Download hızım 4 kat düştü ve arada internet arada kopuyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ASUS AC750 model modem kullanıyorum, servis sağlayıcım TurkNet. İnternet sık sık kopuyor ve 32 Mbps download alırken 8 alıyorum, modemin DSL ışığı yanmıyor ama internetimiz var. Ne yapmalıyım? TurkNet destek ilgisiz ya da suçu kendilerinde bulmuyor. Suç kimde? Bu olayda biz modemi yukarı kata taşıdık, ondan sonra oldu. Acaba bir ilgisi var mı?
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Modem kaynaklı sorun olabilir. Farklı bir modem ile deneme şansınız varsa yapın. Ayrıca kablosuz bağlantı kullanıyorsanız sorun büyük ihtimalle kablosuz bağlantıdan ki oda modemden kaynaklıdır.
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ugur.gozaydin' Alıntı:
Modem kaynaklı sorun olabilir. Farklı bir modem ile deneme şansınız varsa yapın. Ayrıca kablosuz bağlantı kullanıyorsanız sorun büyük ihtimalle kablosuz bağlantıdan ki oda modemden kaynaklıdır.

farklı modemden denedim hala 8 mpbs alıyorum ve kabloluyum
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Hat odaklı sorun olabilir. Farklı modem ile aynı sonucu alıyorsanız. Aşağıdaki yöntemi bir deneyin Windows odaklıysa çözülür ama değilse hat odaklıdır ki bunu servis sağlayıcınız ile çözeceksiniz.

Tüm ağ ayarlarınızı sıfırlamak ve Cache dosyalarını silmek işe yarayabilir. İşlemler için aşağıdakileri uygulayın.
  • @echo off
  • netsh winsock reset
  • netsh winhttp reset proxy
  • netsh int ip reset a.txt
  • ipconfig /flushdns
  • ipconfig /registerdns
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
  • netsh advfirewall reset
  • netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
  • netsh interface tcp set heuristics disabled
  • del /s /f /q %userprofile%\Recent\*.*
  • del /s /f /q C:\Windows\Prefetch\*.*
  • del /s /f /q C:\Windows\Temp\*.*
  • del /s /f /q %userprofile%\appdata\local\temp\*.*
  • exit
Birkaç yöntem ile bunları girebilirsiniz. Birincisi CMD yani Komut istemini yönetici olarak çalıştırıp ilk satır ve son satır hariç tek tek her satırı el ile yazıp her satır sonunda ENTER tuşuna basıp komutun tamamlanmasını beklemek ve sonraki satıra geçmek. Diğer yöntem ise bir Not Defteri açın ve yukarıdaki kodları yazın yada kopyala yapıştır yapın. Dosya / Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Yani bir isin verip sonuna .bat yazacaksınız. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız ve bir siyah DOS ekranı açılacak. İşlemleri uygulayacak ve DOS ekranı kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlemde çok uzun süre takılırsa ki 1 dk. sürecektir en uzun işlem bundan uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İlk boşluğa kadar olan kod kısmı interneti komple sıfırlayacak ve diğer kısım sistemdeki kalıntı dosyaları temizleyecek. İşlemlerden sonra DOS ekranı kapanacak ve siz sistemi yeniden başlatacaksınız. Sistem açıldığında biraz bekleyin yeniden ayarlamalar yapılacak otomatik olarak sonra internet gelecek. Tekrar deneyin sorun devam ediyor mu bakın.
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ugur.gozaydin' Alıntı:
Hat odaklı sorun olabilir. Farklı modem ile aynı sonucu alıyorsanız. Aşağıdaki yöntemi bir deneyin Windows odaklıysa çözülür ama değilse hat odaklıdır ki bunu servis sağlayıcınız ile çözeceksiniz.

Tüm ağ ayarlarınızı sıfırlamak ve Cache dosyalarını silmek işe yarayabilir. İşlemler için aşağıdakileri uygulayın.
  • @echo off
  • netsh winsock reset
  • netsh winhttp reset proxy
  • netsh int ip reset a.txt
  • ipconfig /flushdns
  • ipconfig /registerdns
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
  • netsh advfirewall reset
  • netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
  • netsh interface tcp set heuristics disabled
  • del /s /f /q %userprofile%\Recent\*.*
  • del /s /f /q C:\Windows\Prefetch\*.*
  • del /s /f /q C:\Windows\Temp\*.*
  • del /s /f /q %userprofile%\appdata\local\temp\*.*
  • exit
Birkaç yöntem ile bunları girebilirsiniz. Birincisi CMD yani Komut istemini yönetici olarak çalıştırıp ilk satır ve son satır hariç tek tek her satırı el ile yazıp her satır sonunda ENTER tuşuna basıp komutun tamamlanmasını beklemek ve sonraki satıra geçmek. Diğer yöntem ise bir Not Defteri açın ve yukarıdaki kodları yazın yada kopyala yapıştır yapın. Dosya / Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Yani bir isin verip sonuna .bat yazacaksınız. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız ve bir siyah DOS ekranı açılacak. İşlemleri uygulayacak ve DOS ekranı kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlemde çok uzun süre takılırsa ki 1 dk. sürecektir en uzun işlem bundan uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İlk boşluğa kadar olan kod kısmı interneti komple sıfırlayacak ve diğer kısım sistemdeki kalıntı dosyaları temizleyecek. İşlemlerden sonra DOS ekranı kapanacak ve siz sistemi yeniden başlatacaksınız. Sistem açıldığında biraz bekleyin yeniden ayarlamalar yapılacak otomatik olarak sonra internet gelecek. Tekrar deneyin sorun devam ediyor mu bakın.
Çok Teşekkür Ederim Yazmadığım Yer Kalmadı Cidden Minnettarım Ama 2 Metre Ötemde Kardeşim Var O da Kablolu Ve 6mpbs gibi değer alıyordu onada bu komutu girdim 9 a çıktı ama neden böyle oldu ona ne yapabilirim onun kablosu 10 15 m gibi uzaklıkta ve arada bi internet kopuyor şuan yaşamadım ama olursa ne yapabilirim.
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Windows ağ ayarlarınıza müdahale eden bir trojen veya yazılım olabilir. Size tavsiyem haftalık olarak son 4 konumları %userprofile%\RecentC:\Windows\PrefetchC:\Windows\Temp%userprofile%\appdata\local\temp temizleyin. Ayrıca yine tavsiyem iyi bir antivirüs yazılımı kullanın. Önerim Kaspersky Total Security , Bitdefender Total Security , Malwarebytes yazılımları olur.


Ayrıca kablo kaliteniz ve uzunluğu ağ hızını düşürebilir. Kablo kalitesi ve uzunluğun olabildiğince kısa olması önemlidir.
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ugur.gozaydin' Alıntı:
Windows ağ ayarlarınıza müdahale eden bir trojen veya yazılım olabilir. Size tavsiyem haftalık olarak son 4 konumları %userprofile%\RecentC:\Windows\PrefetchC:\Windows\Temp%userprofile%\appdata\local\temp temizleyin. Ayrıca yine tavsiyem iyi bir antivirüs yazılımı kullanın. Önerim Kaspersky Total Security , Bitdefender Total Security , Malwarebytes yazılımları olur.


Ayrıca kablo kaliteniz ve uzunluğu ağ hızını düşürebilir. Kablo kalitesi ve uzunluğun olabildiğince kısa olması önemlidir.



Dostum Sabah Kalktım Yine Aynı Sorun Mevcut Tekrar Çalıştırdım Programı Lakin Etki Etmedi.


enes.Çağlar' Alıntı:
ugur.gozaydin' Alıntı:
Windows ağ ayarlarınıza müdahale eden bir trojen veya yazılım olabilir. Size tavsiyem haftalık olarak son 4 konumları %userprofile%\RecentC:\Windows\PrefetchC:\Windows\Temp%userprofile%\appdata\local\temp temizleyin. Ayrıca yine tavsiyem iyi bir antivirüs yazılımı kullanın. Önerim Kaspersky Total Security , Bitdefender Total Security , Malwarebytes yazılımları olur.


Ayrıca kablo kaliteniz ve uzunluğu ağ hızını düşürebilir. Kablo kalitesi ve uzunluğun olabildiğince kısa olması önemlidir.



Dostum Sabah Kalktım Yine Aynı Sorun Mevcut Tekrar Çalıştırdım Programı Lakin Etki Etmedi.


Ama Telden 5ghz bağlandığımda 32 mpbs alabiliyorum sanırım bilgisayarda bi sorun var.


enes.Çağlar' Alıntı:
ugur.gozaydin' Alıntı:
Windows ağ ayarlarınıza müdahale eden bir trojen veya yazılım olabilir. Size tavsiyem haftalık olarak son 4 konumları %userprofile%\RecentC:\Windows\PrefetchC:\Windows\Temp%userprofile%\appdata\local\temp temizleyin. Ayrıca yine tavsiyem iyi bir antivirüs yazılımı kullanın. Önerim Kaspersky Total Security , Bitdefender Total Security , Malwarebytes yazılımları olur.


Ayrıca kablo kaliteniz ve uzunluğu ağ hızını düşürebilir. Kablo kalitesi ve uzunluğun olabildiğince kısa olması önemlidir.



Dostum Sabah Kalktım Yine Aynı Sorun Mevcut Tekrar Çalıştırdım Programı Lakin Etki Etmedi.


enes.Çağlar' Alıntı:
Dostum Sabah Kalktım Yine Aynı Sorun Mevcut Tekrar Çalıştırdım Programı Lakin Etki Etmedi.
Ama Telden 5ghz bağlandığımda 32 mpbs alabiliyorum sanırım bilgisayarda bi sorun var.



Şuan teldede aynı durum oldu
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ugur.gozaydin' Alıntı:
Modeminizde yada ağ sağlayıcınızda sorun var gibi duruyor.

reis kafasına göre 9 kafasına göre 32 yapıyor bilmiyorum ya kablo ya bilgisayar ya sağlayıcı ya modem bi sürü seçenek var ve bu hoş değil.
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
bilgisayar,modem,kablo,turknet ve bir sürü sıkıntının sahibi olucak şey var ve fikrim yok bu hoş değil.
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Windows odaklı sorun olsaydı ilk önerdiğim şeyden sonra tekrar sorun olmazdı. Sorun tekrarlamış ve ayrı olarak WiFi ile telefondan bağlanırkende sorun yaşamışsınız buda direkt modem, eve gelen hat veya ağ sağlayıcınızdan kaynaklı sorun var demektir.
 
KS

enes.Çağlar

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki
0
ugur.gozaydin' Alıntı:
Windows odaklı sorun olsaydı ilk önerdiğim şeyden sonra tekrar sorun olmazdı. Sorun tekrarlamış ve ayrı olarak WiFi ile telefondan bağlanırkende sorun yaşamışsınız buda direkt modem, eve gelen hat veya ağ sağlayıcınızdan kaynaklı sorun var demektir.
Reis Çözümü Buldum Kablo Sıkıntı 9 mpbs iken çıkarıp takıyorum 32 oluyor kardeşimin çözümüde yüksek ihtimalle yanına bi modem dağıtıcı koyup kablo mesafesini azaltmak sana cidden teşekkür ederim reis en çözüm odaklı olan ve en ilgili sendin.tekrardan teşekkürler. iyi günler..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst