PC Hocası Forum


Yandex Tarihçe
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 75
Mesaj: 1,758
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 24-04-2016

Yeni logo
Yandex'in logosu değişti. Bir yaz günü (kesin tarihini merak edenler için söyleyelim 25 Ağustos'ta) alışılmış “Яndex” logosunun yerine kullanıcılar “Яндекс” logosuyla tanıştı. Kelime Rusça’ya o kadar entegre olmuştu ki Latin alfabesiyle yazılması garipseniyordu.
undefined
Yandex.Haritalar API
Şirket, web sitesi sahipleriyle Haritalar'ı paylaşmaya başladı. Yandex.Haritalar, API sayesinde herhangi bir kaynağa aktarılabiliyordu. Yandex daha sonra geliştiricilere ve web sitesi sahiplerine birçok servisini ve teknolojisini sunmaya başladı.
undefined
Servisler
Yandex.Oto, Yandex.Seferler ve Yandex.Video servisleri lanse edildi ve hızla kullanıcılar arasında popüler oldu. Bunun yanı sıra anlık mesajlaşma servisi Ya.Online da kullanıma açıldı.
Bu sırada...
Yandex'in aylık kullanıcı sayısı 18 milyona ulaştı.1990

İlk adımlar
Yandex.ru web sayfasının doğmasına henüz birkaç yıl var. Gelecekteki Yandex'in yaratıcıları «Arcadia» adlı küçük bir şirkette arama teknolojisi konusunda çalışıyorlar. Burada birkaç bilgi arama programı geliştirdiler: İncil'de arama, ürün ve hizmet sınıflarında arama ve Uluslararası Patent Sınıflandırma sisteminde arama. (Sonuncusu bir miktar ticari başarı bile elde etmişti!)

1993
"Yandex" ismi
Bu isme İlya Segalovich ve Arkady Volozh birlikte karar verdiler. Arcadia’daki arama programının yeni bir sürümünü geliştirdiler ve bu programa kulağa hoş gelecek, güzel bir isim vermek istediler. Ilya programın niteliğini açıklayan kelimelerden bir liste yaptı. Tüm sonuçlar “search” ve “index” kelimelerin etrafında toplandı. Bu şekilde “yet another indexer” (bir indeksleyici daha) sözcük grubunun kısaltılmasıyla “Yandex” adı ortaya çıkmış oldu. Arkady ilk iki harfi, Kiril alfabesinde “Ya” sesine eşit olan ve "ben" anlamına gelen “Я” harfiyle yazmayı önerdi. Böylece programın adı Яndex oldu.
CompTek
Arcadia, bilgisayar ve yazılım satışı yapan CompTek adında bir şirketin bünyesine girdi. Birkaç yıl sonra CompTek bugünkü Yandex'in kurucusu oldu.

1997
http://www.yandex.ru
23 Eylül'de Moskova'da Softool Fuarı'nda Yandex.ru arama motoru piyasaya sunuldu. Büyük verilerle nasıl çalıştığını göstermek için Rus İnternet'i (Runet) indekslendi. O zamanlar Rusya internet ağında toplam 4 GB metin içeren 5000 site vardı. İnsanlar fuarda demo bilgisayarlarda aramalar yapıp yanıtları alıyorlardı. Yandex, Rus dilinin yapısını ve sözcükler arasındaki mesafeleri hesap ederek belgeleri buna göre sıralayabiliyordu.

1998
İlk içerik bazlı banner
Yandex.ru'da ilk defa içerik bazlı banner kullanıldı. Bannerın sloganı “Kediciğiniz Cisco alırdı” idi. Buradaki en önemli nokta, reklamın içeriğe göre gösterilmesiydi: Yandex kullanıcıya engel değil, tam tersine aradığını bulmaya yardımcı olan reklamlar göstermeye başladı. Daha sonra içerik bazlı reklamlar Yandex'in ana iş modeli haline geldi. Tabii ki şunu da unutmayalım, 1998'de henüz Yandex isimli bir şirket daha kurulmamıştı.

2000
"Yandex" şirketi
Yandex şirketi resmi olarak kuruldu. Kurucuları CompTek hissedarlarıydı. ru-Net Holdings beş milyon doların üstünde bir yatırım yaparak Yandex hisselerinin %36'sına sahip oldu. Hissedarlar arasında arama motorunun yöneticileri ve önde gelen yazılım geliştiricileri de vardı. Şirketin CEO'su Arkady Volozh oldu.
Paralel Arama
Yandex.ru, web'de aramaya paralel olarak uzmanlaşmış bilgi kaynaklarında da arama yapmayı öğrendi. 2000 yılında Yandex haber veritabanlarında ve ürün listelerinde arama yapmaya başladı. Paralel arama ilerleyen zamanlarda çok büyüdü.
Servisler
Lansmanlar açısından önemli bir yıldı. Aynı yıl içeresinde Yandex birkaç yeni servis açtı: Yandex.Katalog, Yandex.Haberler, Yandex.Mail, web sitesi barındırma, Favoriler, Yandex.Ürünler (daha sonraki adıyla Yandex.Market).

2001
Yandex.Direct
Şirket, Rus internetinde bir ilk olan içerik bazlı reklam yayınlama sistemini, Yandex.Direct'i kullanıma açtı. Yandex.Direct sayesinde hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan Yandex'te reklam yayınlanabiliyordu. Direct açıldıktan bir yıl sonra portföyünde 2500 reklamveren vardı.
İnternet'te Arama Kupası
Yandex, İnternette Arama Kupası adlı bir yarışma düzenledi. Bu yarışmaya isteyen herkes katılabiliyordu. Kazanana hediye dışında “Her Şeyi Bulan Kişi” unvanı da verildi. Bu yarışmalar büyük ilgi çekti ve 2008 yılına kadar devam etti. Benzer yarışmalar Yandex'in lisansıyla Rusya, Beyaz Rusya, Kırgızistan, İsrail, Norveç ve Amerika'da da gerçekleştirildi.
İlk ofis
Yandex'in ilk ofisi Moskova'da, Vavilova Sokağı No:40 adresindeydi. Bu adrese taşınana kadar MTU Inform'un misafirperverliğinden faydalanan Yandex, artık kendi ofisine ve sunucu odasına sahip olmuştu.
Servisler
İki yeni servis daha açıldı: lingvo.yandex.ru ve Yandex.Asiklopediler. Daha sonra bu iki servis Yandex.Sözlükler'in çatısının altında birleştirildi.

2002
Kâra geçiş
Yandex beklenenden bir yıl önce, yani Ağustos 2002'de kâr elde etmeye başladı. Bunda içerik bazlı reklamlardaki büyümenin rolü büyüktü. Reklamverenler internet reklamcılığının işe yaradığını görmüş oldular.
Servisler
Yandex.Görsel ve Yandex.Market açıldı. Açılış anında Görsel'de 12 milyon görsel mevcuttu. Market'te ise 150 internet mağazasının ürünleri vardı: kitaplar, filmler, kozmetik, ayakkabı, kıyafet, kırtasiye ve oyuncaklar… Aynı yıl PayCash şirket grubuyla birlikte Yandex, Yandex.Money ödeme sistemini kullanıma açtı.
O sırada...
Runet'in hacmi bir terabayta yükseldi. Bu neredeyse Büyük Sovyet Ansiklopedisi'ne eşdeğer bir boyuttu. O dönemde Rusya nüfusunun %8'i yani 8.8 milyon kişi interneti kullanıyordu. Yandex'te yapılan günlük aramalar 2 milyonu geçti.

2003
İlk kâr payı
Yandex, hissedarlarına 100.000 ABD doları miktarında ilk kâr payını ödedi. Sadece Yandex tarihinde değil, tüm Rus internet tarihinde bu bir ilkti.
Tıklama başına ödeme
Yandex.Direct'te önemli bir gelişme oldu: servis açık artırma modeline ve tıklama bazlı ödemeye geçti. Bundan böyle reklamverenler reklam gösterimi için değil, reklam üzerine yapılan tıklamalara ve siteye geçişlerine göre ödeme yapmaya başladılar. Açık artırma modeline uygun olarak tıklama ücretini reklamveren kendisi belirliyordu.
Spamooborona
Yandex, e-posta spamlerine karşı geliştirdiği teknolojiyi baz alarak Spamooborona (Spam'e Karşı Koruma) servisini açtı. Teknoloji, e-postanın binlerce özelliğini hesaplayarak spam iletilerini ayrıştırabiliyordu. Yandex.Mail hesabı olmayan kişiler bile e-posta hesapları için Spamooborona'yı kullanabiliyordu.

2004
Yandex.Haritalar
Yandex.Haritalar kullanıma açıldı. İlk etapta Avrupa’nın ve Rusya'nın üç büyük şehrinin haritası sunulmuştu: Moskova, St. Petersburg ve Kiev. Bu haritalarda adreslerin yanı sıra müze, sinema ve benzeri önemli mekanlar da aranabiliyordu.
Bloglarda Arama
Blogların popülaritesinin arttığı sıralarda Yandex, insanların birçok farklı konuda neler yazdıklarını takip etmek için kullanılabilecek olan "Bloglarda ve Forumlarda Arama" adlı servisini kullanıma açtı. Servis kapsamında konuların popülerliklerine göre sıralamasını da görmek mümkündü. Ancak bir süre sonra sıralamalarda hile yapılmaya başlanmasıyla bu özellik kapatıldı. Bu sebeple Yandex ofisi önünde küçük bir protesto bile düzenlenlendi.
Yandex.WiFi
Yandex, kablosuz internet bağlantısının tanıtılıp yaygınlaştırılmasıyla ilgilenmeye başladı ve internet sağlayıcılarla birlikte Yandex.WiFi programını başlattı. Yandex, ücretsiz Wi-Fi hizmeti sunmak isteyen kafe ve restoranlara gerekli bilgi desteğini sağlarken, internet sağlayıcılar ise gerekli altyapıyı indirimli olarak kuruyordu.

2005
Rusya sınırlarının ötesi
Rusya'dan sonra ilk adım Ukrayna'ya atıldı. Şirket Odessa'da ofis açarak Ukrayna pazarına özel servisler geliştirmeye başladı. Aynı yıl “yandex.ua” kullanıma açıldı.
Yandex Reklam Ağı
Yandex.Reklam Ağı çalışmaya başladı. Bu ağ Direct reklamlarının gösterildiği web sitelerini birleştirdi. Reklamdan elde edilen kâr Yandex ve reklam platformları arasında ikiye bölünüyordu.
Servisler
Bu yıl içeresinde üç yeni servis kullanıma açıldı: Afişa, Yayınlar ve Sözlükler.
Bu sırada...
Rusya'da internet kullanıcılarının sayısı 21 milyona, aylık ziyaretçi sayısı ise 16 milyona yaklaşmıştı. Kullanıcıların yarısından fazlasının (%51’i) evinde internet bağlantısı vardı. Her gün yaklaşık olarak 3 milyon kişi Yandex'i ziyaret ediyordu.

2006
St. Petersburg'a doğru
Moskova’dan sonra ilk geliştirme ofisi St. Petersburg'da açıldı. Daha sonraları yetenekli geliştiricilerin keşfedildiği birçok şehre geliştirme ofisleri açılmaya başlandı.
Trafik
Yandex.Haritalar'a Trafik servisi eklendi. “Moskova haritasında trafik” projesi, Moskova ve çevresini kapsıyordu. Kırmızı şeritler yoğun trafik, sarı şeritler yer yer yoğun trafik, yeşil şeritler ise akıcı trafik anlamına geliyordu. Zaman içerisinde trafik haritası Rusya ve Ukrayna’daki tüm şehirlerin yanı sıra Minsk ve İstanbul gibi şehirlerde de kullanıma açıldı.
Araştırmalar
Yandex'in servisleri internet ve kullanıcılarıyla ilgili sürekli bir bilgi kaynağıydı. Yandex ilk halka açık araştırmasını yayınladı. “Rus İnterneti'nin Blogosferi” isimli bu araştırma Bloglarda Arama servisi verilerine dayanıyordu. Daha sonra kullanıcıların ilgi gösterdiği arama alanlarından yoldaki trafik durumuna kadar çeşitli konularda düzenli olarak araştırmalar yayınlanmaya devam etti.
Yandex.Tarife
Yandex, geniş bantlı interneti tanıtan ve uygun fiyatlar sunan sağlayıcıları listelediği bir site açtı. Bu model başarılı oldu ve sadece birkaç ay içerisinde programa yüzden fazla sağlayıcı katıldı.

2007
Veri Analizi Okulu
Yandex, veri analizi ve internetten bilgi alma konusunda uzman yetiştiren iki yıllık ücretsiz bir kurs olan Veri Analizi Okulu'nu açtı. Okul önceleri sadece Moskova'da faaliyet gösteriyordu, fakat daha sonra Novosibirsk, Ekaterinburg, Minsk ve Kiev'de de şubeler açıldı. Okulun ana amacı, teknolojinin gelişmesinde önemli rol oynayan bilimsel ortamı desteklemekti.
Metrica
Metrica, reklamverenlere reklam etkililiğini takip etmeye yardımcı olan araç olarak öncelikle Yandex.Direct'te kullanılmaya başlandı. Web sitenize Metrica sayacını eklediğinizde sayfa görüntülemenin derinliğini, dönüşüm oranı ve müşteri çekmenin maliyetini öğrenebiliyordunuz. Bir yıl sonra Metrica sadece reklamverenlere değil isteyen herkese açık, ayrı bir servis olarak hizmet vermeye başladı.
Yerel ağ
2007 yılında bölgelerin yerel trafiği, ulusal trafiğe göre daha ekonomikti. Bu nedenle Yandex Yerel Ağ programını başlatmaya karar verdi. Şirket, cihazlarını bölgelerde yerleştiriyordu ve insanlar Yandex servislerini yerel ağ fiyatlarıyla kullanabilsinler diye belirli kanalları kiralıyordu.
Servisler
Yandex.Foto ve Ya.ru kullanıma açılıdı. Adres ve kurum arama özelliği ve trafik haritasını içeren Yandex.Haritalar'ın mobil sürümü yayınlandı. Bunun yanı sıra Yandex.Mail'in PDA sürümü çıktı.
Bu sırada...
Rusya nüfusunun dörtte biri internet kullanmaya başladı ve aylık ziyaretçi sayısı 26 milyona ulaştı.

2008
Yeni logo
Yandex'in logosu değişti. Bir yaz günü (kesin tarihini merak edenler için söyleyelim 25 Ağustos'ta) alışılmış “Яndex” logosunun yerine kullanıcılar “Яндекс” logosuyla tanıştı. Kelime Rusça’ya o kadar entegre olmuştu ki Latin alfabesiyle yazılması garipseniyordu.
Yandex.Haritalar API
Şirket, web sitesi sahipleriyle Haritalar'ı paylaşmaya başladı. Yandex.Haritalar, API sayesinde herhangi bir kaynağa aktarılabiliyordu. Yandex daha sonra geliştiricilere ve web sitesi sahiplerine birçok servisini ve teknolojisini sunmaya başladı.
Servisler
Yandex.Oto, Yandex.Seferler ve Yandex.Video servisleri lanse edildi ve hızla kullanıcılar arasında popüler oldu. Bunun yanı sıra anlık mesajlaşma servisi Ya.Online da kullanıma açıldı.
Bu sırada...
Yandex'in aylık kullanıcı sayısı 18 milyona ulaştı.

2009
MatrixNet
Yandex ekibi MatrixNet adlı bir otomatik öğrenme metodu geliştirdi. MatrixNet sayesinde aramanın kalitesi büyük ölçüde arttırıldığı için bu çığır açan bir adımdı. Bu yeni teknoloji yardımıyla arama motoru sıralama yaparken eskiye göre çok daha fazla faktörü ve kombinasyonu hesaplayabiliyordu.
Şehir oyunu
Yandex yeni arama platformlarına isim vermeye başladı. Her yeni isim bir öncekinin son harfiyle başlıyordu. Ekim ayında Rusya'nın 19 büyük şehrinde kullanıcı bölgelerini hesaplayan “Arzamas” adlı platform sunuldu. Aralık sonunda “Snezhinsk” adlı yeni arama platformu hazırdı. Bu platform 1250 şehri kapsıyordu. “Snezhinsk'ten” sonra “Krasnodar”, ardından da “Reykjavik” geldi. Bu şehir oyunu birkaç sene devam etti.
Yandex.kz
Yandex, Kazakistan pazarına girdi. Yandex'in tüm ana servisleri Kazakistan'da kullanıma açıldı: Mail, Haritalar, Oto, Seferler, Haberler, Market. Arama, Kazakça’nın özelliklerini hesaplayabiliyor ve “yerel” sorgulara yerel web sitelerinin yanıtlarını verebiliyordu. Arama sonuçları sayfası Rusça veya Kazakça olmak üzere ayarlanabiliyordu.
Ticari ofis
Ekaterinburg'da ilk ticari şube açıldı. Buna benzer şubeler daha sonra diğer şehirlerde de açıldı. Böylece müşterilere daha yakın olabildik. Ticari ofislerin görevi yerel reklamverenlere Yandex ürünleri konusunda yardımcı olmaktı.
Bu sırada...
2008 yılında patlayan ekonomik krize rağmen Yandex'te içerik bazlı reklam %14 büyüdü. İçerik reklamları piyasasında şirketin payı %78'e ulaştı. Reklam gösterim sayısı yıl sonuna doğru aylık 20,3 milyona ulaştı.

2010
Yandex.by
Yandex, Beyaz Rusya için hizmet vermeye başladı. Tüm servisler yerli ziyaretçi kitlesine yönetik tasarlandı ve aramalar Belarusça morfolojisini dikkate alarak yapılmaya başlandı. Aynı yıl içerisinde Yandex, Beyaz Rusya'da İş Ortakları Hizmet Merkezi'ni açtı. Böylece Belarus web siteleri Yandex.Reklam Ağı'na katılma ve yerel döviz türünde ödeme alma imkanını buldu.
Antivirüs
Şirket kendi antivirüs programını geliştirdi. Bu program davranış analizini baz alarak henüz antivirüs veritabanına girmeyen virüs içeren web sitelerini de tespit ediyordu. Şirket bu programı, Arama kullanıcılarını tehlikeli siteler hakkında uyarmak için kullanmaya devam ediyor. Daha sonra bu teknoloji diğer ürünlerde de kullanılmaya başladı. Harici geliştiriciler için Safe.Browsing API kullanıma açıldı.
Yandex.Start
Start-uplar'la çalışmak için Yandex.Start adlı program başlatıldı. Şirket ilginç fikirlere sahip genç ve yetenekli insanları bulup onlara yardım etmeye başladı. Birkaç yıl sonra Yandex.Start çerçevesinde start-uplar için Tolstoy Startup Camp adlı "master class" açıldı. Bu etkinlik yılda birkaç kez tekrarlanmaya başladı.
Yet another Conference
Yandex ilk defa Yet another Conference (kısa adı YaC) adlı teknoloji konferansını düzenledi. Daha sonra konferans her yıl düzenli yapılmaya başladı. YaC, her sonbaharda bilişim sektörü ile ilgilenen uzmanları aynı çatı altında topluyor.
Servisler
Yandex kendi müzik servisini kullanıma açtı. Bu servis kullanıcılara tamamen ücretsiz, kaliteli ve yasal şekilde müzik dinleme imkanı sağladı. Başlangıçta Yandex arşivinde 800 bin kadar parça bulunuyordu. Daha sonra bu sayı milyonlara ulaştı.
Aynı sene birkaç yeni servis daha açıldı: Emlak, Kariyer ve Hizmetler. Bu servislerin tamamı bilgi toplayıcıydı; verileri toplayarak kullanıcıya istediklerini bulmaya yardımcı oluyorlardı.

2011
YNDX
Mayıs ayında Yandex, New York'taki NASDAQ borsasında hisse satmaya başladı. Hisseler YNDX kısa adıyla satıldı.
Türkiye
Yandex ilk defa eski Sovyetler alanının dışına çıktı. Şirket 20 Eylül'de, Türkiye pazarına girerek yandex.com.tr’yi kullanıma açtı. Türkiye'deki kullanıcılara Arama, Mail, Haritalar, Navigasyon ve daha birçok hizmet sunuluyor.
Crypta
Yandex Crypta adlı yeni bir teknoloji geliştirdi. Bu teknoloji sayesinde internetteki davranışları baz alınarak çeşitli kullanıcı grupları sınıflandırılabiliyordu. Örneğin Crypta orta yaşlı ev hanımlarını öğrencilerden ayırt edebiliyordu. Bu teknoloji reklamverenler için yeni ürünler geliştirirken kullanıldı.
Yandex.Algoritma
Şirket Yandex.Algoritma adında bir programlama şampiyonası düzenledi. Bir sonraki sene şampiyona uluslararası seviyeye yükseldi. Algoritma-2013'e 84 ülkeden gelen 3000 programcı katıldı. Final St.Petersburg'da Knyaz Vladimir Sarayı'nda düzenlendi.
Servisler
Yandex.Çeviri servisi kullanıma açıldı. Bu servis istatistiksel otomatik robot çevirisi yapıyordu; kuralları ve sözlükleri değil istatistiği baz alarak çevirmekteydi. 2011'de translate.yandex.ru adresinde İngilizce, Ukraynaca ve Rusça dillerinde çift yönlü çeviri yapılabiliyordu. Daha sonra dil seçenekleri çoğaldı.
Birkaç yeni mobil uygulama daha çıktı: Arama, Mail, Yandex.Money ve Market. Bu uygulamalar zaten varolan web servislerine ek olarak geliştirildi. Bunun yanı sıra Yandex.Taksi servisi kullanıma açıldı. Başlangıçta bu servis mobil uygulama olarak tasarlanmıştı. Servisin web sürümü bir yıl sonra açıldı.

2012
Yandex.Browser
Yandex kendi web tarayıcısını geliştirdi. İnternette gezinmek için en önemli ihtiyaç bir tarayıcı olduğu için bu olay büyük önem taşıyordu. İlk sürüm Rusya için çıkarıldıktan sonra Ukrayna, Kazakistan, Beyaz Rusya ve Türkiye için sürümler kullanıma açıldı.
Kişisel arama
Yandex'in Arama servisi kullanıcıların kişisel ilgi alanlarını hesaplamayı öğrendi. Servis; kullanıcının ne tür sorguları girdiğini, hangi sitelere geçiş yaptığını, İngilizce yanıtları kullanıp kullanmadığını baz alıyordu. Yandex arama sonuçlarını sıralarken ve ipuçlarını önerirken bu bilgileri kullanmaya başladı. Böylece kullanıcı Arama servisini kullandıkça daha net sonuçlar almaya başladı.
Banner için açık artırma
Yandex, Real Time Bidding (Gerçek Zamanlı Teklif) teknolojisini geliştirdi. Bu teknoloji medya reklamları için açık artırma teknolojisidir. Reklam siteleri satıcı rolünde yer alırken reklamverenlerin tarafındaki reklam yayınlama sistemleri ise alıcı rolünde olur. Reklam gösterimi için yapılan açık arttırma kullanıcı web sayfasını açtığı sırada 2 saniye sürüyordu.
Servisler
Yandex.Disk adlı bulut depolama servisi kullanıma açıldı. Diğer bulut servisleri gibi Disk'e de masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar ve akıllı telefonlar gibi çeşitli cihazlardan erişilebiliyordu. Kullanıcılar fotoğraflar, metinler, müzik, video ve diğer dokümanlarını saklayabilecekleri 10 GB'lık ücretsiz alana sahip oldular.
Bir diğer önemli gelişme ise Yandex.Navigasyon'un piyasaya sürülmesiydi. Uygulama, devamlı güncellenen yüzlerce şehrin haritalarını barındırıyordu. Trafik durumuna göre rota hesaplama ve sesli yol tarifi özelliği de mevcuttu ve tamamen ücretsizdi. Kısa zaman içerisinde uygulama birçok taksi şoföründe de görülmeye başlandı.
Bu sene genel olarak mobil uygulama bolluğu yaşandı. Navigasyon dışında mobil Müzik, Çeviri, Direct ve Yandex.Shell piyasaya sürüldü.

2013
SpeechKit
YaC 2013 konferansında Yandex, SpeechKit adlı kendi geliştirdiği konuşma tanıma teknolojisini ve bu teknoloji ile çalışmak için API sundu. Bu teknoloji Yandex'in birçok mobil uygulamalarında ve harici geliştiricilerin ürünlerinde kullanmaya başlanacaktı. Bir sene sonra ise şirket konuşma tanıma bulut servisini ve konuşmayı metine çeviren ve yazılanları seslendiren uygulamayı kullanıma açacaktı.
Yandex ve CERN
Yandex, CERN Openlab'in ortak üyesi oldu. Yandex veri hesaplama ve işleme kaynaklarını ve teknolojilerini, otomatik öğrenme teknolojisi MatrixNet de dahil olmak üzere fizik alanında çalışma yapan bilim insanlarına sundu. Daha sonraları Yandex ve Veri Analiz Okulu, CERN tarafından düzenlenen bazı deneylerde yer alacaktı.
Yandex.Store
Yandex.Store adlı Android uygulama mağazası açıldı. Yandex.Store uluslararası statüye sahiptir ve dünya çapında alıcılara ve geliştiricilere hizmet vermektedir. Başlangıçta mağazada 5000 civarında ücretli ve ücretsiz uygulama, kullanışlı arama ve virüslere karşı koruma sunuluyordu. Banka kartıyla ödeme kabul edilirken Rusya'da bunun yanı sıra SMS ile de ödeme yapılabilmektedir.

2014
Yandex Data Factory
Kurumsal şirketlere ve çeşitli girişimlere Büyük Veri (Big Data) konusunda çözümer sunan uluslararası bir proje olan Yandex Data Factory (YDF) kuruldu. YDF, Yandex'in makine öğrenimi, görüntü ve ses tanıma, derin nöral ağlar ve doğal ses işleme gibi teknolojilerini kullanarak, iş dünyasına ellerinde sürekli biriken büyük ölçekteki veriden faydalanmaları konusunda yardımcı oluyor.
Bigisayar Bilimleri Fakültesi
Yandex, Moskova'daki “Yüksek Ekonomi Okulu” ile birlikte Bilgisayar Bilimleri Fakültesi’ni açtı. Bu fakülte iki yönde uzman yetiştiriyor: yazılım mühendisliği ve uygulamalı matematik ve enformatik. Okullarını dereceli bitirenler ve okullar arası yarışların kazananları bu fakülteye kayıt yaptırmak için birbiriyle yarışıyor. Yüksek Ekonomi Okulu tarihinde bu kadar yüksek ilgi gören bir fakülte daha olmamıştı.
Servisler
İki yeni servis kullanıcılarla buluştu: Yandex.City ve Yandex.Master. Yandex.City aradığınız kurumu bulmanıza ve seçim yapmanıza yardım ederken Yandex.Master'in sayesinde günlük ihtiyaçlarınızı kolayca giderebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra Haberler servisinin mobil uygulaması piyasaya sürüldü.

Yandex.com.tr

İletişim:bahadir@pchocasi.com.tr
(Lütfen Soru-İstek-Öneri taleplerinizi forumdan sorunuz.)

Cevapla
(Son Düzenleme: 27/04/2016, Saat: 09:29, Düzenleyen: WalterHolk.) .
Konu: 36
Mesaj: 313
Cinsiyet: Bay
Kıdem: 23-04-2016

Evrim Big Grin

Cevapla
.
Konu:
Mesaj: N/A
Cinsiyet:
Kıdem: N/A

Faydalı

Cevapla
.


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Yandex Disk İndirme Sorunu Azılı Kurt 1 432 03/12/2016, Saat: 12:22
Son Yorum: expert
  yandex'in diğer tarayıcılardan en önemli farkı mehmet's 5 518 06/09/2016, Saat: 14:29
Son Yorum: mehmet's
  Yandex’in Misyonu ve Hedefi Nedir? Oğuzhan 0 441 29/04/2016, Saat: 14:24
Son Yorum: Oğuzhan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Powered by MyBB
Pchocasi.com.tr


Tasarım