ASUS TUF GAMING VG247Q1A Ölü Piksel Sorunu!

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
Arkadaşlar Selam,

Bilenler bilir, ben ilk aldığım sistemi iade ettim, daha sonrasında ise yeni bir sistem aldım. İlk aldığım sistemde gamebooster markasının 24" bir modeli vardı. Onu da iade ettim kasayla birlikte.

İkinci aldığım sistemde ise başlıkta yazan model monitörü aldım daha iyi bir marka olduğu için. Monitörü deneme şansım bugün oldu, evde millet yokken gidip tv'nin hdmi kablosunu alıp laptop üzerinden deneyeyim dedim.

Piksel testi yaptığımda ekranın sağ kısmında bir adet, sol alt kısmında ise ufak çizgi şeklinde bir ölü piksel ile karşılaştım. Bunu Asus'a veya Gaming.gen firmasına söylesem bana bahane üreteceklerini biliyorum, iade etsem desem 2 3 haftadır zaten iade işleriyle uğraşıyorum ve annem beni mahvedecek artık onu bunu iade ettiğim için.

Bu ölü pikseller ekranın uç kısımlarında olduğu için fazla göze batmıyorlar benim görüş açımda. Sizce gidip uğraşmalı mıyım bunla ? Ölü piksellerin büyüme oranı çok mu yüksek?

Bir tane daha iadeyi kaldıramam çünkü üniversite işlerim başlıyor ve çok yoğun olacağım hazırlık sınavlarım, kayıt işlerim, taşınma falan derken cidden uğraşacak kafa kalmadı artı olarak işe git gel yapıyorum.


Ne önerirsiniz ?

 
Moderatörün son düzenlenenleri:

rkarayel

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
3,001
Tepki
881
Konum
Afyonkarahisar
Arkadaşlar selam. Bilenler bilir, ben ilk aldığım sistemi iade ettim, daha sonrasında ise yeni bir sistem aldım. İlk aldığım sistemde gamebooster markasının 24" bir modeli vardı. Onu da iade ettim kasayla birlikte. İkinci aldığım sistemde ise başlıkta yazan model monitörü aldım daha iyi bir marka olduğu için. Monitörü deneme şansım bugün oldu, evde millet yokken gidip tv'nin hdmi kablosunu alıp laptop üzerinden deneyeyim dedim. Piksel testi yaptığımda ekranın sağ kısmında bir adet, sol alt kısmında ise ufak çizgi şeklinde bir ölü piksel ile karşılaştım. Bunu Asus'a veya Gaming.gen firmasına söylesem bana bahane üreteceklerini biliyorum, iade etsem desem 2 3 haftadır zaten iade işleriyle uğraşıyorum ve annem beni mahvedecek artık onu bunu iade ettiğim için. Bu ölü pikseller ekranın uç kısımlarında olduğu için fazla göze batmıyorlar benim görüş açımda. Sizce gidip uğraşmalı mıyım bunla ? Ölü piksellerin büyüme oranı çok mu yüksek ? Bir tane daha iadeyi kaldıramam çünkü üniversite işlerim başlıyor ve çok yoğun olacağım hazırlık sınavlarım, kayıt işlerim, taşınma falan derken cidden uğraşacak kafa kalmadı artı olarak işe git gel yapıyorum. Ne önerirsiniz ?

Hocam öncelikle sakin olun ve emin olmak adına firmalarla konuşun, baktınız almayız şu kadar olmalı diyorlar bir kaç hafta takipte kalın artarsa zaten mecburen alacaklar. Hiç içime sinmiyor derseniz iade hakkınız var ama onu da yorulduğunuz için istemiyorsunuz anladığım kadarıyla. Tavsiyem iade süreci bitmeden güzel bir gözlem yapmaniz olur
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
Hocam öncelikle sakin olun ve emin olmak adına firmalarla konuşun, baktınız almayız şu kadar olmalı diyorlar bir kaç hafta takipte kalın artarsa zaten mecburen alacaklar. Hiç içime sinmiyor derseniz iade hakkınız var ama onu da yorulduğunuz için istemiyorsunuz anladığım kadarıyla. Tavsiyem iade süreci bitmeden güzel bir gözlem yapmaniz olur
hocam öyle yapacağım olmazsa da sonrasında garanti belgesi ile deneyeceğim o da olmadı tüketici hakları diyeceğim o da 1 yılda karar çıkıyor o zamana da ne kalır ne gider belli değil. derdim bitmiyor şu 3 haftadır valla onu iade et bunu al bunu iade et şunu al. paran olacak ki en iyisini alacaksın ama yok işte...
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,834
Tepki
4,139
Konum
34 | İstanbul Anadolu
ASUS ürün gamında ölü piksel için garanti aşağıdaki gibi işliyor.

