Oyun Oynarken Kapanan Asus Laptop Ve Teknik Servisin GPU Bios Güncellemesi

Kaanunkoc

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
6 Ara 2023
Mesajlar
4
Tepki
1
5 ay önce asus FA507NU-LP030 gaming laptobu freedos olarak aldım ve kurulumunu kendim yaptım.

Özellikleri:

Rtx4050 140watt
8gb ddr5 4800mhz
Ryzen 7 7735hs


Driverların güncel olmasına ve oyun oynarken sıcaklıkların yüksek olmamasına rağmen kapanma sorunu yaşıyordum. En son mount and blade bannerlord oynarken 2 saat içerisinde 3 kere elektriği kesercesine kapandı. Ben de Asus teknik servise götürdüm ertesi gün teknik servis beni aradı ve cihazda herhangi bir sorun olmadığını ve ekran kartının bios'unun güncel olmadığını ve ekran kartının bios'unun güncellemesinin yapıldığını söyledi.

Zaten Myasus programı kuruluydu ve bios güncel olarak gözüküyordu. Bu gpu bios'u windows yüklediğim de kendim mi indirmem gerekiyordu?

Techpowerup sitesinden baktığımda zaten asus rtx4050 mobile bios 1 tane gözüküyor o da 2023 başında ben laptop almadan aylarca önce gelmiş bir güncelleme. Bu zaten laptop ile güncel gelmiyor mu? Zaten Asus.com üzerinden cihaza ait bütün driver ve bios update ne varsa yapmıştım. Geoforce experience uygulamasıda var gpu driverda güncel .Bu sitelerden başka ekran kartı bios güncellemelerini takip edebileciğim bir site var mı?

Bu oyun oynarken kapanma neye bağlı olabilir? Teknik servis sorun yok diyor? Ekran kartı bios güncelledik diyorlar bana saçma geldi. Laptop teknik servisten almak için şehir değiştirmem gerekiyor maalesef ve eğer sorun devam ediyorsa boşuna git gel yapmış olacağım. Gpu ve cpu ayrı ayrı test ettim sorun yoktu ama occt power testinde bazen 5dk bazen 30dk da pc kapanıyor oyunda kapandığı gibi. Bu sorunla daha önce karşılaşan var mı? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 

mert.

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
193
Tepki
51
Sorunun çözümü değil de şöyle bir şey söyleyeyim. 6 ay dolmadan arızalanan üründe para iadesi, yenisiyle değiştirme gibi haklarınız var. 6 ay dolmadan sorunu halledemediğiniz taktirde bu hakkınızı isteyin. Vermemek için direnirlerse thh'ne gidin.
 
KS

Kaanunkoc

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
6 Ara 2023
Mesajlar
4
Tepki
1
Sorunun çözümü değil de şöyle bir şey söyleyeyim. 6 ay dolmadan arızalanan üründe para iadesi, yenisiyle değiştirme gibi haklarınız var. 6 ay dolmadan sorunu halledemediğiniz taktirde bu hakkınızı isteyin. Vermemek için direnirlerse thh'ne
Biraz araştırdım 6 ay gibi bir kural yokmuş. 2 yıl yani garanti süresi içinde kullanıcı kaynaklı olmayan bir hasar varsa değişim/iade raporu veriliyormuş fakat bu raporu asus teknik servisinin vermesi gerekiyor. Haftaya Cuma anca gidip alacağım şehir değiştirerek. Eğer sorun çözülmesse bir daha bir daha göndericem yapabilecek bir şeyim yok sanırsam.
 

mert.

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
193
Tepki
51
6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun
Madde 10. Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslimtarihinde var olduğu kabul edilir.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanınücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerinegetirmekle yükümlüdür.
(2)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşıda kullanılabilir.
Ticaret Bakanlığı resmi web sitesi.
 
KS

Kaanunkoc

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
6 Ara 2023
Mesajlar
4
Tepki
1
6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun
Madde 10. Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslimtarihinde var olduğu kabul edilir.
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanınücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerinegetirmekle yükümlüdür.
(2)Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşıda kullanılabilir.
Ticaret Bakanlığı resmi web sitesi.
6 ay icinde diyor ama 2 yillik garanti kapsaminda da degisim/iade cikmiyor mu? Asus teknik servise veriyorum 5 ay oldu fakat yinede adamlar sorunsuz diyor rapor olmadan degisim/iade basvurusunda bulanamıyorum satın aldığım yerden.
 

mert.

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
12 Eyl 2023
Mesajlar
193
Tepki
51
Mal ayıplı ve satıcı bunu kabul etmiyor. Bu mevzuat bunun için var. Dersin ki bu ürün kendi kendine kapanıyor ise bir sorun var ve bunu bulamıyorsanız bu benim sorunum değil. Ya ürünümü değiştirin ya da thh ne başvurumu oluşturuyorum. Oyun oynarken kapandığını belgeler thh ye başvurunu yaparsın.
 
KS

Kaanunkoc

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
6 Ara 2023
Mesajlar
4
Tepki
1
Mal ayıplı ve satıcı bunu kabul etmiyor. Bu mevzuat bunun için var. Dersin ki bu ürün kendi kendine kapanıyor ise bir sorun var ve bunu bulamıyorsanız bu benim sorunum değil. Ya ürünümü değiştirin ya da thh ne başvurumu oluşturuyorum. Oyun oynarken kapandığını belgeler thh ye başvurunu yaparsın.
Merhaba hocam. 11 Aralıkta laptobu teslim aldım ve 3 farklı oyunda denedim ve 3 oyunda da kapandı. Ben de 13 Aralık'ta laptobu tekrar teknik servise götürdüm ve bugün Asus online chat üzerinden sorduğumda cihazıma DOA raporu verildiğini söylediler. İlkinde hiçbir sorun yok denilen bilgisayarı ertesi gün götürünce birden üretim hatalı olduğunu anlamışlar. Gerçekten Türkiyedeki teknik servisler rezalet. Belkide 2.ye göndermeseydim laptop elimde kalacaktı. Teşekkür ederim sizede.
 

occo

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
4 Ocak 2024
Mesajlar
4
Tepki
0
Merhaba hocam. 11 Aralıkta laptobu teslim aldım ve 3 farklı oyunda denedim ve 3 oyunda da kapandı. Ben de 13 Aralık'ta laptobu tekrar teknik servise götürdüm ve bugün Asus online chat üzerinden sorduğumda cihazıma DOA raporu verildiğini söylediler. İlkinde hiçbir sorun yok denilen bilgisayarı ertesi gün götürünce birden üretim hatalı olduğunu anlamışlar. okuyun. Gerçekten Türkiyedeki teknik servisler rezalet. Belkide 2.ye göndermeseydim laptop elimde kalacaktı. Teşekkür ederim sizede.
Merhaba, İlk mesajdaki tavsiyeye katılıyorum. Mal ayıplıysa ve satıcı bunu kabul etmiyorsa, tüketicinin kanuni hakları var. Bu durumda tüketici, satıcıdan malın değiştirilmesini veya iadesini talep edebilir. Satıcı bu talebi yerine getirmezse, tüketici Tüketici Hakem Heyeti'ne (THH) başvurabilir.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst