Ölü Piksel

Emre Uçar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
1
Tepki
0
Konum
Belirtilmemiş
Merhabalar PC HOCASI üyeleri bu konuda ölü pikselli monitörüm hakkında yaşadığım olayları anlatacağım 21.10.2019 tarihinde Teknobiyotik sitesinden AOC markasının 24G2U modeli bir monitör aldım. Bana ulaştığında ilk olarak hasar var mı veya ölü piksel var mı diye inceleme yaptım. Yaptığım incelemede herhangi bir hasar veya ölü piksele rastlamadım yaklaşık 2 veya 3 içerisinde bilgisiyarımı açtığımda ekranın sağ tarafında 1 tane kırmızı ölü piksel olduğunu gördüm açıkcası çok üzüldüm ve bu durumu internetten araştırdım ve bu ölü piksellerin zaman içerisinde çoğalabildiğini dair bilgilere ulaştım.

Aradan 2 ay geçtikten sonra bir ölü piksel daha oluştu ve bu durum böyle devam ederek dahada çoğalıyor. Ama aralarında en belirgin ve büyük piksel sayısı 2 tane bende hemen olarak Teknobiyotik yerine AOC firmasına ulaşmayı tercih ettim çünkü Teknobiyotik'te bana firmaya ulaşmamı söyleyeceği için AOC firmasına ulaştım kendilerine bu durumu ilettim bana dedikleri tam olarak 5 veya daha fazla ölü piksel olması gerektiğini ve iade veya değişim yapmayacaklarını söylediler bende teşekkür ederek. Tüketici Hakem Heyetlerine 23.12.2020 tarihinde başvuru yaptım 07.04.2021 tarihinde mahkeme karara bağlandı ve işin komik tarafı AOC firmasının komik bir savunma vermesi tam olarak şöyle bir savunma yazmışlar kendileri (Firmaların belli sayıdaki piksel hatasının kabul edilebilir olarak nitelendirilir) diye bir savunmaları var ama Tüketici Hakem Heyetide ölü piksel sayıyı kaç olursa olsun hata hatadır diyor ve böylece davayı kazanmış oluyorum ama henüz firmayla iletişimim olmadı süreç devam ediyor.

Bunu dışında sizlere söylemek istediğim bir şey var hangi marka olursa olsun bütün monitör firmalarının hepsinin ölü piksel politikası bu şekilde yok işte şu kadar ölü piksel olursa değişim yaparız falan şeklinde klişe sözleri var bide sıfır ölü piksel garanti ilanı gibi tonlarca yalan dolan dolaşıyor sizin yapmanız gereken monitör ilk geldiğinde ölü piksel testi yapmanız eğer ölü pikselle karşılaşırsanız firmaya ulaşıp durumu bildirin eğer firmayla anlaşamazsanız ise zaman kaybetmeden Tüketici Hakem Heyeti başvurup dürüst olup yalan söylemeden sabırlı bir şekilde takip etmeniz gerekiyor. Eğer benim olay hakkında gelişme olursa tekrardan buraya güncel bir yazı yazacağım.

GÜNCEL : Firma bizi arayıp değişim yapcaklarını söylediler ve bizde monitörü gönderdik  aradan 1 hafta geçti bizi aradılar ve ürünün stokta bulunmadığı için değişim yapamayacaklarını söylediler ve bana 3 tane farklı monitör sundular bana attıkları monitörler 1500 tl civarında monitörlerdi ama benim size gönderdiğim monitör değeri zaten 3000 tl civarında bir monitör ve bir çok özelliği mevcutken siz bana nasıl böyle bir şey sunarsınız aklım almıyor neyse 3. monitörü beğendim ama bana 750 tl daha vermeniz gerekiyor dediler ve bende para iadesi istedim paramı iade aldım ama yinede mağdur edildim çünkü benim monitörümün fiyatı uçmuş olduğu için üstüne çok para katman gerekiyor yani anlayacağınız her türlü mağdur oldum TEKNOBİYOTİK TEN uzak durun sakın ama sakın yaklaşmayın derim bana yanlışlıkla mail göndermişler kendileride bu durumun farkındadır zaten maili AOC firmasına atacaklarına bana atmışlar benden aldıkları monitörü AOC firmasına iade edecekler ve üstüne para alıcaklar arkadaşlar ister MSİ olsun ASUS, ACER falan hangi firma olursa olsun ölü piksel politikaları şöyle 4 veya 5 ölü piksel olursa değişim yaparız falan bahane şeyler bütün Monitör firmaları böyle AMAAANN benim canım yandı sizinde yanmasın
Forumlarda görüyorum herkes birbirlerine monitör öneriyor ama kimse doğru düzgün bir açıklama bilgilendirme yapmıyor yapanlarda zaten bir elin beş parmağını geçmez. Bunlarında dışında yeni monitörümü aldım maddi ve manevi olarak 1 sene boyunca sıkıntı yaşadım artıık yoruldum tiksindim :dodgy:
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Paylaşımınız ve açıklayıcı anlatımınız için kendi adıma teşekkür ediyorum. Tüketici Mahkemesi zaten genel olarak kullanıcı lehine kadar veren bir firmadır. Sizin de dediğiniz gibi doğru konuşup sabırlı davranmak yeterli.

Devamında sizin lehinize firma tarafından birebir değişim olacağına eminim.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Geri
Üst