Rehber Asus Garanti Süreci Hakkında Bilgilendirme

Boozew

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
17 Tem 2023
Mesajlar
2,447
Tepki
667
Konum
Mersin
Merhaba arkadaşlar,
Bu konuyu açmak istedim çünkü birçok kişi garanti sürecinin nasıl ilerlediğini merak ediyor. Özellikle ürünü göndermeden önce yaşadığım bazı belirsizlikler ve süreçteki adımları paylaşarak, benzer durumda olanlara yardımcı olmayı amaçlıyorum.

Monitörümdeki sorun : Yaklaşık 2 yıl sonra üst kısımda çizgiler belirdi yatay bir şekilde çoğalıyor gibiydi. Daha büyük bir sorun olmadan garanti işlemlerini başlatmak için bir adım attım.

Öncelikle ASUS’un resmi sitesine girerek bir hesap oluşturdum ve ürünümü tanımlayabilmek adına sistemlerine kaydettim. (Referans numarası vs. gibi bilgiler gerekiyor.) Daha hızlı ilerleyebilmek için ürünü kayıt ettikten sonra garanti sürecini araştırmaya başladım. Ancak siteleri bana çok kullanıcı dostu gelmedi; aradığım bilgilere kolayca ulaşamadım.


Bu nedenle Google üzerinden doğrudan “ASUS garanti ” şeklinde arama yaparak, ilgili başvuru sayfasına ulaştım ve işlemleri oradan tamamladım. (Asus RMA yı bu şekilde buldum)


Şimdi adım adım süreci tarihleriyle birlikte anlatayım:




1. Başvuru Tarihi – 06.06.2025
ASUS garanti başvurumu bu tarihte yaptım. Ancak bu tarih Kurban Bayramı'na denk geldiği için işlemlerin hemen başlamayacağının farkındaydım.


2. Bilgilendirme Eksikliği
Başvurudan sonra herhangi bir onay ya da takip bilgisi gelmediği için ASUS’a bir e-posta gönderdim.


3. ASUS’tan Geri Dönüş – 10.06.2025
Bayram sonrası, ilk iş günü olan 10 Haziran’da ASUS’tan geri dönüş aldım. Gerekli bilgilendirmeler ve takip edebileceğim bağlantılar tarafıma iletildi.
Bayram günlerini saymazsak, başvurumdan sonraki ilk iş gününde dönüş yapılmış olması benim için oldukça olumluydu.


4. Kargo Süreci – UPS
ASUS, ürününüzü UPS ile aldırıyor. Mail yoluyla size bir takip numarası veriliyor. Ancak kuryenin ne zaman geleceğine dair net bir bilgi olmadığı için UPS’in canlı destek hattından bilgi aldım. Kurye çağırmam gerektiği söylendi. (ASUS’un e-postasında da “2 gün içinde gelmezse kurye çağırabilirsiniz” yazıyordu.)


5. Kurye Çağırma – 11.06.2025
UPS’in sisteminden kurye çağırma talebi oluşturdum. (Alıcı ödemeli olarak, not kısmına ASUS’un verdiği kodu yazdım.) Aynı gün içinde gelip paketi teslim aldılar. Teslim öncesi paketin hazır olup olmadığını sordular. Ben ürünü kendi kutusuna koymuş ve içine arıza notunu bırakmıştım. Bu arada gelen araç UPS’e ait değildi, daha çok bir taşıma aracı gibiydi ama sorun yaşamadım.


6. Ürün Teslimi – 13.06.2025
Kargo hareketlerini UPS üzerinden takip ettim. Ürün kısa sürede ASUS’un anlaşmalı servisi olan SMS INFOCOMM’a (İstanbul) ulaştı.


7. Onarım Süreci Takibi
ASUS’un onarım durumu sayfasından süreci takip edebildim. Ancak araya hafta sonu girdi.


8. Onarım Tamamlandı – 16.06.2025 (Pazartesi)
Pazartesi günü onarım süreci tamamlandı ve ürünün kargoya verilme süreci başladı.


9. Kargo Bilgisi Güncellenmedi
ASUS’un sitesinde hâlâ eski takip numarası göründüğü için durumu anlayamadım. ASUS desteğe yazdım, anında maille geri dönüş yaptılar. Yeni takip numarası da SMS olarak iletildi. Ürün Yurtiçi Kargo’ya teslim edilmişti.


11. Ürün Teslimi – 19.06.2025
Kargo 19 Haziran’da tarafıma ulaştı. Paket gayet sağlamdı. Yine de teslim sırasında içeriği kontrol ettim. Kurye, herhangi bir sorun olursa kendilerine ulaşabileceğimi belirtti.




Sonuç ve Genel Değerlendirme:
Süreç genel olarak benim açımdan hızlı ve sorunsuz ilerledi. Forumlarda daha önce birçok olumsuz yorum okuduğum için biraz tedirgindim açıkçası. Ancak yaşadığım deneyim, resmi tatiller ve hafta sonları haricinde oldukça akıcı ve iletişime açık bir süreçti. Genellikle sorun yaşandığında insanlar forumlara yazdığı için kötü deneyimler daha görünür oluyor.


Umarım bu yazı, garanti süreci hakkında merak ettiklerinizi biraz olsun giderir. Ben de her aşamada bir şey öğrenmek için forum forum gezmiştim. :)


Herkese sorunsuz bir garanti süreci dilerim!

Not: Reklam değildir. Sadece başımdan geçen süreci anlatmak istedim.
Sorusu olan arkadaşlar olursa bu başlık altında yazarlarsa görünce dönüş yapmaya çalışırım. (Tabi bildiğim kadarıyla)
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Geri
Üst