FPS oyunlarında rahat olursun hayaletlenme olayı olmaz mesela cod bı sahnede adam anı geçişte grilesiyor iyi bı oyuncuysan iyi oyunlar oynuyorsan düşük ms secmelisin
Öncelikle basitçe ön bilgi vereyim. Bildiğiniz üzere monitörler piksellerden oluşur ve bu piksel ekrana gelen görüntüye göre renk ve resim değiştirir. Yani kısaca İngilizcede "Responde Time" diye adlandırdığımız tepki süresini ifade eder o ms değerleri. Ms de milisaniye demektir. Yani çok kısa bir zaman dilimidir ve bu rakam ne kadar küçükse piksellerdeki renk ve resim değişimi o kadar hızlı olur. Tabii o değer her renkte aynı olmamaktadır. Genellikle griden griye renk değiştirirken ki tepki süresi belirtilir.
MS Çok Yüksek İse Ne olur?
1) Ghosting
Ghosting dediğimiz olay oluşur. Ghosting'i Türkçeye hayaletlenme diye çevirebiliriz. Yani piksellerin değişimi esnasında arkasında iz bırakır. Örneğin bir futbol oyununda topu ileriye doğru attınız, top monitörde belirli pikseller üzerinden geçiş yapar ve geçiş yaparken topun geçtiği yerlerde dikkatli bakıldığında görülen topun şeffaf izi kalır.
Çok basitçe örnek vermek gerekirse:
2) Input Lag
Input Lag'ı da Türkçeye gelen görüntü ile gerçekte olan görüntünün farkı diye adlandırabiliriz. Buna da Battlefield oyunundan örnek vereyim. Örneğin sniperla bir yere pusmuşken bir düşman gördünüz. İleriden de koşarak bir düşman gidiyor. Dürbünü açtınız, düşmanı görüp ateşi ettiniz ama o da ne? Düşman ölmedi. Bu da monitörde görülen görüntü ile gerçekte olan görüntünün farkından kaynaklanan bir durum. Tabii bunu tam anlamıyla anlamak için multiplayerda değil, single player modda denemek gerekir. Çünkü multiplayerda işin içine internetin ping değeri de giriyor. O da internetteki gecikme sebebiyle görünen görüntü ile gerçekte olan görüntünün farklı olmasına yol açıyor. Bu sebeple yüksek ping değerlerinde oyunda kare atlamaları olur, objelerin bir anda farklı yerlerde olmasına yol açar.
3) Motion Blur
Motion Blur da Türkçede hareket bulanıklığı demektir. Hatta günümüz oyunlarının çoğunda isteğe göre bu efekt verilip, verilmeyebilir. Bunu da bir araba yarışından örnek verebiliriz. Araç giderken iz bırakır ve sanki araç uzamış gibi his verir. Aslında bu biraz da fotoğrafçılıkta kullanılan uzun pozlamaya benzer.
Kaynak : Technopat