- Katılım
- 29 Eyl 2023
- Mesajlar
- 27
- Tepki
- 6
Minecraft Bedrock Can Göstergesi Nasıl Yapılır?
Merhaba bugün bir işlev yerine rehberi yerine bir addon/mod rehberi ile geldim. Sizlerdede mod yapmak için bir fikir uyandırabilmek amacıyla neler yapılabilir gibi en basit ama en çok indirilen modlarında başında gelmeside bu fikiri bana verdi. Kullanacağımız programlar Bridge V2 . ( Yapacağım tüm işlemler mobil içinde aynı seyretmektedir. )
Öncelikle bridge v2'yi açalım. Ardından bir proje oluşturalım bu projemiz için eğer özelleştirme yapmayacaksanız sadece Behavior Pack yeterli olacaktır ama siz can göstergesini farklı bir. PNG ile veya farklı bir moda dahil ediyorsanız ekleyebilirsiniz. Ben ekledim ama kullanmayacağım.
Bu mod için sadece Beta API açmanız yeterli olur. New Files / Simple Files / Scripts

Utuilities dosyası oluşturalım ve yazılım dilini JavaScript halinde bırakalım.
Ardından main.js dosyamıza world, System, DisplaySlotld ve utilitiesi import edelim.
import { world, system, DisplaySlotId } from "@minecraft/server";import { Utilities } from "utilities";
Kodumuzu yazmaya devam edelim.
Şimdi bir healthObjective hedefi oluşturup bu hedefe ❤ ismini veriyoruz. Siz farklı birşeyde yapabilirsiniz ben kalp yapmayı tercih ettim.
world.scoreboard.setObjectiveAtDisplaySlot(DisplaySlotId.BelowName, { objective: healthObjective });
Oyunculara bir sağlık hedefi ekledik.
system.runInterval
Kodun belli aralıklarla sürekli çalışmasını sağlıyoruz.
world.getAllPlayers
Her oyuncunun componentlerle sağlık durumuna erişiliyor.
world.getAllPlayers().forEach((player) => { const entity = Utilities.getClosestEntityFromViewDirection(player, 5);
Eğer yakında bir varlık yoksa can göstergesini kapatır, eğer varsa can göstergesini açar.
if (healthComp.currentValue > (Math.floor(healthComp.effectiveMax / 1.33))) { player.onScreenDisplay.setActionBar(`${healthComp.currentValue} §a❤`);}
Sağlık durumuna göre Can rengini değiştirir.
Şimdi utilities dosyamızı düzenlemeye.
const entityRaycastHit_list = entity.getEntitiesFromViewDirection({ maxDistance: distance });
Görüş yönündeki belli bir miktar uzaklıkta bulunan Entityleri/Canlıları göster
if (entityRaycastHit_list.length === 0)return undefined;
Varlık yoksa hiçbir şey yapma.
Şimdi manifest dosyamızda.
Header UUID kısmını, "UUID": "F45eabd0-F331-4531-A838-E0B2A83ECC7a", ile değiştirelim.
Modules kısmını, ile main.js yolunu belirtelim.
{
"Type": "script",
"Language": "JavaScript",
"UUID": "423A1BDA-560a-4A8D-A3E0-919D1D0556D3",
"Entry": "scripts/main.js",
"Version": [1, 0, 2]
}
Şimdi projemizi Export edelim.
Ve oyuna giriş yapalım.
Denemelerden Beta APIs açmaya unutmayın.
Bence basit ama hoş bir mod/addons oldu kedinize göre özelleştirme imkanınız var, kodun basitliğinden dolayı 1.20.40 ve çok daha eski sürümlerde kullanılabiliyor olacaktır. Tavsiyem Kodu kopyala yapıştır yapmak yerine el alışkanlığı geliştirme amacıyla bakarak yazmanız ve tüyoları kapmanız.
Eğer sorularınız veya önerileriniz olursa cevaplamaktan mutluluk duyarım. Teşekkür ediyorum
❤
Can Gösterme Modu unutmadan modun linkini vereyim.
Merhaba bugün bir işlev yerine rehberi yerine bir addon/mod rehberi ile geldim. Sizlerdede mod yapmak için bir fikir uyandırabilmek amacıyla neler yapılabilir gibi en basit ama en çok indirilen modlarında başında gelmeside bu fikiri bana verdi. Kullanacağımız programlar Bridge V2 . ( Yapacağım tüm işlemler mobil içinde aynı seyretmektedir. )
Öncelikle bridge v2'yi açalım. Ardından bir proje oluşturalım bu projemiz için eğer özelleştirme yapmayacaksanız sadece Behavior Pack yeterli olacaktır ama siz can göstergesini farklı bir. PNG ile veya farklı bir moda dahil ediyorsanız ekleyebilirsiniz. Ben ekledim ama kullanmayacağım.
Bu mod için sadece Beta API açmanız yeterli olur. New Files / Simple Files / Scripts

Utuilities dosyası oluşturalım ve yazılım dilini JavaScript halinde bırakalım.
Ardından main.js dosyamıza world, System, DisplaySlotld ve utilitiesi import edelim.
import { world, system, DisplaySlotId } from "@minecraft/server";import { Utilities } from "utilities";
Kodumuzu yazmaya devam edelim.
Şimdi bir healthObjective hedefi oluşturup bu hedefe ❤ ismini veriyoruz. Siz farklı birşeyde yapabilirsiniz ben kalp yapmayı tercih ettim.
world.scoreboard.setObjectiveAtDisplaySlot(DisplaySlotId.BelowName, { objective: healthObjective });
Oyunculara bir sağlık hedefi ekledik.
system.runInterval
Kodun belli aralıklarla sürekli çalışmasını sağlıyoruz.
world.getAllPlayers
Her oyuncunun componentlerle sağlık durumuna erişiliyor.
world.getAllPlayers().forEach((player) => { const entity = Utilities.getClosestEntityFromViewDirection(player, 5);
Eğer yakında bir varlık yoksa can göstergesini kapatır, eğer varsa can göstergesini açar.
if (healthComp.currentValue > (Math.floor(healthComp.effectiveMax / 1.33))) { player.onScreenDisplay.setActionBar(`${healthComp.currentValue} §a❤`);}
Sağlık durumuna göre Can rengini değiştirir.
Şimdi utilities dosyamızı düzenlemeye.
const entityRaycastHit_list = entity.getEntitiesFromViewDirection({ maxDistance: distance });
Görüş yönündeki belli bir miktar uzaklıkta bulunan Entityleri/Canlıları göster
if (entityRaycastHit_list.length === 0)return undefined;
Varlık yoksa hiçbir şey yapma.
Şimdi manifest dosyamızda.
Header UUID kısmını, "UUID": "F45eabd0-F331-4531-A838-E0B2A83ECC7a", ile değiştirelim.
Modules kısmını, ile main.js yolunu belirtelim.
{
"Type": "script",
"Language": "JavaScript",
"UUID": "423A1BDA-560a-4A8D-A3E0-919D1D0556D3",
"Entry": "scripts/main.js",
"Version": [1, 0, 2]
}
Şimdi projemizi Export edelim.
Ve oyuna giriş yapalım.
Denemelerden Beta APIs açmaya unutmayın.
Bence basit ama hoş bir mod/addons oldu kedinize göre özelleştirme imkanınız var, kodun basitliğinden dolayı 1.20.40 ve çok daha eski sürümlerde kullanılabiliyor olacaktır. Tavsiyem Kodu kopyala yapıştır yapmak yerine el alışkanlığı geliştirme amacıyla bakarak yazmanız ve tüyoları kapmanız.
Eğer sorularınız veya önerileriniz olursa cevaplamaktan mutluluk duyarım. Teşekkür ediyorum
❤
Can Gösterme Modu unutmadan modun linkini vereyim.