Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
amd ryzen 3 1200 overclock
#1
merhaba  az once amd ryzen master kurdum ve prıme 95 ile sistemi stres testine soktum yaklaşık 5 6 dakika işlemci %100 de çalıştı ama sıcaklıgı %50 yi geçmedi sizce overclock yapmalımıyım ?

https://i.hizliresim.com/16rlbB.png
#2
yapabilirsin.Fakat boşta da,sıcaklık değerin biraz fazla. Bu nedenle düşük voltajlar ile denemekte fayda var.
Fakat ,videoda olduğu gibi direkt 1,4 voltajı sakın verme. Ryzenler için max .güvenlk voltajına yakın değer , 1,40 . Hemen bu değeri vermek hiç doğru değil.

1,34 volt ve 3,8 ghz de dene.

Makina da açmama gibi bi durum olursa, anakart üzerinden ki soketle, default haline getirmeyi biliyormusun. Pille falan uğraşma. Yuvası yalama olabiliyor.

Bi de, videoda ramlerede, voltaj vermişler. Ramlere voltaj ,işlemciye verilen voltajdan daha risklidir. Ram hızlarına bi bak. Olması gerektiği gibiyse zaten elleme. Değilse,,biostan ayarlarız,voltajsız.
#3
hocam tekrar düzelttim eski haline fakat normalde görev yoneticisinden baktıgımda temel hız 3.10 du overclock yapmadan once suan baktıgımda 3.50 ygösteriyor bunun sebebi ne olablr bir zararı olurmu ? hocam birde ram i overclock yapamıyorum bunun sebebi nedir ?
#4
Düzelttim dediğini anlamadım. Overclock yaptınmı yani. Yapıp da ,daha sonra eski halinemi getirdin.

Ramlerin hangi marka ve model. Mevcut durumda,hangi hızdalar. cpuz ile baktınmı.
#5
hocam rami 2666 mhz denedim olmuyor kasa acılırken 2 kere kendini kapatıyor 3. sünde acılıyor ramleri 2133 mhz de görüyor bu sıradada 3.9 ghz cıkardıgım işlemciyi otomatik eski haline getiriyordu ben tekrar yaptım 3.9 ghz bios ekranında docp diye bir yer var orada hazır 2400 mhz koymuslar profile 1 yazıyor onu sectim kaydet diyip cıktım pc acıldıgında baktım 3.50 gozukuyor temel hız daha onceden aynı işlemi yaptıgımda 3.1 e donuyordu ama en son yaptıgımda 3.50 de kalmıs

hocam ben şuan dediginiz gibi 1.34 voltajla 3.8 ghz denicem fakat ramleri hic bir şekilde overclok yapmıyor sizce kalsınmı yoksa 2666 mhz yapmayı denemeye devam edeyimmi

hocam ram tek modül gskill ripjaws 8gb 2400 mhz ddr4 cpu z ile memory kısmına baktıgımda 1197 olarak gozukuyor carpı 2 2400 olarak gorunuyor suan
#6
3,8 olarak önce bi dene. Voltajı da 1,36 yap. Bunları ryzenmaster ile yapacaksın.

Ryzen master ile overclock yapmadan önce;
biosa gir. D.O.C.P den ,ramlerinin fabrika hızı ne ise onu seç. Fazla bi şey seçme.profil çıkar. onu seç ve F10 İLE SAVE/ YES OLARAK BİOSTAN ÇIK.
#7
D.O.C.P de profil 1 var orada 2400 mhz yazıyor onu sectim zaten şuan
#8
Demekki ramlerin zaten orjinal 2400 mhz.. 2666 yapmaya çalışma. 2666 YAPMAYA ÇALIŞIRSAN ,d.o.c.p İLE OLMAZ.Biosta,dram frequency den 2666 seçmen lazım.vEYA RYZEN MASTER İLE. O zaman ,ramlere ,overclock yapmış oluyorsun. Bunun içinde, ramlerede voltaj vermen gerekir,yani.
#9
hocam suan 3.8 ghz yaptım 4 dakika stres testine soktum 72 73 lerde cok yavaş cıkmaya basladı sizce nasıl idealmi dün izledigim o videoda hic bir oyun prıme95 kadar işlemcinizi strese sokmaz felan diyordu sizce nasıl 4 dakika surdu 72 73 lerde yavas ladı cogalması
#10
Güzeel. Smile

 pRİME TESTİ KADAR HİÇBİ ŞEY İŞLEMCİYİ BU KADAR ZORLAMAZ. oYUNDA İŞLEMCİ KULLANIMIN DÜŞER,HALİYLE BU SICAKLIKLARI DA GÖRMEZSİN.

Ancak,bu voltajda ,kış mevsiminde bu değerler iyi. Yaza doğru tekrar bi bak. Orta şeker ,ucuz bi soğutucu ,daha iyi olur.

 Oyunlarda bi bak sıcaklıklara.  Sıcaklıklar epey düşme kaydederse,,az daha voltaj iteklemesi ile 3,9 u dene. 1,4 voltajı sakın geçme ama.1,38 ,en çok olsun.

 ramleride d.oc. p ile 2400 kullan.
  


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  RYZEN 5 3600 + Wraith Prism Isınma Sorunu quattroporte 4 51 21/10/2020, Saat: 17:30
Son Yorum: ugur.gozaydin
  AMD Ryzen 5 3600X İşlemecisinin Entegre Grafik Kartına Sahip Bir Modeli Var mı? Nurotas1 1 62 06/10/2020, Saat: 19:21
Son Yorum: ugur.gozaydin
Lightbulb Ryzen 5 3600 İçin Hava/Sıvı Soğutucu Önerisi Ryzen5 3600 9 598 23/07/2020, Saat: 22:31
Son Yorum: ugur.gozaydin
  Ryzen 5 3600 sorun! FLOR1CK 5 317 11/07/2020, Saat: 20:50
Son Yorum: ugur.gozaydin
  Ryzen 5 1600 af driver nerden kurabilirim ? Trixansa 3 274 27/06/2020, Saat: 22:07
Son Yorum: ugur.gozaydin

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi