Edit:
İade edip etmemek sana kalmış. Oyun aksiyon-rpg olmadığı için kafa yorup oynamak gerekiyor. Ben biraz anlatmaya çalıştım aşağıda.
Bu konuda başka eleştiriler de duydum ve hak veriyorum, tutorial kısmı yeterli değil.
Girişteki hikaye kısmından başlarsak (sadece girişi anlatarak, ileriki kısımlardan spoiler vermemeye çalışacağım), zihinyüzen denilen bir takım varlıklara ait bir gemidesin (uzay gemisi ? denebilir sanırım) Bir yandan neler olduğunu anlamaya çalışırken (buraya nasıl geldin vs) bir yandan da gemide ilerliyorsun. Karşına Lae'zel adında gityanki ırkından bir kişi çıkıyor ve gemideki herkesin beyninde bir parazit olduğundan bahsediyor. Bu parazit bulaşan herkesi kontrol altına alıp, zamanla zihinyüzene çeviriyor. Ancak her nasılsa sizi etkileyememiş. Paraziti çıkarmak için kendi halkına gitmeniz gerektiğini söylüyor ancak önce gemiden kaçmalısınız. (çok daha detaylı bilgiler var ama kısa kesmek istedim, olayı anlamak için detaylı konuşmanı tavsiye ederim) Geminin kontrol odasına ulaşmayı ve birlikte hareket etmeyi öneriyor, kabul edip devam ediyorsunuz. Amacınız kontrol odasına ulaşmak ve bir şekilde gemiden kurtulmak. (Kontrol odasına gelmeden Gölgeyürek adında bir Elf'in bir zımbırtının içinde hapis olduğunu göreceksiniz. Kurtarmak sana kalmış, nasıl kurtarabileceğini anlatmayacağım, spoiler olmasın
) Kontrol odasına geldiğinizde bir savaşa gireceksiniz. Burada zihinyüzenler ve bir Tiefling arasında savaş var. Zihinyüzen sende parazit olduğu için onların tarafında olduğunu sanıyor. Savaş içerisinde çok da oyalanmayıp dümene ulaşarak geminin düşmesini sağlıyorsun. Oyunun giriş kısmı bu kadar. Bundan sonra yaptığın her seçim sana kalmış. Oyun seni bir karar için zorlamıyor. Ancak hakkını vererek oynamak istiyorsan, geç geç geç yaparak diyalogları okumadan oynamamalısın.
Savaş kısmına gelecek olursak, oyunu anlamak için öncelikle DnD ve CRPG mekaniklerini az da olsa bilmek gerekiyor. Yazarak anlatmak biraz zor açıkçası ancak deneyeceğim.
Savaşlarda her karakterin bir hareket, aksiyon, bonus aksiyon puan'ı ve spell slotları var. Yani bir karakter ile tek seferde yapabileceğin hamle sayısı sınırlı. (Ayrıca bunları harcadığında tekrar kullanabilmek için savaş bittiğinde kısa dinlenme veya kamp yapman gerekebilir, üstüne geldiğinde hangisi gerektiği yazar) Bunların miktarı vs ırk ve sınıfa göre değişebilir ve zamanla level atladıkça güçlenebilir. Örneğin bazı ırkların zıplayabilme uzaklığı fazla iken bazılarının az. Ayrıca direnç, bağışıklık vb mekanikler de var. Örneğin savaştığın karakter ateşe karşı dirençli ise ateş içeren büyüler kullanman anlamsız olacaktır. (Savaş içerisinde düşmanlara sağ tık-incele yaparak nelere karşlı güçlü veya zayıf görebilirsin)
Bir de yaptığın saldırı, büyü vb şeyler seçtiğin sınıfa göre farklı özelliklerden beslenebilir, güçlenebilir. Örneğin Warlock sınıfı için karizma önemli iken, Wizard sınıfı için zeka önemli.
En önemli kısım zar mekaniği. Hem savaşta, hem de savaş dışında zar atıyorsun. Savaş dışındaki kısımları oyun genelde gösteriyor. Bunu bir kaç örnek ile anlatacağım,
Örneğin biri ile diyalogdasın, adam seninle kavga edecek ama sen kavga etmek istemiyorsun. Gözdağı seçerek bir zar atarsın, zar sonucuna karizma ve güçten gelen puanlar eklenir. Zar sonucun, karşı taraf için gereken minimum değeri geçerse karşı taraf senden korkup kavgadan vazgeçebilir.
Örneğin, haritanın bazı yerlerinde gizli tuzaklar veya gizli hazineler olabiliyor. Bunları tespit etmek için oyun oradan geçerken bir zar atıyor. (Bu sefer zarı atarken sana göstermiyor) Yine gerekli olan özellik puanlarını da üstüne ekleyerek sana sonucu söylüyor. Eğer zar puanın geçtiyse tespit ediyorsun, geçmediyse tespit başarısız yazıyor. (Partindeki herkes ile tek tek deneyebilirsin. Ancak bir karakter ile birden fazla kez deneyemezsin. Hiç biri tespit edemediyse şansına küs
)
Örneğin, savaş esnasında saldırı veya savunma yaparken her iki tarafta da zar atılıyor. Mesela karşı taraf sana bir felç büyüsü attı diyelim. Senin karakterin bir kurtarma atışı atar (zarı atarken göstermez) eğer başarılı olursa felç büyüsünü yemezsin. Aynı şekilde sen düşmana felç büyüsü atarsan, o da kurtarma atışı atıp iptal edebilir. Bunun yüzdesini hamleyi atmadan önce ekranda yazar. Karşı taraf çok güçlü ise veya yaptığın hamleye karşı bağışıklık, direnç vb var ise oran düşük olur. Burada bir maliyet ve risk hesabı yapman lazım. Diyelim büyüyü seçtiğinde %30 yazıyor. Attığın büyüyü uzun dinlenme yapmadan tekrar atamıyorsan, yüksek seviye bir büyü slotunu harcıyorsa, bulunduğun bölgede kampa giremediğin için slot yenileyemiyorsan, bu büyüyü atmak oldukça riskli olacaktır.
Oyunda daha çok detay var, yazsam makale çıkar.
Biraz oynayıp öğrenmek lazım, sevince de bırakamayabilirsin. Ben iki kez bitirdim. İkincide, ilk oyunda görmediğim bir çok şey gördüm. Bir kısmı seçimlerimden kaynaklı, bir kısmını ben kaçırmışım ki hızlı da oynamamıştım.