Ekranımda Çıkan Saliselik Çizgiler

Cisseko123

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
25 Eki 2024
Mesajlar
3
Tepki
0
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 aydır ekranımda saliselik çizgiler çıkıyor görselini ve videosunu bırakıyorum. https://i.hizliresim.com/88ip27o.jpg Bu sorunla en çok karşılatığım yer google ve oyun menüleri kısaca siyah ekranda olan bir sorun ve genelde mouse hareketli iken oluyor bu da videosu.
Her türlü yolu denedim ama çözüme varamadım; Format attım, ekran kartı sürücüsünü downgrade yaptım, bios güncelledim, tüm sürücüleri güncelledim, monitör kablosunu değiştirdim ama hiçbirisi çözüm olmadı. Monitörüm 2k 240hz, masaüstünde 120hz'e aldığımda sorun olmuyor sadece 240hz de yapıyor ve monitör menüsünü açtığımda çizgiler menünün arkasında kalıyor https://hizliresim.com/6bp4dtr yani monitörün panelinde sıkıntı yok diye düşünüyorum.

Monitör: Samsung Odyssey g65b ls27bg652euxuf
Ekran Kartı: RX 7700XT
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,111
Tepki
521
Konum
İzmir
Kablo HDMI ise en az 2.1 olmalı.
Kablo DP ise en az 1.4 olmalı.
Kullandığınız kablonun versiyonu nedir?

Eğer yeterli bir kablonuz varsa o halde geriye ekran kartı, monitör veya sürücü kaynaklı problem olabilir.

Ben DP 1.4 kullanıyordum ve önceki monitörüm az biraz çizgiler yapıyordu ilk açılışta. Sonradan giderek artmaya başlamıştı. Sıkıntı ekran kartında mı, monitörde mi uzun süre çözememiştim. Hatta PC tamircisine gidip kasayı ve monitörü orada test edelim dedim, orada tık demedi. O an zerre arızası yoktu. Eve dönünce bir süre sonra tekrar etmeye başladı. Aradan yaklaşık 1 sene geçince monitör tamamen arızalanınca yeni monitör aldım ve tüm sorunlar ortadan kalkınca ekran kartında sorun olmadığını gördüm. Bunun tespiti gerçekten zordur. Servisler bile çözemiyor çoğunlukla. Ki garantisi varken monitörü servise yollamıştım, arızası yok denilip geri yollamıştı. ViewSonic servisi yanılmış.
 
KS

Cisseko123

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
25 Eki 2024
Mesajlar
3
Tepki
0
Kablo HDMI ise en az 2.1 olmalı.
Kablo DP ise en az 1.4 olmalı.
Kullandığınız kablonun versiyonu nedir?

Eğer yeterli bir kablonuz varsa o halde geriye ekran kartı, monitör veya sürücü kaynaklı problem olabilir.

Ben DP 1.4 kullanıyordum ve önceki monitörüm az biraz çizgiler yapıyordu ilk açılışta. Sonradan giderek artmaya başlamıştı. Sıkıntı ekran kartında mı, monitörde mi uzun süre çözememiştim. Hatta PC tamircisine gidip kasayı ve monitörü orada test edelim dedim, orada tık demedi. O an zerre arızası yoktu. Eve dönünce bir süre sonra tekrar etmeye başladı. Aradan yaklaşık 1 sene geçince monitör tamamen arızalanınca yeni monitör aldım ve tüm sorunlar ortadan kalkınca ekran kartında sorun olmadığını gördüm. Bunun tespiti gerçekten zordur. Servisler bile çözemiyor çoğunlukla. Ki garantisi varken monitörü servise yollamıştım, arızası yok denilip geri yollamıştı. ViewSonic servisi yanılmış.
Kablo kutudan çıkan kablo üzerinde 8k ibaresi var ama sürümünü öğrenemedim. 2. fotoğrafta attığıma göre monitör panelinde sorun olmadığını düşündüm galiba aktarımda sorun var yani dediğin gibi kablo olabilir ama monitörüm daha 1 aylık kablosu da orijinal kendi kablosu nasıl böyle bir şey olabilir. En iyisi hepsiburadadan paugge kablo alıp test edip duruma göre iade edeyim en azından kabloyu da elemiş oluruz.

Düzeltme: Samsung'un sitesinde display port sürümünün 1,4 olduğu yazıyor acaba kablo sürümü de 1,4 müdür?
1729886582221.png
 
Son düzenleme:

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,111
Tepki
521
Konum
İzmir
Sizin monitör 2.2 HDMI ve 1.4 DP portuna sahip sanırım. Özellikler kısmında hemen her versiyonu yazmışlar, tahminim geriye dönük kablolara da uyumlu olduğu için yazmış olabilirler.

Özellik kısmındaki veriler doğruysa HDMI bağlamak istiyorsanız 2.2 versiyonu alabilirsiniz, DP ise 1.4 alabilirsiniz. Kablo en azından ucuz yollu çözüm olur. Kablolar geriye dönük portlara da uyum sağlar. Yani kablo 2.2 olsa, port 2.1 olsa uyum sağlayıp 2.1 versiyonda görüntü aktarır.

Eğer sorun devam ederse (tanıdıklardan bulabilirseniz) güçlü başka bir ekran kartı ile monitörde sorun olup olmadığını kontrol edin. Baktınız ki kart değişince problem ortadan kalkıyorsa kendi ekran kartınızla sinyal konusunda monitör bir problem yaşıyor olabilir. Tespiti yapabilirseniz çok iyi olur. Çünkü servis tespitleri berbat, uyduruk testlere sokup arıza yok diyebiliyorlar.

Umarım benim gibi monitör konusunda talihsiz değilsinizdir. Eğer sakatlık monitördeyse garanti servisinden değişim veya iade çıkartmaya çalışın derim. Çünkü servisler pek müşteri yanlısı değiller. Monitör arıza tespitlerini hangi şartlarda yaptıklarını bilmiyorum. Siz özellikle garanti sevise belirtmelisiniz ki 240 Hz ile bu sorun oluşuyor diye. Monitör arızası varsa o sorun kendiliğinden geçmez, aksine eninde sonunda mutlaka bozulur.
 
KS

Cisseko123

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
25 Eki 2024
Mesajlar
3
Tepki
0
Sizin monitör 2.2 HDMI ve 1.4 DP portuna sahip sanırım. Özellikler kısmında hemen her versiyonu yazmışlar, tahminim geriye dönük kablolara da uyumlu olduğu için yazmış olabilirler.

Özellik kısmındaki veriler doğruysa HDMI bağlamak istiyorsanız 2.2 versiyonu alabilirsiniz, DP ise 1.4 alabilirsiniz. Kablo en azından ucuz yollu çözüm olur. Kablolar geriye dönük portlara da uyum sağlar. Yani kablo 2.2 olsa, port 2.1 olsa uyum sağlayıp 2.1 versiyonda görüntü aktarır.

Eğer sorun devam ederse (tanıdıklardan bulabilirseniz) güçlü başka bir ekran kartı ile monitörde sorun olup olmadığını kontrol edin. Baktınız ki kart değişince problem ortadan kalkıyorsa kendi ekran kartınızla sinyal konusunda monitör bir problem yaşıyor olabilir. Tespiti yapabilirseniz çok iyi olur. Çünkü servis tespitleri berbat, uyduruk testlere sokup arıza yok diyebiliyorlar.

Umarım benim gibi monitör konusunda talihsiz değilsinizdir. Eğer sakatlık monitördeyse garanti servisinden değişim veya iade çıkartmaya çalışın derim. Çünkü servisler pek müşteri yanlısı değiller. Monitör arıza tespitlerini hangi şartlarda yaptıklarını bilmiyorum. Siz özellikle garanti sevise belirtmelisiniz ki 240 Hz ile bu sorun oluşuyor diye. Monitör arızası varsa o sorun kendiliğinden geçmez, aksine eninde sonunda mutlaka bozulur.
Dediğiniz gibi kablo alıp deneyeceğim öncelikle, devam ederse de kuzenimde 3070 var onu takmayı düşünüyorum ama monitörden değildir diye umuyorum çünkü görselde göründüğü gibi menüyü açınca çizgiler menü görselinin arkasında kalıyor ama kaçırdığım bir yer olabilir yine de. Monitörü amazondan aldım daha önce ölü pikselden değişim yapıldı 1 ay geçmediği için ama şuan ki ürünün tam 1. ayı ama amazon yine de mağdur etmez diye düşünüyorum çünkü en son bu sorunun monitör kaynaklı olduğunu düşünerek yazdığımda monitörü samsung servisi ile görüşüp bir üst modeli ile değişim yapabilirsiniz demişti ve bu değişim sürecinde arkamda olduklarını söylediler bunun için 23 ay daha vaktim var sorunun monitörden kaynaklandığından emin olamadığım için acele etmedim kesin monitör kaynaklı ise yollayacağım. Ama son attığım görsel kafamı karıştırdı bi bakabilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-10-23 saat 18.53.34_a3093c95.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-10-23 saat 18.53.34_a3093c95.jpg
    54.3 KB · Görüntüleme: 1

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst