Temassız Ödeme Limitinin Artması Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Merhabalar,

Bana mantıksız bir hareket gibi geldi. Hem iyi yanı hem de kötü yanı var. İyi olan çoğu ürünün fiyatı arttığı için tek seferde 500tl üzerinde rahatça fiyat çıkabiliyor ve temassız sınırının üstüne olması kötüydü 750tl olması biraz daha iyi gibi.

Benim kötü bulduğum tarafı ise kartın çalındığını falan düşündüğümde tek seferde 750tl harcama yapılıyor. Kurallar nasıl bilmiyorum ama farklı yerlerden 3-4 kere 750tl lik alışveriş yapılsa temassız olduğundan şifreye bile gerek kalmadan çok rahat para çalınır.

 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Art

Klavye Delikanlısı
Katılım
3 Ocak 2022
Mesajlar
809
Tepki
323
Konum
35 | İzmir
Bankaların sizin kartı kaybetmeniz pek umurlarında değil açıkçası. Eğer kaybederseniz anında bankayı arayıp kartı iptal etmenizi bekliyorlar. Kaybetmeyen için ise güzel uygulama.
 
KS

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Bankaların sizin kartı kaybetmeniz pek umurlarında değil açıkçası. Eğer kaybederseniz anında bankayı arayıp kartı iptal etmenizi bekliyorlar. Kaybetmeyen için ise güzel uygulama.
Güzel uygulama ama dediğim gibi kötü yanı da var. Katı dışarda gezerken yada AVM lerde kaybettiğimizde anında fark edemeyebiliriz ve bunu anında kötüye kullanabilirler. Bankalar dediğin gibi paraya bakar kimin çaldığına değil.
 

SmileFate

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
1,340
Tepki
806
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Bana kalırsa daha da arttırılmalı. Kart kaybetme gibi durumlarda bankaların Papara gibi olmalarını beklerim. Onları arayıp temsilciye bağlanıp ıvır zıvır bilgi verene kadar uygulama üzerinden tek tık ile kartı silme, kartı kullanıma kapatma gibi işlemleri kolay bir şekilde yapabilmek çok güzel bir hareket olur. Ama tabi daha güvenlikli bir ödeme için NFC daha doğru bir tercih olur tabi bu durumda da cihazın NFC desteklemesi gerekli.
 
KS

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Bana kalırsa daha da arttırılmalı. Kart kaybetme gibi durumlarda bankaların Papara gibi olmalarını beklerim. Onları arayıp temsilciye bağlanıp ıvır zıvır bilgi verene kadar uygulama üzerinden tek tık ile kartı silme, kartı kullanıma kapatma gibi işlemleri kolay bir şekilde yapabilmek çok güzel bir hareket olur. Ama tabi daha güvenlikli bir ödeme için NFC daha doğru bir tercih olur tabi bu durumda da cihazın NFC desteklemesi gerekli.
Aslında cihazları da mantıklı yapmaları gerekiyor bence. Eski telefonlarda NFC var ama şuan yeni olup böyle özelliklere sahip olmayan telefonlarda var. Dediğin gibi bankaları arayıp uğraşmak yerine uygulamadan silebilsek daha güzel olur ama bankaların işine gelmez. Kartın çalınsa da paran gitse de onlar alacağına bakıyor kime ne olduğuna değil. Papara da bu yönden müşteri kazanıyor.
 

SmileFate

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
1,340
Tepki
806
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Aslında cihazları da mantıklı yapmaları gerekiyor bence. Eski telefonlarda NFC var ama şuan yeni olup böyle özelliklere sahip olmayan telefonlarda var. Dediğin gibi bankaları arayıp uğraşmak yerine uygulamadan silebilsek daha güzel olur ama bankaların işine gelmez. Kartın çalınsa da paran gitse de onlar alacağına bakıyor kime ne olduğuna değil. Papara da bu yönden müşteri kazanıyor.
Bu konuda sizin aksinize düşünüyorum. Müşterinin hesabından örn: 300 lira gitsin diye kazanacağı binlerce lirayı neden kenara atsın banka?

