KOPMA YAVAŞLAMA VS...

yasinbdk58

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
231
Tepki
4
Konum
58 | Sivas
Hocam daha önceden benzer konu açıp wifi adaptör bozuk diye  tavsiyesi istemiştim. Almadan önce telefon mobil verisiyle denedim hiç bir sorun yoktu. Ayrıca win10'a geçtiken sonra 54 Mbps den 130 Mbps güce çıktı. Ev internetine bağlanınca mesela googlede bir sayfaya girerken net yok diyor ama var. Sonra net gelmiş gibi sayfa yükleniyor. Oyunlar zaten tamamen zehir olmuş durumda. Ping 10 oluyor bazen ama genelde 100 ve üstü. Firmayla iletişime geçiyorum saçma sapan tavsiyelerde bulunup duruyorlar. Baya uğraştım zaten internet konusunda superonline ile. Eskiden üst kattaki amcamgilden bağlanırken olmayan sorunlar modem 4-5 metredeyken oluyor. Cidden PC kullanırken çok canımı sıkmaya başladı. Adaptörümün kesinlikle bozulmadığına eminim çünkü telefonla yeri geldi 8-9 saat denedim sorun yok hiç. Sorun modemden mi kaynaklı yoksa yazılım yada şirketle mi alakalı bilemiyorum. Mobil kullanımda da arada kopma oluyor. Film izlerken coronadan önce 1080 da güzelce donmadan izliyordum ve indirme hızımda 1.9MB ye çıkabiliyordu ama ping indirme hızı yüksek olsada berbat durumda oluyor genelde. Corona da geldikten sonra tamamen zehir oldu internet.
[font=Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif]Ne gibi işlemler yapmamı önerirsiniz.[/font]


[font=Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif](Port değişikliği , profil silip tekrar tanıtma ve röle istedim lakin dağıtıcı TTNET deyip kestirip attılar)[/font]
[font=Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif](Superonline seçme sebebim yalın internette daha ucuzdu TTNET'e göre)[/font]
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,834
Tepki
4,139
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Ping 10 civarı ne kadar kalıyor onu biliyor musunuz. 50 altı iyi ama 100 üzeri biraz fazlaymış. Herkes evde bu dönemde internetin normalden bir miktar daha yavaş olması normal ona yapacak bir şey yok.

Size daha önce önermiştim sanırım şu ağ ayarlarınızı sıfırlayın aşağıdaki kodlar ile sonra işe yarmaz ise modeme reset atın.

Tüm ağ ayarlarınızı sıfırlamak için aşağıdakileri uygulayın.
  • @echo off
    netsh int ip reset a.txt
    ipconfig /flushdns
    ipconfig /registerdns
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    netsh winhttp reset proxy
    netsh winsock reset
    netsh advfirewall reset
Bir Not Defteri açın ve yukarıdaki kodları yazın yada kopyala yapıştır yapın. Dosya / Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Yani bir isin verip sonuna .bat yazacaksınız. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız ve bir siyah DOS ekranı açılacak. İşlemleri uygulayacak ve DOS ekranı kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlemde çok uzun süre takılırsa ki 1 dk. sürecektir en uzun işlem bundan uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemlerden sonra DOS ekranı kapanacak ve siz sistemi yeniden başlatacaksınız. Sistem açıldığında biraz bekleyin yeniden ayarlamalar yapılacak otomatik olarak sonra internet gelecek. Tekrar deneyin sorun devam ediyor mu bakın.
 
KS

yasinbdk58

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
231
Tepki
4
Konum
58 | Sivas
Hocam ben wifi adaptör önerisi ve wifi çekim gücü neden düşük diye konu açmıştım. Ama o kast ettiğiniz konuyu da biliyorum işime yarar diye takip edip o adımları uygulamıştım ama pek bir faydası olmadı. Tekrar denedim hemen ama gene faydası olduğunu sanmıyorum. Modemi resetledim , bağlantı kısmını lehimledim , modemi farklı odada da ki hatlardan kontrol ettim ama hiç bir faydası yok.
Superonline'a durumu bildirdim hem arayarak hem yazarak ama adamlar yazıma cevap olarak binaya kadar sağlıklı deyip binada sorun var diyorlar , aradığım zamanda modeme kadar sağlıklı geliyor diyorlar :) Yeri geliyor 15 Mbps çekerken akşama doğru 5 Mbps çekmesi çok saçma. Düşecekse de en az 8 olsun bari.

Şikayette ne gibi adımlar atabilirim. Pek dikkate almıyorlar otomatik cevap veriyorlar resmen :(
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,834
Tepki
4,139
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Modem Wifi sinyali konusunda kötü olabilir yada sizin Wifi alıcınız (hangi cihaz ile kullanıyorsanız artık o cihazdaki wifi alıcısı) sorun olabilir. Bunların farklı ürünler ile denenmesi gerek ki uzun ve meşakatli bir iş olacaktır bu salgın vs. durumlarında.

Firmayı şöyle şikayet edebilirsiniz. Benzer bir sorun ile karşılaştı bir akrabam yine Superonline için şöyle yaptı. Tüketici hakem heyetine E-Devlet üzerinden başvurdu şey diye parasını verdiğim hizmeti alamıyorum diye başvurdu sonuç bekliyor şuan ne olacak bilemem. :D
 
KS

yasinbdk58

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
231
Tepki
4
Konum
58 | Sivas
https://urun.n11.com/adaptor-ve-cev...Nbi3O7MYQNJI1NoyD5hoC9RUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds adaptörüm bu hocam. Telefonun mobil veri ile denedim ve ev internetinde olan hiçbir sorun olmadı. Bozuk olduğunu sanmıyorum.

Modemi de deneyecem birde kablolu deneyip geniş çaplı bir şikayet yolluyacam da THH de çok uzun sürüyor ve sanki 1900 yılındaymışız gibi iş yapıyorlar. Eposta yolluyum diyom kargoyla diyorlar. 5-6 ay sürüyor sonuçlanması. 5-6 aya kontrat bitiyor. Bu durumda TTnet e geçecem farklı firmadan diyip :) ucuz olur belki.


Birde indirme hızı iyi oluyor ama ping niye yüksek aslında sorun bu.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst