Haber Linki..
Satın almak istediği kulaklığın 329 Lira olan ücretini ödeyen vatandaş aradan 3 gün geçtikten sonra satıcının ‘ürün stokta bulunmuyor’ mesajını aldı ve ürünün satış işlemi iptal edilerek, ücret alıcıya iade edildi.
Ancak vatandaş, ürünü aramaya devam ederken 2 gün sonra aynı sitede aynı ürünün 445 Lira yani daha yüksek bir fiyattan satışta olduğunu görerek, ürünü yüksek fiyattan satın aldı.
Daha sonra konuyu Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıyan vatandaş, fazladan ödemiş olduğu 116 Lira’nın tarafına iadesini istedi. Ancak heyet bu talebin reddine karar verdi.
Tüketici de karara itiraz ederek konuyu tüketici mahkemesine taşıdı.
Mahkeme ise emsal bir karara imza atarak, “Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilmez. Davalının stok bulunmadığı iddiası ile siparişi iptal etmesi usul ve yasaya aykırı” dedi. Buna göre,
online alışverişlerde "stokta kalmadı" denilerek ürün siparişi iptal edilemeyecek.
Konuyla ilgili çok fazla şikayet aldıklarını söyleyen Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Enflasyon yükseldi ve online satış yapanlar ‘siparişi karşılayamıyoruz, ürün bitti’ diyerek vatandaşı oyalıyor ve ürünleri yüksek fiyattan satıyor." dedi.
Ağaoğlu, satıcının ürünün stoğunu temin etmek ya da öncesinden bunu fark etmek zorunda olduğunu vurgulayarak, "Tüketici aynı ürünü piyasada bulursa, o satıcı yine oluşan zararı karşılamak zorunda." ifadelerini kullandı. Aydın Ağaoğlu, benzer durumla
karşılaşanların işlemin gerçekleştiği tarihten itibaren 2 yıl içinde haklarını arayabileceğinin de altını çizdi.
Satın almak istediği kulaklığın 329 Lira olan ücretini ödeyen vatandaş aradan 3 gün geçtikten sonra satıcının ‘ürün stokta bulunmuyor’ mesajını aldı ve ürünün satış işlemi iptal edilerek, ücret alıcıya iade edildi.
Ancak vatandaş, ürünü aramaya devam ederken 2 gün sonra aynı sitede aynı ürünün 445 Lira yani daha yüksek bir fiyattan satışta olduğunu görerek, ürünü yüksek fiyattan satın aldı.
Daha sonra konuyu Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıyan vatandaş, fazladan ödemiş olduğu 116 Lira’nın tarafına iadesini istedi. Ancak heyet bu talebin reddine karar verdi.
Tüketici de karara itiraz ederek konuyu tüketici mahkemesine taşıdı.
Mahkeme ise emsal bir karara imza atarak, “Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilmez. Davalının stok bulunmadığı iddiası ile siparişi iptal etmesi usul ve yasaya aykırı” dedi. Buna göre,
online alışverişlerde "stokta kalmadı" denilerek ürün siparişi iptal edilemeyecek.
Konuyla ilgili çok fazla şikayet aldıklarını söyleyen Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Enflasyon yükseldi ve online satış yapanlar ‘siparişi karşılayamıyoruz, ürün bitti’ diyerek vatandaşı oyalıyor ve ürünleri yüksek fiyattan satıyor." dedi.
Ağaoğlu, satıcının ürünün stoğunu temin etmek ya da öncesinden bunu fark etmek zorunda olduğunu vurgulayarak, "Tüketici aynı ürünü piyasada bulursa, o satıcı yine oluşan zararı karşılamak zorunda." ifadelerini kullandı. Aydın Ağaoğlu, benzer durumla
karşılaşanların işlemin gerçekleştiği tarihten itibaren 2 yıl içinde haklarını arayabileceğinin de altını çizdi.