Minimum 3 parlak piksel
Minimum 5 koyu piksel
Minimum toplam karma 8 parlak veya koyu piksel.
Minimum bitişik 2 parlak piksel veya bitişik 2 koyu piksel
Minimum 15 mm çaplı bir alanda 3 parlak veya koyu piksel

Bu değerleri karşılamıyorsa monitörünüz piksel hatasında garanti dışı kalıyor.

NOT : Parlak piksel, siyah arka plan üzerinde beyaz veya sabit renkte sabit piksel anlamına geliyor. Koyu piksel, siyah dışında renkli bir arka plan üzerinde siyah renkte piksel demek oluyor.
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
hocam şuan böyle bir ölü piksel var ilk açtığımda bir tane daha vardı ama o gitti şuan bu var sadece.
ASUS ürün gamında ölü piksel için garanti aşağıdaki gibi işliyor.

Minimum 3 parlak piksel
Minimum 5 koyu piksel
Minimum toplam karma 8 parlak veya koyu piksel.
Minimum bitişik 2 parlak piksel veya bitişik 2 koyu piksel
Minimum 15 mm çaplı bir alanda 3 parlak veya koyu piksel

Bu değerleri karşılamıyorsa monitörünüz piksel hatasında garanti dışı kalıyor.

NOT : Parlak piksel, siyah arka plan üzerinde beyaz veya sabit renkte sabit piksel anlamına geliyor. Koyu piksel, siyah dışında renkli bir arka plan üzerinde siyah renkte piksel demek oluyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20220816-WA0046.jpeg
    IMG-20220816-WA0046.jpeg
    1.4 MB · Görüntüleme: 355

rkarayel

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
3,001
Tepki
881
Konum
Afyonkarahisar
hocam öyle yapacağım olmazsa da sonrasında garanti belgesi ile deneyeceğim o da olmadı tüketici hakları diyeceğim o da 1 yılda karar çıkıyor o zamana da ne kalır ne gider belli değil. derdim bitmiyor şu 3 haftadır valla onu iade et bunu al bunu iade et şunu al. paran olacak ki en iyisini alacaksın ama yok işte...
6 ayı bulabiliyor tüketici hakem heyeti, bu sebeple özellikle amazondan aldım monitörü sorun çıkmadı ama çıksa şart falan yok güzel oluyor.
Uğur hocam detaylı teknik bilgiyi de aktarmış güzel bir gözlem süreci sizi bekliyor, açın piksel testini bakın ne değişecek bakalım
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
6 ayı bulabiliyor tüketici hakem heyeti, bu sebeple özellikle amazondan aldım monitörü sorun çıkmadı ama çıksa şart falan yok güzel oluyor.
Uğur hocam detaylı teknik bilgiyi de aktarmış güzel bir gözlem süreci sizi bekliyor, açın piksel testini bakın ne değişecek bakalım
hocam valla gariptir ilk baktığımda o dediğim sağ kısımdaki ölü piksel şuan yok. Ne garip iş valla anlamadım. Yok mu bunun teknolojisi bunun çaresi :D
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
Gördünüz mesajı hocam koşun koliye ara ara bir kaç tane daha çıkıyor diye abartin açıklamayı :D
hocam garanti içerisinde olduğu için sanırım 3 yıl sürem var değil mi bu işler için ? bir arayıp konuşacağım asus ile. Daha sonrasında 1 2 hafta gözlem yapayım belki de düzelir, eğer düzelmez ise okul işlerim hallolduktan sonra garantisi için göndereyim.
 

rkarayel

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
3,001
Tepki
881
Konum
Afyonkarahisar
hocam garanti içerisinde olduğu için sanırım 3 yıl sürem var değil mi bu işler için ? bir arayıp konuşacağım asus ile. Daha sonrasında 1 2 hafta gözlem yapayım belki de düzelir, eğer düzelmez ise okul işlerim hallolduktan sonra garantisi için göndereyim.
Hali hazirda olanların düzeleceğini düşünmüyorum asıl korkutan artması hocam :)
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,834
Tepki
4,139
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Ölü piksel süresi ayrı olabilir. Bazı markalarda garanti süresi boyunca oluyor bazı markalarda 6 ay veya 1 yıl oluyor.
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
Mantıklı hocam, umarım hallederler küçük ama mide bulandırıcı bir durum malesef
Ölü piksel süresi ayrı olabilir. Bazı markalarda garanti süresi boyunca oluyor bazı markalarda 6 ay veya 1 yıl oluyor.
aradım hocam asus müşteri hizmetlerini. 3 yıl içerisinde herhangi bir sürede kabul ediliyormuş. söylediğim şekilde garanti kapsamına girdiğini de teyit ettirdim. asus sitesinden bir tane servis talebi oluşturulup onun içinde monitör faturası ve ölü piksel fotoğraflarını eklemem gerekliymiş. daha sonrasında 48 saat içerisinde mail ile hangi servise nasıl kargolanması gerektiği söylenip o şekilde olay çözülüyormuş. Müsait bir vaktimde halledeceğim. Ürünün durumuna göre sonuç bulması değişiyormuş. Çok uzun sürüyor mu ? Bir bilginiz var mı sizlerin ?
 

rkarayel

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
3,001
Tepki
881
Konum
Afyonkarahisar
aradım hocam asus müşteri hizmetlerini. 3 yıl içerisinde herhangi bir sürede kabul ediliyormuş. söylediğim şekilde garanti kapsamına girdiğini de teyit ettirdim. asus sitesinden bir tane servis talebi oluşturulup onun içinde monitör faturası ve ölü piksel fotoğraflarını eklemem gerekliymiş. daha sonrasında 48 saat içerisinde mail ile hangi servise nasıl kargolanması gerektiği söylenip o şekilde olay çözülüyormuş. Müsait bir vaktimde halledeceğim. Ürünün durumuna göre sonuç bulması değişiyormuş. Çok uzun sürüyor mu ? Bir bilginiz var mı sizlerin ?
Asusu telefon için kullandım benzer süreçler yaşandı, talepten sonra mail ile bildirdiler şu kargoya şu kodla teslim et şeklinde. Söz konusu telefon olduğu için bir iki hafta sürdü ya da sürmedi ama çok aşırı uzayacagini düşünmüyorum. Müsait zamanda kargolayin gitsin beğendiyseniz değişim yapsın göndersinler en azından
 
KS

umeris

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
581
Tepki
165
Konum
İstanbul
Asusu telefon için kullandım benzer süreçler yaşandı, talepten sonra mail ile bildirdiler şu kargoya şu kodla teslim et şeklinde. Söz konusu telefon olduğu için bir iki hafta sürdü ya da sürmedi ama çok aşırı uzayacagini düşünmüyorum. Müsait zamanda kargolayin gitsin beğendiyseniz değişim yapsın göndersinler en azından
hocam müşteri temsilcisi bana o zamanki duruma göre seçenek sunulduğunu veya talep edebileceğimi söyledi. Değişim isterim yüksek ihtimalle. Zaten bu fiyatlara bu monitörleri alıyorsun başka da alamıyorsun yine aynı şey. Şansa bazen bir üst model gönderen servis bile oluyormuş. Bir bakarız 27" olanı gelir :D
 

XXL

Mahalle Bilgisayarcısı
Mahalle Bilgisayarcısı
Katılım
13 Ağu 2022
Mesajlar
1,601
Tepki
357
Konum
Dünya
hocam müşteri temsilcisi bana o zamanki duruma göre seçenek sunulduğunu veya talep edebileceğimi söyledi. Değişim isterim yüksek ihtimalle. Zaten bu fiyatlara bu monitörleri alıyorsun başka da alamıyorsun yine aynı şey. Şansa bazen bir üst model gönderen servis bile oluyormuş. Bir bakarız 27" olanı gelir :D
Nerden aldınız hocam
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst