Amazon Türkiye Ve Yaşattıkları Mağduriyet

ahmetpayza

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
28 Kas 2023
Mesajlar
2
Tepki
1
AmazonTürkiye' den (amazon.com.tr) 16/11/23 tarihinde yine satıcısının amazon türkiye olduğu bilgisayar bileşenlerinden ekran kartı ürünü sipariş ettim (MSI Geforce RTX4090 Suprim Liquid) türkiye distribütörü garantisi altında dedikleri için ona güvenerek 6 taksit kampanyasından faydalanıp sipariş geçtim. Ürünün toplam tutarı 73binTL (72.998,90)
Şimdi bundan sonraki süreçte bana amazon türkiye ve agt kurye tarafından yaşatılan mağduriyet amiyane tabirle danışıklı döğüş misali oldu şöyle ki;
Ben siparişim kardeşimin şahıs şirketi adına fatura ettirdim onun ikamet adresine teslim olacak şekilde sipariş geçtim ancak 5. günün sonunda adreste bulunamadı bahanesi ile amazona iade sürecine girdi ve ne kadar iade işlemini iptal etmeye çabalasamda girişimlerim sonuç vermedi üstelik bununla eş zamanlı olarak amazon türkiye hesabıma erişimim de askıya alındı
müşteri hizmetlerine askıya alınan hesaba giriş yapmadan ulaşılamıyor ancak hesap erişimine tekrar açılması için görüşme yapabildiğiniz bir nuamra var o yurtdışı numarasını aradım temsilcilere durumu izah ettim onlar da sizden bazı evraklar istenebilir dediler hesabınızı doğrulamak için ancak her talep edilen evrakı ilettiğimde bir sonraki gün başka şeyler daha istediler derken toplamda geçen haftadan bu yana benden istenen evraklar ve bilgiler şu şekilde oldu
Sipariş numarası ve faturanın aslı
Sipariş adresi ve telefon mail gibi iletişim bilgileri teyidi
Hem erkek kardeşimin hem de benim kimlik kartımızın fotoğrafları
Ödeme yaptığımız kredi kartının sadece son 4 hanesi görünecek şekilde fotoğrafı
ve bu sabah aldığım mailde o kadar evrak iletmeme rağmen artık isteyecekleri başka bir şey kalmadığından bahaneler de tükendiği için şöyle bir mail atmışlar

"Bilgilerinizi inceledikten sonra amazon.com.tr hesabınızın kapatılması gerektiğine karar verdik. Bekleyen siparişlerinizin tamamı iptal edildi. Bu sorunla ilgili göndereceğiniz yeni e-postalara yanıt vermeyebiliriz."

Bu ürünün fiyatı arttı ve ben kampanyalı fiyattan almıştım şimdi ürün fiyatı 10bin TL'den fazla arttı benim zararım ne olacak her şey yasal prosedüre uygun olarak yapıldığı tarafımca ispat için istenen her belge/evrak/fatura/adres ve telefon teyidi/ kimlik kartı ve kredi kartı doğrulama yapıldığı halde hem siparişimin kargo sürecinde bana ulaşmasına engel olup geri çektiler hem de hesabımı askıya aldılar ve sonrasındaki tüm çabalarıma rağmen hesabımı kapattılar (! )
Bu ülkenin kanunları bu adamlara işlemiyor mu?

tüm çabalarıma rağmen iade sürecini durdurmayıp ürünümü bana teslim etmediler ve bugün kk. Ödemesinin son günü olması münasebetiyle 72.998,90TL tutarındaki alışverişimin ilk taksit ödemesi olan 12.170TL ödemenin tarafımdan yapıldığını ama elimde hali hazırda hiçbir ürün olmadığını bir teslimat gerçekleşmediğini bilginize sunarım...


Bariz bir art niyet var. Kanundaki açıkları iyi bilip ona göre menfaatleri doğrultusunda istismar eden danışıklı dövüş misali tüketiciyi mağdur eden kim varsa onları mevlaya havale ediyorum...

Sırf 6 taksit imkanında faydalanmak için amazon türkiyeye itimat edip oradan alışveriş yapmasaydım belki 3b çizimde kendimi geliştirmek için almak istediğim grafik kartı elimde olacaktı ama şuanda fiyatları 10binTL'den fazla arttı ve ben parasını (ilk taksidi) ödediğim halde elimde hiç bir şey yok
Amazon türkiyeden almayıon aldırmayın arkadaşlar siz de mağdur olmayın gidin bir sürü yer var itopya/incehesap/vatan bilgisayar/QPbilişim ve daha niceleri var oralardan alın yada hepsiburada/trendyol/n11 gibi daha güvenilir alışveriş platformlarından alın ama amazon.com.tr adresinden aman diyim uzak durun(!)
 
Son düzenleme:

Tefnut

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
2 Nis 2022
Mesajlar
749
Tepki
217
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Yani amazonla sorun yaşamayı nasıl başardınız çok ilginç. Hesap kapama, genelde birkaç farklı hesaptan alışveriş veya vpn kullanımı gibi sebeplerle olur ki onda da önce uyarı verirler, sizinki baya ilginç bir şansızlık olmuş..
 

XXL

Mahalle Bilgisayarcısı
Mahalle Bilgisayarcısı
Katılım
13 Ağu 2022
Mesajlar
1,597
Tepki
356
Konum
Dünya
okumadım ama amazonla sorun yaşamanız imkansiz her türlü sorunu çözerler şuana kadar her sorunumu çözdüler.

Türkiyede son kale amazondur aksini kabul etmem.
 

Nslt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
27
Tepki
3
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Amazon TR son zamanlarda çok fazla ürün iadesi ve iade edilen ürünleri başkalarına göndeme sorunları ile kalitesini yitirdi. Tencere tava gibi ürünlerde bile problem yaşayanlar arttı.
 

Kürşat Kütükçü

Bilgisayar Uzmanı
Bilgisayar Uzmanı
Katılım
6 Ocak 2022
Mesajlar
3,069
Tepki
1,207
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Amazon dan birçok ürün aldım iade de ettim Türkiye Pazarında Amazon bence 1. Sırada yer alır bana göre müşteri memnuniyeti bakımından her firmada illaki sorunlar olur sorunsuz hiçbir firma yok ama genelleme yapmak bence doğru olmaz
 

dexmete

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Kas 2022
Mesajlar
289
Tepki
105
Hocam yaşadığınız olay birebir bu şekilde gerçekleştiyse çok garip ve talihsiz bir olay. Amazon fiyatı düşse bile aradaki farkı iade eden bir firma nasıl böyle bi şey oldu anlamak güç. Geçmiş olsun
 
KS

ahmetpayza

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
28 Kas 2023
Mesajlar
2
Tepki
1
İnsan başına gelmeyince global güvenilir e-ticaret sitesi diye yanılgıya düşüyor.
Benim acı tecrübem alışveriş yapacak olanlara ders niteliğinde bir ikaz
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst