Anakart Para Iadesi Sonrası Ürün Talebi

monalosa

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
15
Tepki
0
Amazon üzerinden Teknobiyotik satıcısından MSI B760 Gaming Plus Wi-Fi anakartını satın almıştım, sıfırdan sistem diziyordum. Intel işlemcilerin bozulması olaylarından sonra vazgeçip AMD sistem toplamaya karar verdim ve ürünün performansını beğenmedim seçeneği ile iade etmiştim.(Ürün gelir gelmez kasaya montaj yapmıştım, elimde kasa ve PSU vardı.)

Daha sonra Teknobiyotik satıcısı montaj yapılan ürünleri iade almıyoruz diyerek ürünü bana geri yolladı, konuyu Amazon destek ile görüştüğümde siz müşteri olarak haklısınız ürünü kullanmadan performansını bilemezsiniz diyerek ücret iademi yaptı. Bunu sözlü olarak telefondan konuşarak yaptık ve akabinde ben ürün şu an elimde belki satarım veya bir arkadaşıma veririm düşüncesiyle temsilciye ürünü şu an ne yapmam gerekiyor dedim, müşteri temsilcisi; ücret iadesinin Amazon'un yaptığını ve eğer satıcıya geri göndermek istemezsem ürünün bende kalabileceğini söyledi, tüm konuşmalar geçen hafta salı günü oluyor.

Bugün ise Teknobiyotik'ten bir yetkili beni arayarak; Amazon'un ücret iadesini firmalarına yansıttığını ve ürünü geri göndermem gerektiğini söylediler, bende Amazon ile böyle böyle konuştum şeklinde anlattım, "Amazon neden böyle söylemiş anlayamadım, biz firma olarak çok mağdur olduk" şeklinde cümleler kurdu. Ürün şu an için bende değil cidden bir arkadaşıma verdim oda tanıdıkları vasıtasıyla satıp kendi komisyon alıp bana geri kalan ücreti verecekti, şu an ne yapmam gerekir?

Tüm süreci detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım anlamadığınız veya kafanıza oturmayan bir kısım olursa aşağıda belirtin geri cevap vereyim.
 

solaris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
23 Ocak 2024
Mesajlar
770
Tepki
226
''Teknobiyotik'ten bir yetkili beni arayarak; Amazon'un ücret iadesini firmalarına yansıttığını ve ürünü geri göndermem gerektiğini söylediler,''
(Bu olasıdır, ...)



Hemen arkadaşı arayıp, anakartın satış işlemini yapmamasını beklemesini söyleyin.
Yarın da Amazon ile tekrar iletişime geçin. Yine telefonla arayın. Şu ürün şü sipariş no lu ürün diye.
Onlar hemen bulurlar ve kontrol ederler. Teknobiyotik ile arınızda geçen konuşmayı anlatırsınız.
Ürünün iade parasını Teknobiyotik ten kesilip kesilmediğini sorarsınız. Yoksa iade parasını Amazon mu ödedi şeklinde?

Bunu kolayca anlarlar.

Buna göre hareket edersiniz....
 
Son düzenleme:

Quiet

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
2 Ağu 2024
Mesajlar
99
Tepki
25
Konum
61
Yapacağın şey bana göre konu açmadan direkt Amazon u aramaktı. Ordan öğrenirdin ücreti onlara yansıttınız mı diye. Yansıtmasalardı sanırım teknobiyotik seni aramazdı diye düşünüyorum.
 
KS

monalosa

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
15
Tepki
0
amazon ile konuşmamda ücret iadesinin amazonun yaptığını ve ürününde bende kalabileceğini amazon kendisi söyledi zaten, teknobiyotik ise süreç ile ilgili hiç bir konuda olumlu geri dönüş yapmadı ve açıkçası hiç bir güvenim yok, yarın amazon ile görüşüp ücret iadesinin teknobiyetiğe yansıtılıp yansıtılmadığını teyit edeceğim, duruma göre hareket ederim.

Yani hocam ürünün parasını iade aldıysanız niye firmaya geri göndermediniz de arkadaşınıza verdiniz? Ciklet değilki o, anakart sonuçta. Ben olsam utanır konu açmam burda!!
Para iadesinin teknobiyetiğin yapıp yapmadığından emin değilim, yoksa öbür türlü zaten hak yemek olur, altta da belirtiğim gibi amazon ilk başta ücret iadesinin kendisinin yaptığını ve ürününde bende kalabileceğini söyledi yarın amazonu arayıp teyit edeceğim, yoksa para iademi yapmayan firmaya ürünü neden geri göndereyim, amazonda zaten kendisi istemedi
 
KS

monalosa

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
15
Tepki
0
gerçekten mağdur gibi konu açmış arkadaş etik olmayan bir şeyi yaparak, garip
sizin de neye dayanarak etik olmadığını söylediğinizi anlayamadım. ürünü ben en başta yollamışım ürünü bana iadeyi kabul etmiyoruz diye geri yollamışlar, amazona başvurmuşum onlar ücret iadesini üstelenip ürünün bende kalabileceğini söylemişler, elimde bekletecek halim yok kullanmadığım parçayı ya satacaktım ya birine verecektim amazon bunu diyeli 5 gün olmuş teknobiyotik bana yeni dönüyor, ya şimdiye kadar satsaydım ne olacaktı? Amazonla görüşüp durumu teyit edeceğim
 

galip

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 May 2024
Mesajlar
277
Tepki
44
firma montajlanmış kart diye iade almıyor ki haklılar çünkü mal ayıplı değil siz işlemciyi bahane edip ki oda son 1 yıldır dillendirilen bir konu yeni değil buna rağmen amazon kabul ediyor iadeyi aracı firma olabilir neticede satıcı firma bu durumda en kötü durumda malını ister hangi hakla adamın malını 3 ncü taraf aracılığı ile başkasına satıyorsunki
kaldıki firma sana daha önce montaj yapılıp iade yapılmış bir kart satsa kabul edermiydin
ayıp ayıp birde haklı gibi ne yapayım diye soruyon adamların parasını ver
mümkünsede konuyu sil yada yöneticilerden biri silsin
 
KS

monalosa

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
15
Tepki
0
firma montajlanmış kart diye iade almıyor ki haklılar çünkü mal ayıplı değil siz işlemciyi bahane edip ki oda son 1 yıldır dillendirilen bir konu yeni değil buna rağmen amazon kabul ediyor iadeyi aracı firma olabilir neticede satıcı firma bu durumda en kötü durumda malını ister hangi hakla adamın malını 3 ncü taraf aracılığı ile başkasına satıyorsunki
kaldıki firma sana daha önce montaj yapılıp iade yapılmış bir kart satsa kabul edermiydin
ayıp ayıp birde haklı gibi ne yapayım diye soruyon adamların parasını ver
mümkünsede konuyu sil yada yöneticilerden biri silsin
14 gün içinde koşulsuz iade hakkım var ve amazon ilk etapta zaten ücret iadesinin kendisinin yaptığını söyledi ve 2 defa sordum farklı aralıklarla bakın ben bu ürünü büyük ihtimal satacağım bir sorun olur mu, emin misiniz, herhangi bir yere göndermeyeceğim mi diye, bir de adamların parasını ver demişsin olacak işi değil
 

Tefnut

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
2 Nis 2022
Mesajlar
858
Tepki
241
Konum
34 | İstanbul Avrupa
Satıcı amazon olsa tamam haklısın ama değil canım kardeşim. Firma kabul etmemiş amazon yardımcı olmuş işin çözülmüş, paranı da "geri aldıysan" ürünü normal insanın yapması gerektiği gibi firmaya geri iade edersin. Ha yok amzn müşteri temsilcisinin ezbere söylediği birkaç yanıta dayanarak satıcının malını gasp ederim diyorsan senin bileceğin iş. Muhtemelen icralık olursun.
 

Nostrovia

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
6 Tem 2024
Mesajlar
109
Tepki
12
Art niyetli davrandıkça bu gidişle hiçbir yer iade almayacak sizler sayesinde hem malı al hem parayı al güzel iş. Boş mezar var 😁
 

Vadbavv

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
18 Tem 2024
Mesajlar
371
Tepki
80
Amazon üzerinden Teknobiyotik satıcısından MSI B760 Gaming Plus Wi-Fi anakartını satın almıştım, sıfırdan sistem diziyordum. Intel işlemcilerin bozulması olaylarından sonra vazgeçip AMD sistem toplamaya karar verdim ve ürünün performansını beğenmedim seçeneği ile iade etmiştim.(Ürün gelir gelmez kasaya montaj yapmıştım, elimde kasa ve PSU vardı.)

Daha sonra Teknobiyotik satıcısı montaj yapılan ürünleri iade almıyoruz diyerek ürünü bana geri yolladı, konuyu Amazon destek ile görüştüğümde siz müşteri olarak haklısınız ürünü kullanmadan performansını bilemezsiniz diyerek ücret iademi yaptı. Bunu sözlü olarak telefondan konuşarak yaptık ve akabinde ben ürün şu an elimde belki satarım veya bir arkadaşıma veririm düşüncesiyle temsilciye ürünü şu an ne yapmam gerekiyor dedim, müşteri temsilcisi; ücret iadesinin Amazon'un yaptığını ve eğer satıcıya geri göndermek istemezsem ürünün bende kalabileceğini söyledi, tüm konuşmalar geçen hafta salı günü oluyor.

Bugün ise Teknobiyotik'ten bir yetkili beni arayarak; Amazon'un ücret iadesini firmalarına yansıttığını ve ürünü geri göndermem gerektiğini söylediler, bende Amazon ile böyle böyle konuştum şeklinde anlattım, "Amazon neden böyle söylemiş anlayamadım, biz firma olarak çok mağdur olduk" şeklinde cümleler kurdu. Ürün şu an için bende değil cidden bir arkadaşıma verdim oda tanıdıkları vasıtasıyla satıp kendi komisyon alıp bana geri kalan ücreti verecekti, şu an ne yapmam gerekir?

Tüm süreci detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım anlamadığınız veya kafanıza oturmayan bir kısım olursa aşağıda belirtin geri cevap vereyim.
Anakartı iade edin parasını aldıysanız size ait bir ürün değildir artık. 3 5 kuruş daha cebime girsin diye sinyale düşmenize lüzum yok. Hem iade alayım hem kartı satayım. Amazon'un parayı kendi cebinden verme gibi olayı yok firmalarin alışverişlerinden kesip size yansıtıyor. Yani burda olan teknobiyotiğe sizin keyfiniz yüzünden oluyor. Muhtemelen beleş para daha ağır basıp kartı satacaksiniz. Ama 2 gün sonra herhangi bir firma tarafından mağdur edilince sızlanmaya hakkınız yok bilin.
 
KS

monalosa

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
15
Tepki
0
Art niyetli davrandıkça bu gidişle hiçbir yer iade almayacak sizler sayesinde hem malı al hem parayı al güzel iş. Boş mezar var 😁
art niyetli olmam gibi bir durum söz konusu değil, benim amacım süreci sonuca bağlamak ilk etapta amazon iade işleminin kendileri tarafından yapıldığını söylüyor ve ürünün bende kalabileceğini söylüyor daha sonra firma farklı bir şey söylüyor, süreç sonuca bağlandı.

Amazonla az önce konuştum ve ücret iadesinin satıcıdan alındığını teyit ettim ürünü satıcıya gönderiyorum
 

Quiet

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
2 Ağu 2024
Mesajlar
99
Tepki
25
Konum
61
Eskiler bilir bu durumlar çok su istimal edildiği için yurtdışı amazon alışverişlerimizde iade almamaya ya da aldıklarında ürünü geri istemeye başlamıştılar. Hatta kendi inisiyatiflerinden kargomuzu siliyorlardı onu bile yapmamaya başlamışlardı. Sebebi tam olarak bu gibi durumlardı. Millet ürün alıp kargoda şu oldu deyip yenisini istiyordu amazondan bide geri istemiyorlardı ürünü. İkinci el piyasası bu gibi ürünlerle doluydu. Beleşe ürünü getiriyorlardı bildiğin. Amazon istediğini desin bir kere etik değil. Dediğiniz kart 3-5 kuruş değilki güzel para. Ve bedavaya getiriyorsunuz kartı.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst