Soru Mediamarkt'dan Aldığım Cihazda SSD Eklemesi Yapmam Garantiyi Bozar Mı?

PoizDev!

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
26 Haz 2022
Mesajlar
255
Tepki
84
Selamlar! 512 SSD bildiğiniz üzere artık yeterli değil ve çeşitli sebeplerden dolayı kendim 1TB veya 2TB bir SSD daha ilave etmek istiyorum fakat bildiğim üzere garantiyi bozuyor. Bu bilgim ne kadar doğru onu kontrol etmekle beraber bu SSD yükselmesini nasıl yaparsam garanti sorunu olmaz. Cihazın halihazırda 2 yıllık bir garantisi bulunuyor ve yeni almışken bu garantiyi hiç etmek istemiyorum.
 

Syqex

Bilgisayar Uzmanı
Bilgisayar Uzmanı
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,369
Tepki
5,234
Konum
26 | Eskişehir
Garantiyi bozuyor mu net bir bilgim yok ama mantıklı düşününce bu çok saçma bir olay. Zaten anakartlarda Sata olarak 3 tane falan giriş oluyor ve sana bunun 1 tanesini dolu verip diğer 2 giriş boş olacak yoksa desteği keseriz demesi saçma olur. Bence onun garantisi Mediamarkt'tan aldığın hâlde içinde olan kendi parçaları için geçerli olacak şekilde.
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,354
Tepki
613
Konum
İzmir
Keşke cihazın ne olduğunu yazsanız. Çünkü bazı cihazlarda garanti şartlarına göre içini açmak garantiyi bozabilirken, çoğu cihazda parça eklemek garantiyi bozmuyor.
 
KS

PoizDev!

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
26 Haz 2022
Mesajlar
255
Tepki
84
Keşke cihazın ne olduğunu yazsanız. Çünkü bazı cihazlarda garanti şartlarına göre içini açmak garantiyi bozabilirken, çoğu cihazda parça eklemek garantiyi bozmuyor.
üzgünüm hocam unutmuşum. Lenovo LOQ 15IAX9
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,354
Tepki
613
Konum
İzmir
üzgünüm hocam unutmuşum. Lenovo LOQ 15IAX9
Modelin tanıtımlarına baktım ama laptopun arka kısmı gösterilmiyor. Bu yüzden garantiyi bozup bozmadığına emin olamadım. Arka (alt) tarafının resmini atabilirseniz SSD yuvasına erişim için kapak bulunuyor mu görebiliriz. Ayrıca bazı markaların kullanım kılavuzunda bununla ilgili bilgi bulunuyordu, ama Lenovo hakkında fikrim yok.

Laptopların bazılarında SSD ekleme kısmı laptopun alt kısmında ayrıca açılabilir bir kapakçıktan ulaşılıyor. Bu kapak varsa vidalarını söküp ekleme yapmak garantiyi bozmuyor.
Bu SSD kapağı bulunmuyorsa, komple içini açmak gerekiyor ve bu çoğu markada garantiyi bozar. O durumda sadece garantiye laptop gönderip orada SSD değişimi hizmeti alabiliyorsunuz. Ancak bu hizmeti sağlayıp sağlamadıklarını yine garantiyi arayıp öğrenebilirsiniz.

Garanti konusunda emin olmak için önce GARANTİ SERVİSİNİ arayıp sorun.
Garantiyi sağlayan servis numaraları ürünün kullanım kılavuz kitapçığında veya garanti belgesinde bulunuyor.
Satıcı doğru bilgiye sahip olmayabiliyor, bu yüzden sadece garantiyi arayıp sorun.
 

narcotic

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Eki 2024
Mesajlar
898
Tepki
193
Konum
Isparta
SSD takma yerinde yapışkanlı etiket mühür yoksa sorun olmaz. Riske girmek istemiyorsan servise taktır. Arızalı bir durum olursa yetkisiz kullanıcı müdahalesi diye işin içinden çıkabilirler bir de bu durum var.
 
KS

PoizDev!

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
26 Haz 2022
Mesajlar
255
Tepki
84
Modelin tanıtımlarına baktım ama laptopun arka kısmı gösterilmiyor. Bu yüzden garantiyi bozup bozmadığına emin olamadım. Arka (alt) tarafının resmini atabilirseniz SSD yuvasına erişim için kapak bulunuyor mu görebiliriz. Ayrıca bazı markaların kullanım kılavuzunda bununla ilgili bilgi bulunuyordu, ama Lenovo hakkında fikrim yok.

Laptopların bazılarında SSD ekleme kısmı laptopun alt kısmında ayrıca açılabilir bir kapakçıktan ulaşılıyor. Bu kapak varsa vidalarını söküp ekleme yapmak garantiyi bozmuyor.
Bu SSD kapağı bulunmuyorsa, komple içini açmak gerekiyor ve bu çoğu markada garantiyi bozar. O durumda sadece garantiye laptop gönderip orada SSD değişimi hizmeti alabiliyorsunuz. Ancak bu hizmeti sağlayıp sağlamadıklarını yine garantiyi arayıp öğrenebilirsiniz.

Garanti konusunda emin olmak için önce GARANTİ SERVİSİNİ arayıp sorun.
Garantiyi sağlayan servis numaraları ürünün kullanım kılavuz kitapçığında veya garanti belgesinde bulunuyor.
Satıcı doğru bilgiye sahip olmayabiliyor, bu yüzden sadece garantiyi arayıp sorun.
yani gözüme bir şey çarpmadı fakat isterseniz bakabilirsiniz belki ben net görmemişimdir

SSD takma yerinde yapışkanlı etiket mühür yoksa sorun olmaz. Riske girmek istemiyorsan servise taktır. Arızalı bir durum olursa yetkisiz kullanıcı müdahalesi diye işin içinden çıkabilirler bir de bu durum var.
tam olarak onun için uğraşıyorum. ileride bir gün sorun çıkarsa yetkisiz müdahale diye başım ağrısın istemiyorum yoksa şimdiye kadar sekiz kere değiştirmiştim
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-12-10 saat 22.01.13_ebce0b88.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-12-10 saat 22.01.13_ebce0b88.jpg
    89.5 KB · Görüntüleme: 6

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,354
Tepki
613
Konum
İzmir
yani gözüme bir şey çarpmadı fakat isterseniz bakabilirsiniz belki ben net görmemişimdir
Benim gözüme görünen tek şey SSD yuva kapakçığının bulunmadığı.
Yani içini açmayın. Garanti servisini arayıp ulaşın, eğer bu hizmeti sağlıyorlarsa servise gönderip değişim yaptırabilirsiniz.

Kendiniz açarsanız garantisini bozarsınız.
 

Syqex

Bilgisayar Uzmanı
Bilgisayar Uzmanı
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,369
Tepki
5,234
Konum
26 | Eskişehir
Ben normal Lenovo laptop aldığımda direkt Lenovo servisini aramıştım bir zarar vermediğimiz sürece Ram yada SSD takviyesinde sorun olmadığını söylemişlerdi. Bir telefonla öğrenebilirsiniz.
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,354
Tepki
613
Konum
İzmir
Ben normal Lenovo laptop aldığımda direkt Lenovo servisini aramıştım bir zarar vermediğimiz sürece Ram yada SSD takviyesinde sorun olmadığını söylemişlerdi. Bir telefonla öğrenebilirsiniz.
Konudaki laptopta kapak bulunmuyor. Arka kısmı komple açılmak zorunda, bu da garantiyi kesin olarak bozar. Arıza yapmazsa kimse için sorun olmaz tabii. Ancak arıza yaparsa işte o zaman servis yanıtı şu olur: "kullanıcı ürünün içini açmış ve kullanıcı müdahalesi yüzünden servis garanti dışı".
 

Syqex

Bilgisayar Uzmanı
Bilgisayar Uzmanı
Katılım
16 Mar 2022
Mesajlar
14,369
Tepki
5,234
Konum
26 | Eskişehir
Konudaki laptopta kapak bulunmuyor. Arka kısmı komple açılmak zorunda, bu da garantiyi kesin olarak bozar. Arıza yapmazsa kimse için sorun olmaz tabii. Ancak arıza yaparsa işte o zaman servis yanıtı şu olur: "kullanıcı ürünün içini açmış ve kullanıcı müdahalesi yüzünden servis garanti dışı".
Bendeki cihazda tek kapak şeklindeydi. Ondan bunu belirttim.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst