Son 5 önerim kaldı onları da bir deneyin. Windows
Öneri 1 : Windows Defender uygulamasını açıp Virüs ve tehdit koruması > Ayarlar bölümünden bir engellenen klasör veya izin sorunu var mı kontrol edin.
Öneri 2 :
- Windows Ayarları > Hesaplar > Aile ve diğer kullanıcılar menüsünden aşağıda yer alan Diğer kullanıcılar altında Bu bilgisayara başka birini ekle seçeneğine tıklayın.
- Açılan pencerede Bu kişinin oturum açma bilgilerine sahip değilim seçeneğine tıklayın.
- Sonraki menüde Microsoft hesabı olmayan bir kullanıcı ekleyin seçeneğine tıklayın.
- Sonraki menüde bir Kullanıcı hesabı oluşturun. Şifre koymanız gerekmez.
- Sonra oluşan hesaba bir defa tıklayın ve Hesap türünü değiştir kısmına tıklayın.
- Sonra açılan pencerede Hesap türü ayarını Yönetici yapın ve Tamam seçeneğine tıklayın.
- Artık bu oluşturduğunuz yeni kullanıcıya Başlat kısmından erişebilirsiniz. Bu kullanıcı ile oturum açın ve sorunu kontrol edin. Eğer işe yararsa sizin kullanıcı profiliniz yada o oturuma özek bir sorun var demektir. Olası bir Windows sorunu varsa diye aşağıdaki 3. yöntem işlemlerini deneyin.
Öneri 3 :
Komut İstemi ekranında ilk önce DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basıp işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basın tekrar ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra yine aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth komutunu girin ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Son olarak aynı pencereye SFC /scannow komutunu girip ENTER tuşuna basıp son işlemin tamamlanmasını bekleyin ve tamamlanınca pencereyi kapatabilirsiniz. Sistemi yeniden başlatıp sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin. Eğer çözüm olmazsa son olarak sistemde bir kalıntı vb. bir dosya sorun yaratıyorsa diye aşağıdaki kalıntı temizleme yöntemini deneyin.
Öneri 4 :
- @echo off
- del /s /f /q "%userprofile%\Recent\"*.*
- del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.*
- del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.*
- del /s /f /q "%userprofile%\appdata\local\temp\"*.*
- exit
Bu işlemleri birkaç yöntem yapabilirsiniz.
- Yöntem : Not Defterini açın ve yukarıdaki @echo off ve exit dahil kodların tamamını yazın yada kopyalayın. Daha sonra Dosya > Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat olabilir. Burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız. Siyah DOS ekranı açılacak temizleme işlemi tamamlanacak ve kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlem çok uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemler tamamlanıp siyah pencere kapanınca sistemi yeniden başlatıp ağın gelmesini bekleyin.
- Yöntem : Başlata CMD yazın ve Komut İstemini Yönetici Olarak Çalıştırın. Açılan siyah pencerede taskkill /f /im explorer.exe komutunu yazın ve ENTER tuşuna basın. Tüm masaüstü siyaha bürünecek korkmayın. Sonrasında yukarıdaki kod bloğundan @echo off ve exit hariç arasında olan kodları satır satır yazıp her satır sonrasında ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Daha sonrasında masaüstünü geri getirmek için explorer.exe yazın ve ENTER tuşuna basın. Kodları yazdığınız pencereyi kapatmak için exit yazıp ENTER tuşuna basın yada direkt pencereyi X butonundan kapatın.
Sorunu kontrol etmek için Windows 'u yeniden başlatın ve kontrol edin.
Öneri 5 : Bir virüs veya Defender sorunu varsa diye 3. parti bir antivirüs programı kurup Defender yetkilerinden ve olası virüs tehdidi varsa kurtulabilirsiniz. Önerilerim; Kaspersky Total Security, Bitdefender Total Security ve Malwarebytes yazılımları. Bu yazılımların 30 gün tam sürüm kullanımları var. Hatta Bitdefender yazılımında
bu kampanya bağlantısına tıklayıp 6 ay tam sürüm erişimi hakkından yararlanabilirsiniz.
Bunları deneyin başka önerim kalmadı şimdilik.