12-02-2017

(11/08/2017, Saat: 07:43)Expert Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Evet sistemini bire bir geri yüklüyor özel dosyalar falan gidiyor sadece yüklü driverlar kalıyor

Yav, o kadar uğraştım ettim olmadı gittim bios dan [legacy + uefi] olan yeri uefi yaptım sonra reset attım bilgisayar açıldı böyle şey mi olur? Ben tekrardan bozuyorum bilgisayarı.

Acaba işi garanti altına almak için yine de dosyaları onarsam mı? Smile

Alıntı
(Son Düzenleme: 11/08/2017, Saat: 14:51, Düzenleyen: umutsnl.) .
Konu: 18
Mesaj: 3,550
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-12-2016

sistem güncellemelerini yap istersen tarat bi daha

Alıntı
.


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Exclamation Onboard Seçeneği BİOS'da Bulunmuyor.Kaldıramıyorum summer378 0 36 01/10/2017, Saat: 00:57
Son Yorum: summer378
  Steam arkadaş ekleme sorunu silinik55 0 89 26/08/2017, Saat: 23:49
Son Yorum: silinik55
  Son BIOS güncellemesi tüm güncellemeleri kapsar mı? Theodore34 2 109 25/07/2017, Saat: 18:09
Son Yorum: UzmanPC
  Casper yazılım sorunu ahmetensar123 1 113 10/07/2017, Saat: 13:18
Son Yorum: UzmanPC
  Photoshop Ram Sorunu Çözüldü mahbubx 3 151 08/07/2017, Saat: 21:22
Son Yorum: onur.firatt

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Powered by MyBB
Pchocasi.com.tr


Tasarım