Yardım Vatan Bilgisayar PC Hocası İnceleme Ürününü Sıfır Diye Satması

dextersmt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Ara 2021
Mesajlar
12
Tepki
9
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Herkese merhaba. @Taneraydos ve @pchocası nın da dolaylı yoldanda olsa bir bağı olduğu için buraya konu açmak istedim.

Birçok forumda sürekli takılan biriyim. Son zamanlarda birçok elektronik mağazalarında son zamanlarda yaşanan sahte garantisiz vs satışlar yapıldığı ve şikayetlerin arttığı ortamda güvenilir olarak bildiğimiz. 3 kuruş fazla olsun ama muhattabımız olsun kafam rahat eder diye baktığımız Vatan Bilgisayar ile yaşadığım sorunu anlatacağım.

31.12.2022 tarihinde vatanbilgisayar.com üzerinden 27.000, 00 TL'ye hazır kasa sistem aldım. Sipariş verirken elimden montajlama işi geldiğinden, bir heves aldığım sistem daha da hızlı gelmesi için demonte tercih ettim. Sonra Vatan Bilgisayar siparişimi 4 parçaya böldü.

  1. Kargo İstanbul dışı bir şubesinden; 5 parça kapalı v jelatinki şekilde 04.01.2023 tarihinde elime ulaştı.
  2. Kargo PSU gene İstanbul dışı bir şubeden 07. 01.2023 tarihinde elime ulaştı.
  3. Kargo ekran kartı İstanbul'da topkapı şubesinden 08. 01.2023 tarihinde elime ulaştı ve buraya kadar bir sorun olmadı hepsi kapalı ve jelatinli bir şekilde geldi.
  4. Kargo ve son parça MSI 1TB M480 model SSD bir türlü kargoya verilmedi. Arıyorum kayıt oluşturuyorlar. Kimse aramıyor. 28. 01.2023 tarihinde hiç haberim yokken kargoya verilmiş evdekiler teslim almışlar. (sorun yaşadığımız parça)

Eve geldim kargo kutusunde hiçbir sorun yok açtım kutuyu içinde MSI SSD ama ambalajı yırtık güvenlik bantları açık. Kutusunda SSD'nin üzerindeki etiket bile sökülmüş haldeydi. Tabii aradım müşteri hizmetlerini bana ilk sorulan soru kargoya tutanak tuttunuzmu oldu. Bende dış kutuda hiçbir sorun yok ki nasıl açık olduğunu anlayacağız da tutanak tutacağız dedim. Kayıt oluşturdu. 1 hafta geçti 10 gün geçti ne arayan var ne soran. Tekrar aradım. Gene aciliyeti bildiriyorum arayacaklardan başka bir şey denmiyor. WhatsApp'tan resimlerini attım. Orayada yazdım. Orada da tutanak var mı diye sordular.

Aradan 1 hafta daha geçti hala arayan kimse olmadı. Bende vatan da çalışan bir arkadaşın yanına ürünü götürdüm. Ürün kodu ile sistemde sorgulattığında bizzat ekranda gördüklerim şu şekilde resmini de çektim ama o sorun oluşturma ihtimali arkadaşında tespit edilmemesi için onu atmayacağım.
Ürünün seri kodu: 1tBS78440L910P8310238000383
kayıt 1. 10. 12.2022 taner aydos (PC hocası) inceleme YouTube proje teslimi.
Kayıt 2. 20. 12.2022 penta bilişim servis arıza kaydı açıldı.
Kayıt 3. 30. 12.2022 vatan teşhir girişi.


Kayıtlar bu şekildeydi. Arkadaş ürün vatan topkapı şubeden çıkmış oraya git istersen burada yapacak bir şey yok dedi. Tabii bu süreçte tarih 15. 02.2023 sistemi alalı 1,5 ay olmuş.
Topkapı şubeye gittim. Bu kayıtlardan bahsetmeden ne diyeceklerini de merak ederek hiçbir şeyden haberim yokmuş gibi ürün bana açık geldi. Kapalı kutu değişim istiyorum dedim.
Önce ürünü aldı kutu üzerindeki kodla kontrol etti tabii ben ekranı görmüyorum bana döndü ve aynı telefonda dedikleri gibi tutanak tutturdunuzmu dedi. Bunu duyunca benim şarteller attı tabii. Ne görüyorsun ekranında dedim. Sizden sağlam çıkmışmı ürün dedim. Nasıl yani falan dedi. Bende tek tek tarih tarih telefondan ürün geçmişini arkadaşa okudum. Utanmıyor musunuz ayak üstü dolandırmaya çalışıyorsun beni dedim. Arkadaş kırazdı bozardı. Cümleleri eveledi geveledi. Ben yetkiliyi çağıriyim dedi. Yaka kartında metin isminde bir arkadaş geldi. Oda SSD'yi aldı kutuya baktı faturaya baktı ekrana baktı. Ben herhalde daha fazla üstelemezler derken yüksek bir ses tonuyla siz nereden biliyorsunuz ürün geçmişini dedi. Haydaa.
Resmen benimle kamera şakası falan yapıyorlar ne kadar sakin kalırsam günün sonunda şu kadar para kazandınız falan gibi bir programda gibi hissettim kendimi. Bende bir üst tondan karşılık verince geri vites yaptı evet satılmaması gereken bir ürünmüş nasıl gönderilmiş falan demeye başladı. Özür dileriz. Biz bir bakalım değiştirelim biraz bekleyin dediler tamam dedim. Yarım saat bekledim. Geldi tekrar içeriden dedilerki ürün elimizde yok başka mağazada da yok. İade alabiliriz isterseniz dendi.

1,5 ay beklemişim zaten emsali ile değiştirin marka önemli değil dedim. Tamam dediler mağazaya gittim. 7000 Mbps'ye 5500 Mbps okuma yazma hızında emsal 3 marka ürün listesi çıkardılar tabii tek satış fiyatı ben toplu PC aldığım için benim ürünün fatura tutarı 2600 diğer ürünler ise 3000 3700 arasında değişkenlik gösteriyordu. Bende fark etmez hangisini verirseniz olur bir an önce artık sistemi kurmak istiyorum dedim.

Yaklaşık 2 saat beklettiler onay için sonra bana 1.500 lira daha ödeme yaparsam ürünü emsali ile değiştirebileceklerini söylediler. Ürünü iade etsem üstüne 400 lira daha koyup alabildiğim halde 1.500 lira ekstra istiyorlar. E tabii kabul etmedim. Yapacak bir şey yok deyip SSD'yi önüme koydular. Bir yetkili ile görüşmek istedim siz bana yardımcı olmayacaksınız anlaşılan dedim. Yetkili benim yapacak bir şey yok. İsterseniz şikayet edebilirsiniz diyerek kapıyı gösterdi arkadaşlar.

Bende SSD'yi almadım bana açılmış ürün sattığınızı yazılı verin dedim. Onuda veremeyiz dediler. Bende ürünün kullanılmış olduğunu kanıtlamak adına servise gönderin kaç saat kullanılmış tespit istiyorum dedim. SSD servise gönderildi. Ekte ekledim. Orada da kullanılmış ve etiketlerin sökülmüş olduğu görünmektedir. Müşteri hizmetleri arka tarafındaki merkez binasına gittim. Mağazada ve müşteri hizmetlerinde kimse yardımcı olmadığı için 2 tane avukat geldi benimle görüşmeye durumu onlara da anlattım. Onlarda hak verdiler. Biz bir görüşelim size donüş yapacağiz. Diyerek beni gönderdiler.

İlk defa 28. 02.2023 de telefonum çaldı. Arayan görüştüğüm avukatlardan biri. Görüştük markadan ürünü istedik. Yurt dışından getirilecek bir 10 gün daha bekleteceğiz dediler. Zaten 2 ay geçmiş 10 gün neki dedim. Tamam bekleriz dedik. Aradan 10 gün geçti gene ne arayan var ne de ürün var. Benim servise verdiğim üründe raporu geldi hala vatan da duruyor teslimde almadım.

Bende artık yapacak bir şey yok sistemi başka bir yerden SSD alarak kurdum. Ve umudumu keserek ama beni bu kadar uğraştırdıkları içinde tüketici koruması kanunu 6502 madde 11 b) bendinden satılanı alıkoyma ayıp oranında satış bedelinden indirim talebi ile şikayette bulundum. Savunma talebi gitmiş avukatın onune beni 20. 03.2023 tarihinde aradı. Şikayetiniz geldi. Ben şimdi baktım ürün gelmiş isterseniz gelin alın diye. 10 günde gelecek ürün 1 ay geçmiş ben şikayet edince ortaya çıktı ne hikmetse bende 3 ay oldu artık ne SSD'si dedim kapattım. Ne karar çıkarsa o zaman bakarız dedim.

Aradan 3 gün geçti müşteri hizmetlerinden aradılar bu sefer ürününüz geldi isterseniz gelip alın ya da iade edebiliriz diye. Bende onlara talebimi ilettim. Gelip ürünü alırım paramıda iade edecekseniz geleyim dedim. 3 aydır aklınız nerdeydi dedim. Tabii kabul etmediler.
İade ederim ama bütün sistemi ben başka bir SSD ile kurmak zorunda kaldım. Butun kasa ve parçaları getiririm iade alacaksanız ben hazır sıstem aldım. Hepsini iade alın o halde dedim. 5 dakika telefonda beklettiler. Tamam bütün parçaları getirin o halde dediler.
Ben bu kişileri gerçekten anlamadım. Benden aldığı 3 aylık parçaları ne yapacaklar başka hazır sistene katıp sıfır diye bu sefer de başkalarınamı satacaklar. Bu nasıl bir inatlaşmadır. Nasıl bir müşteri hizmetleri halidir anlam veremedim.

Sonuç olarak hala SSD onlarda ne oldu bilmiyorum. Ürünleri iade de etmedim. Belli ki bunlar başkasına sıfır diye satacaklar. Heyet 1 ay oldu henüz bir sonuç yok tani daha 4 5 ay sürer herhalde.

Maalesef ülkenin alanında en köklüsü dediğimiz firmalar bile artık farklı yollara girmiş bulunmaktadir. Diğer ufak mağazalarda dönen dümenler artık beni şaşırtmamaktadır. Bir sonuç çıkarsa buradan eklerim. Bakalım hayırlısı. Uzun oldu kusura bakmayın.
 

Ekli dosyalar

  • 2023-03-30_01-52.png
    2023-03-30_01-52.png
    149.5 KB · Görüntüleme: 59
  • vatan.jpg
    vatan.jpg
    299.8 KB · Görüntüleme: 63
  • WhatsApp Image 2023-02-02 at 12.01.08 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-02 at 12.01.08 (1).jpeg
    82.3 KB · Görüntüleme: 61
  • WhatsApp Image 2023-02-02 at 12.01.08.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-02 at 12.01.08.jpeg
    99.7 KB · Görüntüleme: 62

White Ravens

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
2,460
Tepki
1,167
Eve geldim kargo kutusunde hiçbir sorun yok açtım kutuyu içinde MSI SSD ama ambalajı yırtık güvenlik bantları açık. Kutusunda SSD'nin üzerindeki etiket bile sökülmüş haldeydi. Tabii aradım müşteri hizmetlerini bana ilk sorulan soru kargoya tutanak tuttunuzmu oldu. Bende dış kutuda hiçbir sorun yok ki nasıl açık olduğunu anlayacağız da tutanak tutacağız dedim. Kayıt oluşturdu. 1 hafta geçti 10 gün geçti ne arayan var ne soran. Tekrar aradım. Gene aciliyeti bildiriyorum arayacaklardan başka bir şey denmiyor. WhatsApp'tan resimlerini attım. Orayada yazdım. Orada da tutanak var mı diye sordular.

Kayıtlar bu şekildeydi. Arkadaş ürün vatan topkapı şubeden çıkmış oraya git istersen burada yapacak bir şey yok dedi. Tabii bu süreçte tarih 15. 02.2023 sistemi alalı 1,5 ay olmuş.
Topkapı şubeye gittim. Bu kayıtlardan bahsetmeden ne diyeceklerini de merak ederek hiçbir şeyden haberim yokmuş gibi ürün bana açık geldi. Kapalı kutu değişim istiyorum dedim.
Önce ürünü aldı kutu üzerindeki kodla kontrol etti tabii ben ekranı görmüyorum bana döndü ve aynı telefonda dedikleri gibi tutanak tutturdunuzmu dedi. Bunu duyunca benim şarteller attı tabii. Ne görüyorsun ekranında dedim. Sizden sağlam çıkmışmı ürün dedim. Nasıl yani falan dedi. Bende tek tek tarih tarih telefondan ürün geçmişini arkadaşa okudum. Utanmıyor musunuz ayak üstü dolandırmaya çalışıyorsun beni dedim. Arkadaş kırazdı bozardı. Cümleleri eveledi geveledi. Ben yetkiliyi çağıriyim dedi. Yaka kartında metin isminde bir arkadaş geldi. Oda SSD'yi aldı kutuya baktı faturaya baktı ekrana baktı. Ben herhalde daha fazla üstelemezler derken yüksek bir ses tonuyla siz nereden biliyorsunuz ürün geçmişini dedi. Haydaa.
Resmen benimle kamera şakası falan yapıyorlar ne kadar sakin kalırsam günün sonunda şu kadar para kazandınız falan gibi bir programda gibi hissettim kendimi. Bende bir üst tondan karşılık verince geri vites yaptı evet satılmaması gereken bir ürünmüş nasıl gönderilmiş falan demeye başladı. Özür dileriz. Biz bir bakalım değiştirelim biraz bekleyin dediler tamam dedim. Yarım saat bekledim. Geldi tekrar içeriden dedilerki ürün elimizde yok başka mağazada da yok. İade alabiliriz isterseniz dendi.

1,5 ay beklemişim zaten emsali ile değiştirin marka önemli değil dedim. Tamam dediler mağazaya gittim. 7000 Mbps'ye 5500 Mbps okuma yazma hızında emsal 3 marka ürün listesi çıkardılar tabii tek satış fiyatı ben toplu PC aldığım için benim ürünün fatura tutarı 2600 diğer ürünler ise 3000 3700 arasında değişkenlik gösteriyordu. Bende fark etmez hangisini verirseniz olur bir an önce artık sistemi kurmak istiyorum dedim.

Yaklaşık 2 saat beklettiler onay için sonra bana 1.500 lira daha ödeme yaparsam ürünü emsali ile değiştirebileceklerini söylediler. Ürünü iade etsem üstüne 400 lira daha koyup alabildiğim halde 1.500 lira ekstra istiyorlar. E tabii kabul etmedim. Yapacak bir şey yok deyip SSD'yi önüme koydular. Bir yetkili ile görüşmek istedim siz bana yardımcı olmayacaksınız anlaşılan dedim. Yetkili benim yapacak bir şey yok. İsterseniz şikayet edebilirsiniz diyerek kapıyı gösterdi arkadaşlar.

Bende SSD'yi almadım bana açılmış ürün sattığınızı yazılı verin dedim. Onuda veremeyiz dediler. Bende ürünün kullanılmış olduğunu kanıtlamak adına servise gönderin kaç saat kullanılmış tespit istiyorum dedim. SSD servise gönderildi. Ekte ekledim. Orada da kullanılmış ve etiketlerin sökülmüş olduğu görünmektedir. Müşteri hizmetleri arka tarafındaki merkez binasına gittim. Mağazada ve müşteri hizmetlerinde kimse yardımcı olmadığı için 2 tane avukat geldi benimle görüşmeye durumu onlara da anlattım. Onlarda hak verdiler. Biz bir görüşelim size donüş yapacağiz. Diyerek beni gönderdiler.

İlk defa 28. 02.2023 de telefonum çaldı. Arayan görüştüğüm avukatlardan biri. Görüştük markadan ürünü istedik. Yurt dışından getirilecek bir 10 gün daha bekleteceğiz dediler. Zaten 2 ay geçmiş 10 gün neki dedim. Tamam bekleriz dedik. Aradan 10 gün geçti gene ne arayan var ne de ürün var. Benim servise verdiğim üründe raporu geldi hala vatan da duruyor teslimde almadım.

Bende artık yapacak bir şey yok sistemi başka bir yerden SSD alarak kurdum. Ve umudumu keserek ama beni bu kadar uğraştırdıkları içinde tüketici koruması kanunu 6502 madde 11 b) bendinden satılanı alıkoyma ayıp oranında satış bedelinden indirim talebi ile şikayette bulundum. Savunma talebi gitmiş avukatın onune beni 20. 03.2023 tarihinde aradı. Şikayetiniz geldi. Ben şimdi baktım ürün gelmiş isterseniz gelin alın diye. 10 günde gelecek ürün 1 ay geçmiş ben şikayet edince ortaya çıktı ne hikmetse bende 3 ay oldu artık ne SSD'si dedim kapattım. Ne karar çıkarsa o zaman bakarız dedim.

Aradan 3 gün geçti müşteri hizmetlerinden aradılar bu sefer ürününüz geldi isterseniz gelip alın ya da iade edebiliriz diye. Bende onlara talebimi ilettim. Gelip ürünü alırım paramıda iade edecekseniz geleyim dedim. 3 aydır aklınız nerdeydi dedim. Tabii kabul etmediler.
İade ederim ama bütün sistemi ben başka bir SSD ile kurmak zorunda kaldım. Butun kasa ve parçaları getiririm iade alacaksanız ben hazır sıstem aldım. Hepsini iade alın o halde dedim. 5 dakika telefonda beklettiler. Tamam bütün parçaları getirin o halde dediler.
Ben bu kişileri gerçekten anlamadım. Benden aldığı 3 aylık parçaları ne yapacaklar başka hazır sistene katıp sıfır diye bu sefer de başkalarınamı satacaklar. Bu nasıl bir inatlaşmadır. Nasıl bir müşteri hizmetleri halidir anlam veremedim.

Sonuç olarak hala SSD onlarda ne oldu bilmiyorum. Ürünleri iade de etmedim. Belli ki bunlar başkasına sıfır diye satacaklar. Heyet 1 ay oldu henüz bir sonuç yok tani daha 4 5 ay sürer herhalde.

Maalesef ülkenin alanında en köklüsü dediğimiz firmalar bile artık farklı yollara girmiş bulunmaktadir. Diğer ufak mağazalarda dönen dümenler artık beni şaşırtmamaktadır. Bir sonuç çıkarsa buradan eklerim. Bakalım hayırlısı. Uzun oldu kusura bakmayın.

Konu içerisindeki en büyük sıkıntı;
Bir müşterinin sesini yükseltip karşıdaki personeli azarlamadığı sürece işini göremiyor olması.
İnsan gibi iletişim kurmaya çalışmak bu gibi olaylarda neredeyse hiçbir zaman sonuç vermiyor.
Maalesef karşıdaki kişileri azarlamak, çirkefleşmek, telefonda ya da dükkanda bağırmak gerekiyor.

Bu arada geçmiş olsun. Bayağı tatsız bir olay/süreç yaşanmış.
Heyet kararı, genelde başvuru tarihinden 5-6 ay sonra açıklanıyor.
Umarım daha fazla mağduriyet yaşatılmadan, istediğiniz şekilde sonuçlanır.

Bu arada, konuda anlatılana göre olayın PC Hocası tarafıyla dolaylı ya da direkt olarak herhangi bir bağı yok.
Firmalar, bazı ürünleri içerik üreticilere test için tedarik edip, sonrasında şahıslardan/kanallardan geri alıyorlar.
PCH, ürünü test edip ardından firmaya geri göndermiş olsa bile, sonraki süreç ile ilgili herhangi bir bağları yok.
Yani sadece firmanın sisteminde prosedür gereği isimleri geçiyor. Onun dışında olayla ilgili bağlantıları yok.
 

ikikarefarki

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
189
Tepki
54
Diğer mağazaların bir kaçında saçma sapan sorunlar yaşamışlığım var ancak Vatan'da gerçekten hiç yaşamadım ve güvendiğim bir firmaydı. Ağzım açık okudum gerçekten yaşadıklarını. Hakkını aradığın için de ayrıca tebrik ediyorum. Çoğu insan bu kadar uğraşmazdı. Umarım lehine sonuçlanır.
 
KS

dextersmt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Ara 2021
Mesajlar
12
Tepki
9
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Konu içerisindeki en büyük sıkıntı;
Bir müşterinin sesini yükseltip karşıdaki personeli azarlamadığı sürece işini göremiyor olması.
İnsan gibi iletişim kurmaya çalışmak bu gibi olaylarda neredeyse hiçbir zaman sonuç vermiyor.
Maalesef karşıdaki kişileri azarlamak, çirkefleşmek, telefonda ya da dükkanda bağırmak gerekiyor.

Bu arada geçmiş olsun. Bayağı tatsız bir olay/süreç yaşanmış.
Heyet kararı, genelde başvuru tarihinden 5-6 ay sonra açıklanıyor.
Umarım daha fazla mağduriyet yaşatılmadan, istediğiniz şekilde sonuçlanır.

Bu arada, konuda anlatılana göre olayın PC Hocası tarafıyla dolaylı ya da direkt olarak herhangi bir bağı yok.
Firmalar, bazı ürünleri içerik üreticilere test için tedarik edip, sonrasında şahıslardan/kanallardan geri alıyorlar.
PCH, ürünü test edip ardından firmaya geri göndermiş olsa bile, sonraki süreç ile ilgili herhangi bir bağları yok.
Yani sadece firmanın sisteminde prosedür gereği isimleri geçiyor. Onun dışında olayla ilgili bağlantıları yok.
Teşekkürler. Malesef olay heyetsiz bitirmek istedim. Ama başaramadık. Şikayet etmeden dönüş yapmadılar. Şimdide dönüş yapmalarının nedeni savunmaya biz destek verdik müşteri kabul etmedi demek için olduğunu düşündüğümden. Malesef sorun yaşarsanız Allah sabır versin.

Mağduriyetin kesinlikle PC Hocası ile bir alakası yoktur. Senelerdir takip ettiğim bir kanal olduğundan ekranda gördüğümde tebessüm ettim hatta.
 

Sahuraka

Moderatör
Moderatör
Katılım
29 Eki 2022
Mesajlar
16,512
Tepki
4,151
Herkese merhaba. @Taneraydos ve @pchocası nın da dolaylı yoldanda olsa bir bağı olduğu için buraya konu açmak istedim.

Birçok forumda sürekli takılan biriyim. Son zamanlarda birçok elektronik mağazalarında son zamanlarda yaşanan sahte garantisiz vs satışlar yapıldığı ve şikayetlerin arttığı ortamda güvenilir olarak bildiğimiz. 3 kuruş fazla olsun ama muhattabımız olsun kafam rahat eder diye baktığımız Vatan Bilgisayar ile yaşadığım sorunu anlatacağım.

31.12.2022 tarihinde vatanbilgisayar.com üzerinden 27.000, 00 TL'ye hazır kasa sistem aldım. Sipariş verirken elimden montajlama işi geldiğinden, bir heves aldığım sistem daha da hızlı gelmesi için demonte tercih ettim. Sonra Vatan Bilgisayar siparişimi 4 parçaya böldü.

  1. Kargo İstanbul dışı bir şubesinden; 5 parça kapalı v jelatinki şekilde 04.01.2023 tarihinde elime ulaştı.
  2. Kargo PSU gene İstanbul dışı bir şubeden 07. 01.2023 tarihinde elime ulaştı.
  3. Kargo ekran kartı İstanbul'da topkapı şubesinden 08. 01.2023 tarihinde elime ulaştı ve buraya kadar bir sorun olmadı hepsi kapalı ve jelatinli bir şekilde geldi.
  4. Kargo ve son parça MSI 1TB M480 model SSD bir türlü kargoya verilmedi. Arıyorum kayıt oluşturuyorlar. Kimse aramıyor. 28. 01.2023 tarihinde hiç haberim yokken kargoya verilmiş evdekiler teslim almışlar. (sorun yaşadığımız parça)

Eve geldim kargo kutusunde hiçbir sorun yok açtım kutuyu içinde MSI SSD ama ambalajı yırtık güvenlik bantları açık. Kutusunda SSD'nin üzerindeki etiket bile sökülmüş haldeydi. Tabii aradım müşteri hizmetlerini bana ilk sorulan soru kargoya tutanak tuttunuzmu oldu. Bende dış kutuda hiçbir sorun yok ki nasıl açık olduğunu anlayacağız da tutanak tutacağız dedim. Kayıt oluşturdu. 1 hafta geçti 10 gün geçti ne arayan var ne soran. Tekrar aradım. Gene aciliyeti bildiriyorum arayacaklardan başka bir şey denmiyor. WhatsApp'tan resimlerini attım. Orayada yazdım. Orada da tutanak var mı diye sordular.

Aradan 1 hafta daha geçti hala arayan kimse olmadı. Bende vatan da çalışan bir arkadaşın yanına ürünü götürdüm. Ürün kodu ile sistemde sorgulattığında bizzat ekranda gördüklerim şu şekilde resmini de çektim ama o sorun oluşturma ihtimali arkadaşında tespit edilmemesi için onu atmayacağım.
Ürünün seri kodu: 1tBS78440L910P8310238000383
kayıt 1. 10. 12.2022 taner aydos (PC hocası) inceleme YouTube proje teslimi.
Kayıt 2. 20. 12.2022 penta bilişim servis arıza kaydı açıldı.
Kayıt 3. 30. 12.2022 vatan teşhir girişi.


Kayıtlar bu şekildeydi. Arkadaş ürün vatan topkapı şubeden çıkmış oraya git istersen burada yapacak bir şey yok dedi. Tabii bu süreçte tarih 15. 02.2023 sistemi alalı 1,5 ay olmuş.
Topkapı şubeye gittim. Bu kayıtlardan bahsetmeden ne diyeceklerini de merak ederek hiçbir şeyden haberim yokmuş gibi ürün bana açık geldi. Kapalı kutu değişim istiyorum dedim.
Önce ürünü aldı kutu üzerindeki kodla kontrol etti tabii ben ekranı görmüyorum bana döndü ve aynı telefonda dedikleri gibi tutanak tutturdunuzmu dedi. Bunu duyunca benim şarteller attı tabii. Ne görüyorsun ekranında dedim. Sizden sağlam çıkmışmı ürün dedim. Nasıl yani falan dedi. Bende tek tek tarih tarih telefondan ürün geçmişini arkadaşa okudum. Utanmıyor musunuz ayak üstü dolandırmaya çalışıyorsun beni dedim. Arkadaş kırazdı bozardı. Cümleleri eveledi geveledi. Ben yetkiliyi çağıriyim dedi. Yaka kartında metin isminde bir arkadaş geldi. Oda SSD'yi aldı kutuya baktı faturaya baktı ekrana baktı. Ben herhalde daha fazla üstelemezler derken yüksek bir ses tonuyla siz nereden biliyorsunuz ürün geçmişini dedi. Haydaa.
Resmen benimle kamera şakası falan yapıyorlar ne kadar sakin kalırsam günün sonunda şu kadar para kazandınız falan gibi bir programda gibi hissettim kendimi. Bende bir üst tondan karşılık verince geri vites yaptı evet satılmaması gereken bir ürünmüş nasıl gönderilmiş falan demeye başladı. Özür dileriz. Biz bir bakalım değiştirelim biraz bekleyin dediler tamam dedim. Yarım saat bekledim. Geldi tekrar içeriden dedilerki ürün elimizde yok başka mağazada da yok. İade alabiliriz isterseniz dendi.

1,5 ay beklemişim zaten emsali ile değiştirin marka önemli değil dedim. Tamam dediler mağazaya gittim. 7000 Mbps'ye 5500 Mbps okuma yazma hızında emsal 3 marka ürün listesi çıkardılar tabii tek satış fiyatı ben toplu PC aldığım için benim ürünün fatura tutarı 2600 diğer ürünler ise 3000 3700 arasında değişkenlik gösteriyordu. Bende fark etmez hangisini verirseniz olur bir an önce artık sistemi kurmak istiyorum dedim.

Yaklaşık 2 saat beklettiler onay için sonra bana 1.500 lira daha ödeme yaparsam ürünü emsali ile değiştirebileceklerini söylediler. Ürünü iade etsem üstüne 400 lira daha koyup alabildiğim halde 1.500 lira ekstra istiyorlar. E tabii kabul etmedim. Yapacak bir şey yok deyip SSD'yi önüme koydular. Bir yetkili ile görüşmek istedim siz bana yardımcı olmayacaksınız anlaşılan dedim. Yetkili benim yapacak bir şey yok. İsterseniz şikayet edebilirsiniz diyerek kapıyı gösterdi arkadaşlar.

Bende SSD'yi almadım bana açılmış ürün sattığınızı yazılı verin dedim. Onuda veremeyiz dediler. Bende ürünün kullanılmış olduğunu kanıtlamak adına servise gönderin kaç saat kullanılmış tespit istiyorum dedim. SSD servise gönderildi. Ekte ekledim. Orada da kullanılmış ve etiketlerin sökülmüş olduğu görünmektedir. Müşteri hizmetleri arka tarafındaki merkez binasına gittim. Mağazada ve müşteri hizmetlerinde kimse yardımcı olmadığı için 2 tane avukat geldi benimle görüşmeye durumu onlara da anlattım. Onlarda hak verdiler. Biz bir görüşelim size donüş yapacağiz. Diyerek beni gönderdiler.

İlk defa 28. 02.2023 de telefonum çaldı. Arayan görüştüğüm avukatlardan biri. Görüştük markadan ürünü istedik. Yurt dışından getirilecek bir 10 gün daha bekleteceğiz dediler. Zaten 2 ay geçmiş 10 gün neki dedim. Tamam bekleriz dedik. Aradan 10 gün geçti gene ne arayan var ne de ürün var. Benim servise verdiğim üründe raporu geldi hala vatan da duruyor teslimde almadım.

Bende artık yapacak bir şey yok sistemi başka bir yerden SSD alarak kurdum. Ve umudumu keserek ama beni bu kadar uğraştırdıkları içinde tüketici koruması kanunu 6502 madde 11 b) bendinden satılanı alıkoyma ayıp oranında satış bedelinden indirim talebi ile şikayette bulundum. Savunma talebi gitmiş avukatın onune beni 20. 03.2023 tarihinde aradı. Şikayetiniz geldi. Ben şimdi baktım ürün gelmiş isterseniz gelin alın diye. 10 günde gelecek ürün 1 ay geçmiş ben şikayet edince ortaya çıktı ne hikmetse bende 3 ay oldu artık ne SSD'si dedim kapattım. Ne karar çıkarsa o zaman bakarız dedim.

Aradan 3 gün geçti müşteri hizmetlerinden aradılar bu sefer ürününüz geldi isterseniz gelip alın ya da iade edebiliriz diye. Bende onlara talebimi ilettim. Gelip ürünü alırım paramıda iade edecekseniz geleyim dedim. 3 aydır aklınız nerdeydi dedim. Tabii kabul etmediler.
İade ederim ama bütün sistemi ben başka bir SSD ile kurmak zorunda kaldım. Butun kasa ve parçaları getiririm iade alacaksanız ben hazır sıstem aldım. Hepsini iade alın o halde dedim. 5 dakika telefonda beklettiler. Tamam bütün parçaları getirin o halde dediler.
Ben bu kişileri gerçekten anlamadım. Benden aldığı 3 aylık parçaları ne yapacaklar başka hazır sistene katıp sıfır diye bu sefer de başkalarınamı satacaklar. Bu nasıl bir inatlaşmadır. Nasıl bir müşteri hizmetleri halidir anlam veremedim.

Sonuç olarak hala SSD onlarda ne oldu bilmiyorum. Ürünleri iade de etmedim. Belli ki bunlar başkasına sıfır diye satacaklar. Heyet 1 ay oldu henüz bir sonuç yok tani daha 4 5 ay sürer herhalde.

Maalesef ülkenin alanında en köklüsü dediğimiz firmalar bile artık farklı yollara girmiş bulunmaktadir. Diğer ufak mağazalarda dönen dümenler artık beni şaşırtmamaktadır. Bir sonuç çıkarsa buradan eklerim. Bakalım hayırlısı. Uzun oldu kusura bakmayın.
Çok üzücü dostum vatan bilgisayar gibi kurumsal biryerde birde
 
KS

dextersmt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Ara 2021
Mesajlar
12
Tepki
9
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Diğer mağazaların bir kaçında saçma sapan sorunlar yaşamışlığım var ancak Vatan'da gerçekten hiç yaşamadım ve güvendiğim bir firmaydı. Ağzım açık okudum gerçekten yaşadıklarını. Hakkını aradığın için de ayrıca tebrik ediyorum. Çoğu insan bu kadar uğraşmazdı. Umarım lehine sonuçlanır.
Teşekkürler bakalım nasıl sonuçlanacak göreceğiz.
 

AgahBey

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
24 Ara 2021
Mesajlar
263
Tepki
94
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Sizin sürecin hızlanması için şikayet var sitesine bunu kesinlikle bir şikayet girmenizi tavsiye ederim. Tüketici hakem heyetine gerekli kanıtlar ile tüketiciyi yanıltmak, 2.el ürünü satmaktan değişim veya iade talep etmenizi tavsiye ederim. Keşke 14 gün dolmadan direk iade hakkınızı kullansaydınız. Teşhir ürünü belirtip satsalar anlarım ancak bu şekilde tavırları hiç hoş olmamış. Vatan bilgisayar hiç şaşırtmıyor.
 

Mertay

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
1,516
Tepki
912
vatan bilgisayardan böyle bir şey beklemezdim açıkçası şeyi anlamadım pc hocasından geldiğini nasıl söyledi çalışan kişi veya oradan geldiğini nasıl bilmiş garip birdurum oldu umarım çözülür
 
KS

dextersmt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Ara 2021
Mesajlar
12
Tepki
9
Konum
34 | İstanbul Anadolu
vatan bilgisayardan böyle bir şey beklemezdim açıkçası şeyi anlamadım pc hocasından geldiğini nasıl söyledi çalışan kişi veya oradan geldiğini nasıl bilmiş garip birdurum oldu umarım çözülür
Hocam vatan pc nin çalışan ekranında ürün kodu girildiğinde geçmişi görülmekte orda aynen tarih ve Taner Aydos Video youtune proje yazmaktaydı. resminide çektim ama bağzı numaralar var arkadaşın iş durumu sakata girmemesi için onu paylaşmadım.

Sizin sürecin hızlanması için şikayet var sitesine bunu kesinlikle bir şikayet girmenizi tavsiye ederim. Tüketici hakem heyetine gerekli kanıtlar ile tüketiciyi yanıltmak, 2.el ürünü satmaktan değişim veya iade talep etmenizi tavsiye ederim. Keşke 14 gün dolmadan direk iade hakkınızı kullansaydınız. Teşhir ürünü belirtip satsalar anlarım ancak bu şekilde tavırları hiç hoş olmamış. Vatan bilgisayar hiç şaşırtmıyor.
Ürün zaten bana 28 gün sonra geldi. burada yazmadığım daha birçok şeyde yaşandı. En yakın şubeye gittiğimde başta SSD değişim iade almak istemediler bütün sistemi iade etmeniz lazım onlarda kapalı kutu ise dendi. Tabi satın almadan 30 gün geçmişti bile zaten tanıdık bir çalışan bularak ürünün geçmişini öğrenebildim. Benden kime gitsem sürekli tutanak istediler.

Sizin sürecin hızlanması için şikayet var sitesine bunu kesinlikle bir şikayet girmenizi tavsiye ederim. Tüketici hakem heyetine gerekli kanıtlar ile tüketiciyi yanıltmak, 2.el ürünü satmaktan değişim veya iade talep etmenizi tavsiye ederim. Keşke 14 gün dolmadan direk iade hakkınızı kullansaydınız. Teşhir ürünü belirtip satsalar anlarım ancak bu şekilde tavırları hiç hoş olmamış. Vatan bilgisayar hiç şaşırtmıyor.
Ürün zaten bana 28 gün sonra geldi. burada yazmadığım daha birçok şeyde yaşandı. En yakın şubeye gittiğimde başta SSD değişim iade almak istemediler bütün sistemi iade etmeniz lazım onlarda kapalı kutu ise dendi. Tabi satın almadan 30 gün geçmişti bile zaten tanıdık bir çalışan bularak ürünün geçmişini öğrenebildim. Benden kime gitsem sürekli tutanak istediler.

valla büyük sabır göstermişşin helal olsun ben senin yerinde olsam şimdiye bir kişi yaralnmıştı.
Onlarında isteği o zaten Vatan Müşteri hizmetlerindeki Metin bey o kadar sinirlendiki arada sigaraya falan çıktı.
 
Son düzenleme:
KS

dextersmt

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Ara 2021
Mesajlar
12
Tepki
9
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Olayı videoyada çektim. Tabi amatörce 3 ay sabrettim. yasal bir sorun teşkil etmezse onuda düzenlemeyi becerebilirsem youtubeye yükleyeceğim.

Malesef ülkedeki kurumların müşteriye ne saygısı kalmıştır nede hizmet kalitesini dikkate almaktadır, Tek düşündükleri satış olmuş. Herşey satana kadar malesef.

Artık konu tamamen müşteriyi sindirip kurumsallık kisvesine sığınarak birşey yapamayız nereye şikayer edersen ete gelmiştir.

Alanında en kurumsal olarak bildiğimiz bir firma bunu yapıyorsa diğerlerinin vay haline ben artık buradan birşey çıkmayacağına malesef eminim.

Bunu konu haline getirmekteki amacım. Hepimiz zor paralar kazanıyor. Ve kısıtlı bütçelerle bir sistem alabilirsek kendimizi şanslı hissediyoruz.

İndirimli almak için haftalarca beklediğimiz hazır sistemlerin iç yüzünü malesef bilmiyoruz. Hepimizin güvelinil olarak düşündüğü bir firma bunları yapabiliyorsa. Allah affetsin. Diğer göreceli daha ufak firmalar kim bilir neler yapıyordur.

Sistem alacak arkadaşlar muhakkak her ürünün distirbütör garanti durumlarını vs sorgulamalarını tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

AgahBey

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
24 Ara 2021
Mesajlar
263
Tepki
94
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Hocam vatan pc nin çalışan ekranında ürün kodu girildiğinde geçmişi görülmekte orda aynen tarih ve Taner Aydos Video youtune proje yazmaktaydı. resminide çektim ama bağzı numaralar var arkadaşın iş durumu sakata girmemesi için onu paylaşmadım.


Ürün zaten bana 28 gün sonra geldi. burada yazmadığım daha birçok şeyde yaşandı. En yakın şubeye gittiğimde başta SSD değişim iade almak istemediler bütün sistemi iade etmeniz lazım onlarda kapalı kutu ise dendi. Tabi satın almadan 30 gün geçmişti bile zaten tanıdık bir çalışan bularak ürünün geçmişini öğrenebildim. Benden kime gitsem sürekli tutanak istediler.


Ürün zaten bana 28 gün sonra geldi. burada yazmadığım daha birçok şeyde yaşandı. En yakın şubeye gittiğimde başta SSD değişim iade almak istemediler bütün sistemi iade etmeniz lazım onlarda kapalı kutu ise dendi. Tabi satın almadan 30 gün geçmişti bile zaten tanıdık bir çalışan bularak ürünün geçmişini öğrenebildim. Benden kime gitsem sürekli tutanak istediler.


Onlarında isteği o zaten Vatan Müşteri hizmetlerindeki Metin bey o kadar sinirlendiki arada sigaraya falan çıktı.
Hocam size teslim edildiği tarihten itibaren 14 gün içerisinde iade veya değişim hakkınız var. Satın aldığınız tarih değil. Kendileri bunu yapamayacaklarını söylemesi yetmez yazılı olarak iade değişene uygun değildir diyorlarsa ürünün geçmişi ile tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinden bütün kanıtları yükleyip süreci başlatın. Bağlı bulunduğunuz il/ilçeye göre süreç 1-6 ay arasında sonuç çıkar. Bu kez firma sizin peşinizde koşar.

Öte yandan bu firmaların merkezlerinde biraz ses çıkartınca aman diğer müşteriler duymasın diyip ne gerekiyorsa yapıyorlar. Vatan Topkapı mağazaya gitseniz Hasan Vatan vs oradayken sizin diğer müşterilerin yanında 2.el ürün sattınız yardımcı olmuyorsunuz vs dediğinizde hemen ne gerekiyorsa yapıp sizi göndermek isteyeceklerdir. Tecrübe ile sabittir 😉
 

paladaddy

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
5 Şub 2022
Mesajlar
1,831
Tepki
649
Konum
6 | Ankara
Allah sabır versin umarım istediğin sonuca bır an önce ulaşırsın. Bunları okuyunca ben bile oturduğum yerden ufak çaplı bi sinir krizi yaşadım. Böyle firmalardaki yetkili birçok müdürümsü kişiler gözü açık hakkını arayan insanlara alaycı bir tavır takınıyor ya içler acısı...
 

elymuinium

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
20 Mar 2023
Mesajlar
142
Tepki
31
malesef bende vatan bilgisayarla ilgili sorun yaşıyorum anakart siparişi vermiştim fakat daha sonrasında müşteri temsilcisine söyleyerek kargoya verilmeden daha iptal ettim ürünü fakat paramı hala yatırmamakta ısrarcılar. 2. haftaya girdik ve hala paramı geri alamadım
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst