PC Hocası Forum


Garanti - İade Süreci
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 12
Mesaj: 30
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 19-01-2017

Merhaba hocalar,
ben Razer Wildcat marka gamepad'i bozulduğu için Aral'a yolladım, onlarda teyit edip yanında bir rapor yollayarak aldığım yere iletmemi ve garanti sürecini tamamlayacağımı söylediler. Şimdi buraya kadar tamam, olay bundan sonra başlıyor. Ben bu ürünü Adeks Store'dan aldım fakat artık aynı model gamepad stokta olmadığı için bana 600-700TL arası hediye çeki verip başka bir ürün almamı söylediler. Ben bunu da yapma taraftarı değilim çünkü her ekipmanım tamam, gereksiz yere neden 600 TL'mi kullanmayacağım bir ürüne vereyim ki? Para iadesi yapmıyorlar anlayacağınız. Bununla ilgili tüketici hakkı kanunlarında bir madde geçer mi, hukuki süreci var mıdır? Böyle saçma bir durum içerisindeyim şuan maalesef, yardımınızı bekliyorum.

Alıntı
(Son Düzenleme: 25/04/2017, Saat: 23:10, Düzenleyen: Zusth.) .
Konu: 13
Mesaj: 1,501
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 11-02-2017

Genelde ürün bozulursa nakit iade yapmaları lazım ama size 600 TL değerinde hediye çeki vermiş farklı firmalarda benim de başıma gelmişti firma nakit yerine çek veriyor. Benim başıma gelen olay şöyle ekran kartı aldım bir hafta içerisinde koşulsuz iade şansın var verdim ve bana nakit ödeme yapmadılar çek verdiler üründe arıza yoktu. Arkadaşım ekran kartı aldı arızalandı garanti kapsamında iade etti ve yine onda da çek verdiler kanunlu mu kanunsuz mu tam emin değilim yaptıklarından nadir duyuyorum nakit ödeme yaptıklarını tüketici hakem heyetine başvurmanı öneririm ama ilk önce başvuru yapmadan firmaya ilet eğer nakit ödeme yapılmaz ise tüketici hakem heyetine başvuracağını söyle.

Alıntı
(Son Düzenleme: 26/04/2017, Saat: 02:14, Düzenleyen: onur.firatt.) .
Konu: 3
Mesaj: 43
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 13-04-2017

Samsung servisinde 2 sene çalışmış biri olarak bunu sana cevaplayacağım. Öncelikle kendi içindeki politikası çek verme üzerinedir. Tabi bu ürünün iadesini yapma hakkın var. İlk önce kaç gün içerisinde bozuldu ve iade etmeye çalıştın. Eğer çeki aldıysan zaten bunun geri dönüşü yok. Tüketici hakem heyetine gidersen de aylarca bu işi kovalayıp beklemen gerektiğini biliyorlar kimse bununla uğraşmak istemediğinden kabul ediyor. Ayrıca tüketici hakem heyetinin vereceği karara itiraz etme şansları olduğundan bu süreç uzuyor da uzuyor. Ayıplı mal olarak geçebilecek düzeyde bir arıza mı yoksa kullanım sonrası oluşan bir arıza mı, yada kronik bir arızamı bunu bizimle paylaşırsan daha iyi yardımcı olabilirim.

Alıntı
.
Konu: 12
Mesaj: 30
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 19-01-2017

(26/04/2017, Saat: 15:54)ozgunpekdemir Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Samsung servisinde 2 sene çalışmış biri olarak bunu sana cevaplayacağım. Öncelikle kendi içindeki politikası çek verme üzerinedir. Tabi bu ürünün iadesini yapma hakkın var. İlk önce kaç gün içerisinde bozuldu ve iade etmeye çalıştın. Eğer çeki aldıysan zaten bunun geri dönüşü yok. Tüketici hakem heyetine gidersen de aylarca bu işi kovalayıp beklemen gerektiğini biliyorlar kimse bununla uğraşmak istemediğinden kabul ediyor. Ayrıca tüketici hakem heyetinin vereceği karara itiraz etme şansları olduğundan bu süreç uzuyor da uzuyor. Ayıplı mal olarak geçebilecek düzeyde bir arıza mı yoksa kullanım sonrası oluşan bir arıza mı, yada kronik bir arızamı bunu bizimle paylaşırsan daha iyi yardımcı olabilirim.

6 ay içerisinde bozuldu, 2 yıllık garanti süreci var. E haliyle kullanım sonrası bozulmuş bir ürün, tuşa bastığında algılamamaya başladı. Ancak Razer'ın distribütörü ARAL'dan gelen onay sonrası bu faktörün bir rol oynadığını düşünmüyorum.

Yalnız bana şunun bir mantığını açıklar mısın? Şuan adamların bana yaptığı muamele şu: Örn: Samsung TV stoklarımızda yok, size Buzdolabı verelim uygun mudur?

Yani benim boşu boşuna kullanmayacağım bir ürünü almak zorunda bırakılmam acayip saçma geliyor.

Alıntı
.
Konu: 0
Mesaj: 19
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 27-04-2017

Biraz şans işi ama çek vermeleri ilgi çekici olmalı. Tüketici hakları mahkemesinde hakkını aramalısın. Hakkını ara peşini bırakma. Hocalara selam

Alıntı
.
Konu: 3
Mesaj: 43
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 13-04-2017

Yukarıda açık bir şekilde bu işlemin nasıl ilerlediğini anlattım. Evet haklısın kullanmadığın bir ürünü almak zorunda bırakılmamalı bir müşteri. Fakat burada sizin konuya ne kadar hakim olduğunu işleri değiştirmektedir. Eğer çeki aldıysanız geçmiş olsun yapabileceğiniz hiç bir şey yok tüketici hakem heyetine gitseniz bile bu olay tersine alınmayacaktır. Yani Hakem heyeti ever çeki iade edin ücret iadesi yapılsın dese bile çek size sunulduğu için bu karar geçersiz olacaktır. Bu tarz işlemlere başlamadan bir araştırmakta fayda var. Şu için elinizdeki çeki bir şekilde satışa koyarak elden çıkartmanızı tavsiye edebilirim.

Alıntı
.
Konu: 12
Mesaj: 30
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 19-01-2017

(10/05/2017, Saat: 11:22)ozgunpekdemir Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yukarıda açık bir şekilde bu işlemin nasıl ilerlediğini anlattım. Evet haklısın kullanmadığın bir ürünü almak zorunda bırakılmamalı bir müşteri. Fakat burada sizin konuya ne kadar hakim olduğunu işleri değiştirmektedir. Eğer çeki aldıysanız geçmiş olsun yapabileceğiniz hiç bir şey yok tüketici hakem heyetine gitseniz bile bu olay tersine alınmayacaktır. Yani Hakem heyeti ever çeki iade edin ücret iadesi yapılsın dese bile çek size sunulduğu için bu karar geçersiz olacaktır. Bu tarz işlemlere başlamadan bir araştırmakta fayda var. Şu için elinizdeki çeki bir şekilde satışa koyarak elden çıkartmanızı tavsiye edebilirim.

Çek yok elimde dostum, daha ARAL'dan gelen raporlu ürün bile elimde. O kadar amatör değilim direk bu uyanıkların eline verecek, şu son bir kaç gündür sıkıştırıyorum adamlar elinde olmayan ürünleri tedarikçilere sormaya başladılar artık, umarım güzel bir sonuç ile ayrılacağım.

Alıntı
.
Konu: 3
Mesaj: 43
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 13-04-2017

(10/05/2017, Saat: 21:23)Zusth Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(10/05/2017, Saat: 11:22)ozgunpekdemir Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yukarıda açık bir şekilde bu işlemin nasıl ilerlediğini anlattım. Evet haklısın kullanmadığın bir ürünü almak zorunda bırakılmamalı bir müşteri. Fakat burada sizin konuya ne kadar hakim olduğunu işleri değiştirmektedir. Eğer çeki aldıysanız geçmiş olsun yapabileceğiniz hiç bir şey yok tüketici hakem heyetine gitseniz bile bu olay tersine alınmayacaktır. Yani Hakem heyeti ever çeki iade edin ücret iadesi yapılsın dese bile çek size sunulduğu için bu karar geçersiz olacaktır. Bu tarz işlemlere başlamadan bir araştırmakta fayda var. Şu için elinizdeki çeki bir şekilde satışa koyarak elden çıkartmanızı tavsiye edebilirim.

Çek yok elimde dostum, daha ARAL'dan gelen raporlu ürün bile elimde. O kadar amatör değilim direk bu uyanıkların eline verecek, şu son bir kaç gündür sıkıştırıyorum adamlar elinde olmayan ürünleri tedarikçilere sormaya başladılar artık, umarım güzel bir sonuç ile ayrılacağım.
İnan çok sevindim. Bu tarz diretmelere gelmeyin. Ücret iadesi istiyorum diyerek işleme sok raporu hatta raporun bir fotokopisini alırsan elinde bulunsun,faturada aynı şekilde. Hatta ürünün vermeden önce resimlerini çek S/N falan gözükecek şekilde nasıl haksızlık yapabileceklerini bildiğimden direk sen bu dediklerimi elinde bulundur. Ben sırf bu yüzden bıraktım işyerini...

Alıntı
(Son Düzenleme: 10/05/2017, Saat: 22:41, Düzenleyen: onur.firatt. Sebep: Hakaret içeren kelimeler ve içerikler kullanımı. ) .


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Garanti belgeleri kayboldu ? Arslanabdulkadir 25 1,026 30/03/2017, Saat: 17:37
Son Yorum: UzmanPC

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Powered by MyBB
Pchocasi.com.tr


Tasarım