Merhaba,
Türk Telekom 50mbit VDSL internet müşterisiyim. Elimde daha önceden Türknet müşterisiyken aldığım "ZyXEL VMG8623-T50B" model modem var ancak Türk Telekom aboneliğim boyunca sürekli sorun yaşadım. DSL bazı aralıklarla sürekli gidip geliyor ancak Türk Telekom her seferinde "bizim tarafımızda sorun yok, bina altyapınızı veya modeminizi kontrol ettirin." diyip durdu. Her ne kadar şu an kullandığım modemde bir sorun olduğunu düşünmesem de, çünkü aktif olarak 1 sene bile kullanılmadı, başka bir modem alıp deneme yapmak istiyorum. Eğer yeni alacağım modem tüm sorunları çözer ise bu modemi router olarak kullanıp yeni alacağım modemle birlikte sisteme katmayı düşünüyorum. Çözülmese bile sorun değil, sorunun kendi altyapım ile alakalı olmadığını TT'ye belirtip sorunu çözdürttükten sonra cihazların birini modem diğerini router olarak kullanmaya devam edeceğim.
Bu bağlamda aşırı pahalı bir cihaza ihtiyacım yok, şu an kullandığım/kullanmaya çalıştığım modemde 5gHz olsa bile hiç kullanmadım; yani bundan sonra alacağım modemde de şart değil aslında.
Kendi araştırmalarım sonucunda şöyle bir modem buldum; fiyat bandını da hemen hemen bu civarlarda, mümkünse altında tutmaya çalışıyorum.
Keenetic Omni DSL N300
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Ayrıca bir konu açmamak adına şuraya yaşadığım sorunun ufak bir özetini de geçeceğim, eğer bilgisi yada deneyimi olan birisi varsa belki bana başka bir çözüm sunabilir.
Şu an kullandığım modem "ZyXEL VMG8623-T50B". Geçtiğimiz senelerde Türknet'ten satın aldım ve 3 ay kullandıktan sonra rafa kaldırdım; bir süre boyunca kullanmadım. Şu an Türk Telekom müşterisiyim ve bu modemi kullanmamın bir sorun teşkil etmeyeceğini söylediler sözleşmenin başında, ben de ekstra modem almaktansa "e bunu kullanalım o zaman" dedim. Ancak DSL kopmaları başıma bela oldu. Modemi aldığımdan bu yana doğru düzgün zaten kullanmadığım için hiç yazılım güncelleştirmesi yapmamıştım, yaşanan sıkıntılar arttıkça ve benim de canımı artık iyiden iyiye sıkmaya başladıkça araştırmalar yapıp geçtiğimiz haftalarda en güncel yazılımı yükledim. Yazılımı yüklediğim zaman internet kopuktu, telefondan indirip bilgisayardan kurmam sonrasında modem kendini yeniden başlatınca internet geldi. Bu bir denk geliş miydi yoksa benim sorunum bunca zaman modem yazılımı mıydı diye düşünürken benzer sorunları bugün, güncel yazılımla, yeniden yaşamaya başladım. İnternet gün içerisinde, tabiri caiz ise, aptallaşıyor ve sürekli gelip gitmeye başlıyor. DSL geliyor, 2 dakika sonra gidip 30-40 saniye sonra tekrar geri geliyor. Bina içerisinde soket vs. altyapısı yok, bu yüzden DSL kablom bina duvarında duran kutudan direkt modeme geliyor. Bu yüzden şüphelenebileceğim herhangi bir bina altyapısı da yok. Her ne kadar bahsettiğim modem yazılımı güncelleştirmesinden sonra yaşadığım sıkıntı büyük ölçüde giderilmiş olsa bile bahsettiğim olaylar gün içerisinde bazen 4-5 kez 15-20 dakika boyunca yaşanabiliyor. Çözüm arayışındayım, şu an elimde kalan tek çözüm denemesi yeni bir modeme geçmek.
Edit: Konu hakkında ZyXEL'e başvurdum, fiziksel yada yazılımsal tamir için cevap bekliyorum.
Türk Telekom 50mbit VDSL internet müşterisiyim. Elimde daha önceden Türknet müşterisiyken aldığım "ZyXEL VMG8623-T50B" model modem var ancak Türk Telekom aboneliğim boyunca sürekli sorun yaşadım. DSL bazı aralıklarla sürekli gidip geliyor ancak Türk Telekom her seferinde "bizim tarafımızda sorun yok, bina altyapınızı veya modeminizi kontrol ettirin." diyip durdu. Her ne kadar şu an kullandığım modemde bir sorun olduğunu düşünmesem de, çünkü aktif olarak 1 sene bile kullanılmadı, başka bir modem alıp deneme yapmak istiyorum. Eğer yeni alacağım modem tüm sorunları çözer ise bu modemi router olarak kullanıp yeni alacağım modemle birlikte sisteme katmayı düşünüyorum. Çözülmese bile sorun değil, sorunun kendi altyapım ile alakalı olmadığını TT'ye belirtip sorunu çözdürttükten sonra cihazların birini modem diğerini router olarak kullanmaya devam edeceğim.
Bu bağlamda aşırı pahalı bir cihaza ihtiyacım yok, şu an kullandığım/kullanmaya çalıştığım modemde 5gHz olsa bile hiç kullanmadım; yani bundan sonra alacağım modemde de şart değil aslında.
Kendi araştırmalarım sonucunda şöyle bir modem buldum; fiyat bandını da hemen hemen bu civarlarda, mümkünse altında tutmaya çalışıyorum.
Keenetic Omni DSL N300
Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Ayrıca bir konu açmamak adına şuraya yaşadığım sorunun ufak bir özetini de geçeceğim, eğer bilgisi yada deneyimi olan birisi varsa belki bana başka bir çözüm sunabilir.
Şu an kullandığım modem "ZyXEL VMG8623-T50B". Geçtiğimiz senelerde Türknet'ten satın aldım ve 3 ay kullandıktan sonra rafa kaldırdım; bir süre boyunca kullanmadım. Şu an Türk Telekom müşterisiyim ve bu modemi kullanmamın bir sorun teşkil etmeyeceğini söylediler sözleşmenin başında, ben de ekstra modem almaktansa "e bunu kullanalım o zaman" dedim. Ancak DSL kopmaları başıma bela oldu. Modemi aldığımdan bu yana doğru düzgün zaten kullanmadığım için hiç yazılım güncelleştirmesi yapmamıştım, yaşanan sıkıntılar arttıkça ve benim de canımı artık iyiden iyiye sıkmaya başladıkça araştırmalar yapıp geçtiğimiz haftalarda en güncel yazılımı yükledim. Yazılımı yüklediğim zaman internet kopuktu, telefondan indirip bilgisayardan kurmam sonrasında modem kendini yeniden başlatınca internet geldi. Bu bir denk geliş miydi yoksa benim sorunum bunca zaman modem yazılımı mıydı diye düşünürken benzer sorunları bugün, güncel yazılımla, yeniden yaşamaya başladım. İnternet gün içerisinde, tabiri caiz ise, aptallaşıyor ve sürekli gelip gitmeye başlıyor. DSL geliyor, 2 dakika sonra gidip 30-40 saniye sonra tekrar geri geliyor. Bina içerisinde soket vs. altyapısı yok, bu yüzden DSL kablom bina duvarında duran kutudan direkt modeme geliyor. Bu yüzden şüphelenebileceğim herhangi bir bina altyapısı da yok. Her ne kadar bahsettiğim modem yazılımı güncelleştirmesinden sonra yaşadığım sıkıntı büyük ölçüde giderilmiş olsa bile bahsettiğim olaylar gün içerisinde bazen 4-5 kez 15-20 dakika boyunca yaşanabiliyor. Çözüm arayışındayım, şu an elimde kalan tek çözüm denemesi yeni bir modeme geçmek.
Edit: Konu hakkında ZyXEL'e başvurdum, fiziksel yada yazılımsal tamir için cevap bekliyorum.