- İşlemci
- 13400F
- Ekran Kartı
- Asus Dual 4060TI OC
Herkese selamlar,
Sizlerinde bildiği üzere zaman zaman @OceanLaB 'in topladığı sistemlerden birini bir kaç parçasını değiştirerek incehesap.com sitesi üzerinden 17 Ekim 2023 tarihinde Anakartı'ı Asus EX-B760M-V5 D4-CSM model anakartla, Bellekleri XPG Gammix D35 AX4U36008G18I-SBKD35 8GB DDR4 3600MHz CL18 ramler ile değiştirerek bir de Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB model sıvı soğutucuyu ekledim ve sistemi satın aldım.
Bu arada bahsettiğim anakart için type-c desteği olduğunu teknik özelliklerine yazmalarına rağmen bağlantı portlarında ve pinlerde type-c seçeneği olmadığını ürünü teslim aldıktan sonra farkettim.
Sistemin toplanma sürecinde parçaların başına gelebilecek şeyleri az çok tahmin ettiğim için montaj yapılmamasını, ürünlerin demonte olarak tarafıma gönderilmesini istedim. Ancak firma yetkilileri böyle bir şey yapamayacaklarını, "Hazır sistem ürünlerimiz tüm montaj ve test işlemleri tamamlanarak, Windows 10 pro 64 bit deneme sürümü yüklenerek ve bios ile xmp güncellemesi yapılmış halde tarafınıza teslim edilmektedir." diyerek reddetiler ve saygı duyarak sistemin tarafıma ulaştırılmasını bekledim. 21 Ekim 2023 tarihinde sistemi teslim aldım ve testleri yapmak adına bilgisayarı açtığımda bios güncellemesinin yapılmadığı ve ramlerin hala default olarak 2133MHz hızda çalıştığını farkettim. Yine de sorun etmeyerek bios'u son sürüme(1402) güncelledim ve xmp ayarını yaptım ancak belleklerin 2133MHz hızının üstüne çıkamadığını görünce konuyu Asus ve incehesap.com yetkililerine yönelttim. incehesap.com tarafında sorunla ilgilenen oxyd bilişim çalışanlarıyla yaptığımız görüşmelerin birinde teknik ekipteki arkadaşlar belleklerde sorun olabileceğini ve bellekleri sırasıyla tek kanal olarak çalıştırıp tekrardan oc işlemini denememi istedi. Aldığım kasanın küçük olmasından dolayı sıvı soğutma bellekleri blokladığı için sıvı soğutmayı söktükten sonra bellekleri değiştirebileceğimi söyledim ve yine de denememi istediler. Ama can alıcı ya da sıkıcı(nasıl tabir ederseniz artık) ilk nokta burada patlak verdi ve sıvı soğutucuyu söktüğümde, montaj yapılırken radyatörüne zarar verildiğini ve vida ayaklarının yamultularak takıldığını farkettim. Üstelik telefonda konuştuğum yetkili montaj sırasında böyle şeylerin yaşanabileceğini ve konuyu benim büyüttüğümü söyleyerek süreci inanılmaz bir boyuta taşıdı. Tekrar yetkililerle görüşünce bu montajın kabul edilemeyecek seviyede olduğunu, parçaya hasar verildiğini, kasa içerisinde kablolama namına hiçbir şey yapılmadığını, bana sistemi kendileri toplayıp test edeceklerini ve güncellemeleri yapacaklarını söylemelerine rağmen yapmadıklarını sıralayarak veryansın etmek zorunda kaldım ve sıvı soğutucuyu değiştirmeleri gerektiğini söyledim. Üstelik yapıcı olmayan tavırlarından dolayı anakartta type-c desteği var diyerek satılan ürünün type-c desteğinin olmaması, ürünü ayıplı ürün kategorisine soktuğundan bunun da ayıpsız misli ile değiştirilmesi gerek diyerek iki parçayı da kendilerine gönderdim.
Bundan sonra klasik satıcı/alıcı arasında satıcının yan yattım çamura battım süreçleri başlıyor. Sıvı soğutma için değişim talebimi bir şekilde onaylatabilmeme rağmen anakart için aynı süreci işletemiyoruz. Hazır sistem satarken ürünlerde parça bazlı iskonto yaptıklarından dolayı şu an 5699 tl'ye sattıkları anakartı siz 2895 tl'ye almışsınız para iadesi yaparız sadece, ayıpsız mislini isterseniz fiyat farkını ödemek zorundasınız diyerek seçimlik hakları kullandırmama konusunda ısrar etmekteler. Anakart'ın teknik özelliklerini gösteren sayfanın ekran görüntüsünü ve sıvı soğutmanın fotoğraflarını da konuya ekleyerek sizlerle paylaşmak istiyorum.
Muhtemelen sürecin devamı benim yasal haklarımı kullanmamla devam edecek ancak yine de sizler ve PC Hocası yöneticileri tarafında bir farkındalık oluşturabilmek adına yaşadığım süreci burada paylaşıyorum. Sizler alışveriş yaparken, PC Hocası yöneticileri de işbirliği yaparken bu firmaları daha iyi tanıyarak yaklaşım sergileyeceğine şüphem yok. Konu biraz uzun olduğu için umarım net şekilde anlatabilmişimdir.
İyi forumlar!
Sizlerinde bildiği üzere zaman zaman @OceanLaB 'in topladığı sistemlerden birini bir kaç parçasını değiştirerek incehesap.com sitesi üzerinden 17 Ekim 2023 tarihinde Anakartı'ı Asus EX-B760M-V5 D4-CSM model anakartla, Bellekleri XPG Gammix D35 AX4U36008G18I-SBKD35 8GB DDR4 3600MHz CL18 ramler ile değiştirerek bir de Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB model sıvı soğutucuyu ekledim ve sistemi satın aldım.
Bu arada bahsettiğim anakart için type-c desteği olduğunu teknik özelliklerine yazmalarına rağmen bağlantı portlarında ve pinlerde type-c seçeneği olmadığını ürünü teslim aldıktan sonra farkettim.
Sistemin toplanma sürecinde parçaların başına gelebilecek şeyleri az çok tahmin ettiğim için montaj yapılmamasını, ürünlerin demonte olarak tarafıma gönderilmesini istedim. Ancak firma yetkilileri böyle bir şey yapamayacaklarını, "Hazır sistem ürünlerimiz tüm montaj ve test işlemleri tamamlanarak, Windows 10 pro 64 bit deneme sürümü yüklenerek ve bios ile xmp güncellemesi yapılmış halde tarafınıza teslim edilmektedir." diyerek reddetiler ve saygı duyarak sistemin tarafıma ulaştırılmasını bekledim. 21 Ekim 2023 tarihinde sistemi teslim aldım ve testleri yapmak adına bilgisayarı açtığımda bios güncellemesinin yapılmadığı ve ramlerin hala default olarak 2133MHz hızda çalıştığını farkettim. Yine de sorun etmeyerek bios'u son sürüme(1402) güncelledim ve xmp ayarını yaptım ancak belleklerin 2133MHz hızının üstüne çıkamadığını görünce konuyu Asus ve incehesap.com yetkililerine yönelttim. incehesap.com tarafında sorunla ilgilenen oxyd bilişim çalışanlarıyla yaptığımız görüşmelerin birinde teknik ekipteki arkadaşlar belleklerde sorun olabileceğini ve bellekleri sırasıyla tek kanal olarak çalıştırıp tekrardan oc işlemini denememi istedi. Aldığım kasanın küçük olmasından dolayı sıvı soğutma bellekleri blokladığı için sıvı soğutmayı söktükten sonra bellekleri değiştirebileceğimi söyledim ve yine de denememi istediler. Ama can alıcı ya da sıkıcı(nasıl tabir ederseniz artık) ilk nokta burada patlak verdi ve sıvı soğutucuyu söktüğümde, montaj yapılırken radyatörüne zarar verildiğini ve vida ayaklarının yamultularak takıldığını farkettim. Üstelik telefonda konuştuğum yetkili montaj sırasında böyle şeylerin yaşanabileceğini ve konuyu benim büyüttüğümü söyleyerek süreci inanılmaz bir boyuta taşıdı. Tekrar yetkililerle görüşünce bu montajın kabul edilemeyecek seviyede olduğunu, parçaya hasar verildiğini, kasa içerisinde kablolama namına hiçbir şey yapılmadığını, bana sistemi kendileri toplayıp test edeceklerini ve güncellemeleri yapacaklarını söylemelerine rağmen yapmadıklarını sıralayarak veryansın etmek zorunda kaldım ve sıvı soğutucuyu değiştirmeleri gerektiğini söyledim. Üstelik yapıcı olmayan tavırlarından dolayı anakartta type-c desteği var diyerek satılan ürünün type-c desteğinin olmaması, ürünü ayıplı ürün kategorisine soktuğundan bunun da ayıpsız misli ile değiştirilmesi gerek diyerek iki parçayı da kendilerine gönderdim.
Bundan sonra klasik satıcı/alıcı arasında satıcının yan yattım çamura battım süreçleri başlıyor. Sıvı soğutma için değişim talebimi bir şekilde onaylatabilmeme rağmen anakart için aynı süreci işletemiyoruz. Hazır sistem satarken ürünlerde parça bazlı iskonto yaptıklarından dolayı şu an 5699 tl'ye sattıkları anakartı siz 2895 tl'ye almışsınız para iadesi yaparız sadece, ayıpsız mislini isterseniz fiyat farkını ödemek zorundasınız diyerek seçimlik hakları kullandırmama konusunda ısrar etmekteler. Anakart'ın teknik özelliklerini gösteren sayfanın ekran görüntüsünü ve sıvı soğutmanın fotoğraflarını da konuya ekleyerek sizlerle paylaşmak istiyorum.
Muhtemelen sürecin devamı benim yasal haklarımı kullanmamla devam edecek ancak yine de sizler ve PC Hocası yöneticileri tarafında bir farkındalık oluşturabilmek adına yaşadığım süreci burada paylaşıyorum. Sizler alışveriş yaparken, PC Hocası yöneticileri de işbirliği yaparken bu firmaları daha iyi tanıyarak yaklaşım sergileyeceğine şüphem yok. Konu biraz uzun olduğu için umarım net şekilde anlatabilmişimdir.
İyi forumlar!