Üstelik her alanda müşteri kaybetmek en kolay şeydir, önemli olan müşteri kazanmaktır. Memnun bir müşteri, memnuniyetini her zaman dile getirmez memnun ise ve kendisi için iyi ise genellikle tamamdır. Ama memnun olmayan bir müşteri bunu muhakkak bir yerlerde dile getirir ve araştırmadan etmeden kulaktan duymaları çok sevdiğimiz için bizde o şeyi (ürün, hizmet vb.) o şekilde zannedip öyle anlatabiliriz.

Papara bu alanlarda bana göre harika bir deneyim sunuyor. Çünkü uygulama sadeliği ile kolay kullanımı, diğer bankaların insanları zorladığı 3. şahısa (Müşteri hizmetleri, Gereksiz sesli robot onayları, şube gitme) ihtiyaç kavramını kullanmadığı yerler ve diğer özellikleri ile şahane. Ancak tek IBAN o da yasalara göre yeni düzenlemeyle birlikte artık Dijital Bankalarda IBAN sağlayabilecek o da yakında gelecektir.

Diğer fiziki bankalara bu konularda yasalar mı izin vermiyor neden bilmem ama her işlem için 3. Bir şahısa zorunlu tutulmak beni özgür hissettirmiyor normal bankalarda. Bu yüzden Papara + EnPara kullanıyorum. EnPara 'yı sadece para transferleri ve atmden para yatırma amaçlı kullanıyorum. Diğer tüm harcamalarım Papara 'da
 
KS

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Belki de yüksek limitler , borçlar yada çekilen krediler gibi sebeplerden ve faiz olayından dolayı bankalar böyle kişinin kendi onayını almak istiyor olabilir. Kişinin izni dışında bir şey olmasın açısından ama herkes benim telefonumdaki banka hesabıma girip kartımı iptal edemez bankaların onu yapması da zor olmamalı.
 

SmileFate

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
1,340
Tepki
806
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Belki de yüksek limitler , borçlar yada çekilen krediler gibi sebeplerden ve faiz olayından dolayı bankalar böyle kişinin kendi onayını almak istiyor olabilir. Kişinin izni dışında bir şey olmasın açısından ama herkes benim telefonumdaki banka hesabıma girip kartımı iptal edemez bankaların onu yapması da zor olmamalı.
Kredi gibi durumlarda elbetteki ihtiyaç ama onuda uygulamadan başvuru yapıp sonra onay için teyit istenebilir. Benim burda istediğim olay yeni bir kart isteme olan bir kartı kapatma banka uygulamasına girerken gereksiz ek sesli robot onayı.. yani yapılabilecek 3. bir şahısa ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek işlemler kaldırılmalı veya güvenlik tercihi kullanıcıya bırakılmalı. Mesela ben bu konularda güvenlik istemezken banka bunu bana sunmalı ve gereken hususlarda risk aldığımı onaylatmalı (ki sorun güvenliksiz olan bensem sorun onlarada yansımasın, bankanın isteğine gelecektir bu) başkası istiyorsa yararlansın bu herkes için daha iyi bir seçim
 

ReCFeR

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
17 Haz 2022
Mesajlar
107
Tepki
30
Konum
54
Kullanmadığınız zamanlarda bankaların uygulamaları üzerinden temassız özelliğini deaktif edebiliyorsunuz diye biliyorum en azından çoğu bankada bu şekilde tedirgin olacaksanız kapamak mantıklı olur raflardan ürün bakarken açarsınız kasaya gitmeden :)
 
KS

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Kullanmadığınız zamanlarda bankaların uygulamaları üzerinden temassız özelliğini deaktif edebiliyorsunuz diye biliyorum en azından çoğu bankada bu şekilde tedirgin olacaksanız kapamak mantıklı olur raflardan ürün bakarken açarsınız kasaya gitmeden :)
Evet oluyor ama benim bahsettiğim biraz daha ekstrem bir durum gibi. Hani AVM de falan yada dışarda gezerken kartı düşürdünüz o an ne aklınıza gelir ne fark edersiniz. Bir yerde harcama yapana kadar yada eve gidene kadar fark etmek mümkün değil. Benim yazdığım düşük bir ihtimal ama olabilir mi olabilir.
 

SmileFate

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
1,340
Tepki
806
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Kullanmadığınız zamanlarda bankaların uygulamaları üzerinden temassız özelliğini deaktif edebiliyorsunuz diye biliyorum en azından çoğu bankada bu şekilde tedirgin olacaksanız kapamak mantıklı olur raflardan ürün bakarken açarsınız kasaya gitmeden :)
Keşke cihazların bildirim sekmesine gelse bu özellik veya her cihazda varmı bilmiyorum ama edge panellerine eklenebilse kolay ve güvenli işlem olurdu :rolleyes:


Evet oluyor ama benim bahsettiğim biraz daha ekstrem bir durum gibi. Hani AVM de falan yada dışarda gezerken kartı düşürdünüz o an ne aklınıza gelir ne fark edersiniz. Bir yerde harcama yapana kadar yada eve gidene kadar fark etmek mümkün değil. Benim yazdığım düşük bir ihtimal ama olabilir mi olabilir.
Aslında onun da çözümü bu gibi durumu riske almak istemeyen kullanıcı için bankadan temassız ödeme özelliği olmayan kart talep etmek veya bu özelliği tamamen kapalı hale getirmek ¯\_(ツ)_/¯
 

ReCFeR

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
17 Haz 2022
Mesajlar
107
Tepki
30
Konum
54
Evet oluyor ama benim bahsettiğim biraz daha ekstrem bir durum gibi. Hani AVM de falan yada dışarda gezerken kartı düşürdünüz o an ne aklınıza gelir ne fark edersiniz. Bir yerde harcama yapana kadar yada eve gidene kadar fark etmek mümkün değil. Benim yazdığım düşük bir ihtimal ama olabilir mi olabilir.
Kişisel olarak baktığımda bu yönden şanslı hissediyorum kendimi Enpara müşterisiyim ve bütün limitlerimi kendim ayarlaya biliyorum 1kuruş farkına kadar bu yönden baktığımda hiç bir sıkıntı yok kişisel olarak, fakat genel olarak bakıldığında tamamen katılıyorum ve hak veriyorum :)
Edit: Kesinliklede bütün birikiminizi tek bir banka ile kısıtlamayıda doğru bulmuyorum. Birikimin olduğu banka ile alış veriş yapmak bana büyük risk geliyor.
 
KS

Syqex

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,152
Tepki
5,166
Konum
26 | Eskişehir
Neredeyse her şeyin yeri takip edilebiliyor artık kartlara bunla alakalı bir şey bile yapabilirler kart sahibinin kullandığı uygulama hangi telefonda ise ona göre uygulama uzaklaştıkça falan bildirim atsa yada yerini biz görebilsek. Çok şey var fikir var ama böyle her istediğimiz de olmuyor uygulamak da zor.
 

ReCFeR

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
17 Haz 2022
Mesajlar
107
Tepki
30
Konum
54
Atm veya alışveriş para çıkış işlemlerinde şifre veya temassız girildiğinde, doğrulama koduda istene bilir en alternatif ve olası seçenek budur. Yani temassızda girsek kasiyer ile veya yetkili yer ile tek kullanımlık kodu paylaşmak en doğru uygulama olacaktır. Takip konuları veya ekstra uygulama işlemleri biraz uzak kalıyor. Sonuçta kartı kaybetmedende soyula biliriz zamanında 15₺ 15₺ milletin cebine sokakta pos cihazını yaklaştırıp soyanları duyduk haberlerde :) Kartı büyük bir kesim alüminyum folyoya sarıp çıktı bu haberlerden sonra :D
 
Son düzenleme:

SmileFate

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
31 Ara 2019
Mesajlar
1,340
Tepki
806
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Kişisel olarak baktığımda bu yönden şanslı hissediyorum kendimi Enpara müşterisiyim ve bütün limitlerimi kendim ayarlaya biliyorum 1kuruş farkına kadar bu yönden baktığımda hiç bir sıkıntı yok kişisel olarak, fakat genel olarak bakıldığında tamamen katılıyorum ve hak veriyorum :)
Evvet o halde ne deniyordu bize... "EnPara'lılar ne akıllılar" :D

Neredeyse her şeyin yeri takip edilebiliyor artık kartlara bunla alakalı bir şey bile yapabilirler kart sahibinin kullandığı uygulama hangi telefonda ise ona göre uygulama uzaklaştıkça falan bildirim atsa yada yerini biz görebilsek. Çok şey var fikir var ama böyle her istediğimiz de olmuyor uygulamak da zor.

Diğer bankalarda var mı bilmiyorum ve hiç rastlamadım ama Papara bu yönden de güzel yani bir fikrin olduğu zaman kendi forumları var orada belirtebiliyorsun Papara Topluluk diye geçiyor adı ve fikirlerin gerçekten hoşlarına giderse ve diğer kullanıcılardan da ilgi gelirse ve son olarak yasalara da uygun ise neden yapmasınlar? Şahsi önerim kullanıyorsan topluklarında fikirlerini belirt, bakarsın gerçekleşir ツ

Atm veya alışveriş para çıkış işlemlerinde şifre veya temassız girildiğinde, doğrulama koduda istene bilir en alternatif ve olası seçenek budur. Yani temassızda girsek kasiyer ile veya yetkili yer ile tek kullanımlık kodu paylaşmak en doğru uygulama olacaktır. Takip konuları veya ekstra uygulama işlemleri biraz uzak kalıyor. Sonuçta kartı kaybetmedende soyula biliriz zamanında 15₺ 15₺ milletin cebine sokakta pos cihazını yaklaştırıp soyanları duyduk haberlerde :)

QR Özelliği bi nevi bunu sağlamıyor mu ?
 

ReCFeR

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
17 Haz 2022
Mesajlar
107
Tepki
30
Konum
54
Evvet o halde ne deniyordu bize... "EnPara'lılar ne akıllılar" :D



Diğer bankalarda var mı bilmiyorum ve hiç rastlamadım ama Papara bu yönden de güzel yani bir fikrin olduğu zaman kendi forumları var orada belirtebiliyorsun Papara Topluluk diye geçiyor adı ve fikirlerin gerçekten hoşlarına giderse ve diğer kullanıcılardan da ilgi gelirse ve son olarak yasalara da uygun ise neden yapmasınlar? Şahsi önerim kullanıyorsan topluklarında fikirlerini belirt, bakarsın gerçekleşir ツ



QR Özelliği bi nevi bunu sağlamıyor mu ?
QR özelliği tam olarak değil demek istediğim kartımız cebimizde olsun veya olmasın düşürmüşte olsak her işlemde ön planda telefon olması ve tek kullanımlık şifre para çıkış işlemlerinde sonuçta kartı düşürdüğümüzde QR ile işlem yapabilsekte kartı bulanda temassız olarak işini görebilecektir bunun önüne geçmenin en olası yolu şuan için her işlemde şahsen tek kullanımlık şifre talebidir :D Telefonu kaybedenin veya biyerlerde unutanın vay haline o zamanda dımdızlak kalırız işte ona çözüm bulamadım kendimizi kaybedelim telefonumuzu kaybetmeyelim :cool:
 
Son düzenleme:

Punisher_34

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
8 Tem 2022
Mesajlar
16
Tepki
7
Konum
İstanbul
Bana kalırsa daha da arttırılmalı. Kart kaybetme gibi durumlarda bankaların Papara gibi olmalarını beklerim. Onları arayıp temsilciye bağlanıp ıvır zıvır bilgi verene kadar uygulama üzerinden tek tık ile kartı silme, kartı kullanıma kapatma gibi işlemleri kolay bir şekilde yapabilmek çok güzel bir hareket olur. Ama tabi daha güvenlikli bir ödeme için NFC daha doğru bir tercih olur tabi bu durumda da cihazın NFC desteklemesi gerekli.
Kartım çalındı diye sistemleri var mobil bankacılık uygulamasında, kartı rahatça istediğin süre boyunca kapatabiliyor ya da çalındı seçeneğinden tamamen kapatabiliyorsun. Kullandığın bankalar öyle, bazı bankalar da dediğin gibi olmuyor olabilir.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst