Ekran Kartı Isınınca Ekranda Yeşil Çizgiler Çıkıyor

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Monitör markası DELL G2722HS, dün gece 14-15 saatlik oyun seansının ardından ekranımda yeşil çizgiler çıktı ve sayısı giderek artmaya başladı. Ölü piksel testinde sadece siyah rengin tonlarında görebildim. PC'ye rest atıp sebebini öğrenmeye çalışırken kendiliğinden çizgiler kayboldu. O sırada reddit'te yazılanları gördüm ve bunun sebebinin ekran kartının ısınması ile alakalı olacağını söylenmiş. Monitörde ölü piksel olsaydı kalıcı olurdu sanırım kendiliğinden düzelmesi gibi durumlar yok diye biliyorum.

Ekran Kartı markam: ASUS DUAL RX 6700 XT
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2023-07-01 saat 03.23.40.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-07-01 saat 03.23.40.jpg
    133.5 KB · Görüntüleme: 75
  • WhatsApp Görsel 2023-07-01 saat 03.24.19.jpg
    WhatsApp Görsel 2023-07-01 saat 03.24.19.jpg
    77.5 KB · Görüntüleme: 76

Aboxbtr

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
24 Haz 2023
Mesajlar
463
Tepki
79
Konum
Ankara
Durum gelişirse haber verebilir misin o ekran kartını almayı düşünüyorum da
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,054
Tepki
497
Konum
İzmir
Büyük ihtimalle ekran kartın arızalanmış.
Eğer garantisi bitmişse Reballing ile düzgünce tamir eden ücretli servisler oluyor (garantisi varsa garantiye yollayın).
 
KS

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Büyük ihtimalle ekran kartın arızalanmış.
Eğer garantisi bitmişse Reballing ile düzgünce tamir eden servisler oluyor (garantisi varsa garantiye yollayın).
ekran kartı 4 aylık falan yeni sistem almıştım. Daha önce servise gitti gitti backplate değişti CoilWhine sesi vardı ses için gönderecektim, kendiliğinden kesildi.
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,054
Tepki
497
Konum
İzmir
ekran kartı 4 aylık falan yeni sistem almıştım. Daha önce servise gitti gitti backplate değişti CoilWhine sesi vardı ses için gönderecektim, kendiliğinden kesildi.
Arızalı ekran kartlarında (ayıplı mallarda) ilk 6 ay boyunca (iade/değişim seçimlik hakkın) yasalarca vardır. Servis eğer isteğinizi karşılaşmazsa Tüketici Hakem Heyetine başvurabilir ve ister iade/ister sıfır kartla değişim yaptırabilirsiniz.
 
KS

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Arızalı ekran kartlarında (ayıplı mallarda) ilk 6 ay boyunca (iade/değişim seçimlik hakkın) yasalarca vardır. Servis eğer isteğinizi karşılaşmazsa Tüketici Hakem Heyetine başvurabilir ve ister iade/ister sıfır kartla değişim yaptırabilirsiniz.
Şuanda zaten thh süreci devam ediyor kartın kartın backplate sorunlu geldiği için değişim istedim yapılmadı ücretsiz onarım istedim oda kabul edilmedi bende thh başvurdum nisan ayında, bayramdan önce thh bilirkişi karta baktı rapor tutup gitti temmuz başı gibi evinize yazı gelir olumlu yada olumsuz sonucuna göre hareket edersiniz demişlerdi.

Arızalı ekran kartlarında (ayıplı mallarda) ilk 6 ay boyunca (iade/değişim seçimlik hakkın) yasalarca vardır. Servis eğer isteğinizi karşılaşmazsa Tüketici Hakem Heyetine başvurabilir ve ister iade/ister sıfır kartla değişim yaptırabilirsiniz.
Asus servisi kullanıcı hatası denilip tamire yanaşmadı. Aldığım yerde hazır sistemi satana kadar ilgilendi daha sonra aldığım yerden muhattap bulamadım onlarda telefonlarıma ve maillerime cevap vermedi. O yüzden servise göndermem direkt thh şikayetimi belirtip sonucunu beklerim.
 

Myscherzo

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Mar 2023
Mesajlar
195
Tepki
83
Konum
İstanbul
Şuanda zaten thh süreci devam ediyor kartın kartın backplate sorunlu geldiği için değişim istedim yapılmadı ücretsiz onarım istedim oda kabul edilmedi bende thh başvurdum nisan ayında, bayramdan önce thh bilirkişi karta baktı rapor tutup gitti temmuz başı gibi evinize yazı gelir olumlu yada olumsuz sonucuna göre hareket edersiniz demişlerdi.


Asus servisi kullanıcı hatası denilip tamire yanaşmadı. Aldığım yerde hazır sistemi satana kadar ilgilendi daha sonra aldığım yerden muhattap bulamadım onlarda telefonlarıma ve maillerime cevap vermedi. O yüzden servise göndermem direkt thh şikayetimi belirtip sonucunu beklerim.
Kağıt gelmeden tekrar THH isteğini güncelleyebiliyor musun? Bu aldığın sorunu ss ile birlikte ekle öyle şansın varsa.
 

Greewe_Greew

Ekipman Uzmanı
Ekipman Uzmanı
Katılım
12 Şub 2023
Mesajlar
10,950
Tepki
2,967
Yp
Şuanda zaten thh süreci devam ediyor kartın kartın backplate sorunlu geldiği için değişim istedim yapılmadı ücretsiz onarım istedim oda kabul edilmedi bende thh başvurdum nisan ayında, bayramdan önce thh bilirkişi karta baktı rapor tutup gitti temmuz başı gibi evinize yazı gelir olumlu yada olumsuz sonucuna göre hareket edersiniz demişlerdi.


Asus servisi kullanıcı hatası denilip tamire yanaşmadı. Aldığım yerde hazır sistemi satana kadar ilgilendi daha sonra aldığım yerden muhattap bulamadım onlarda telefonlarıma ve maillerime cevap vermedi. O yüzden servise göndermem direkt thh şikayetimi belirtip sonucunu beklerim.
asus best servis ya en iyi marka(!)
 
KS

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Kağıt gelmeden tekrar THH isteğini güncelleyebiliyor musun? Bu aldığın sorunu ss ile birlikte ekle öyle şansın varsa.
Evet sormuştum herhangi bir ekleme yapamıyorsunuz dendi. Eğer farklı şikayetiniz olursa yeni başvuru yapmanız gerekiyor dediler. Bende THH sitesinden biraz baktım ekleme yapılacak yer vs yok yeni başvuru oluşturulması gerekiyor.
 

Greewe_Greew

Ekipman Uzmanı
Ekipman Uzmanı
Katılım
12 Şub 2023
Mesajlar
10,950
Tepki
2,967
Evet sormuştum herhangi bir ekleme yapamıyorsunuz dendi. Eğer farklı şikayetiniz olursa yeni başvuru yapmanız gerekiyor dediler. Bende THH sitesinden biraz baktım ekleme yapılacak yer vs yok yeni başvuru oluşturulması gerekiyor.
Oluşturmakta fayda var
 
KS

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Oluşturmakta fayda var
Şikayetimi direkt CİMER'e yapmıştım onlar Ticaret bakanlığına sevk etti, Ticaret Bakanlığıda, Teknoloji Bakanlığına sevk etmişti o yüzden olabilir. Bugün yeni başvuru yapacağım ancak monitörden olup olmadığına emin olamıyorum o yüzden nasıl emin olabilirim. Aynı şekil oyunda uzun süre açık tutmak mı yoksa FurMark testi vs yapmalımıyım?
 

Greewe_Greew

Ekipman Uzmanı
Ekipman Uzmanı
Katılım
12 Şub 2023
Mesajlar
10,950
Tepki
2,967
Şikayetimi direkt CİMER'e yapmıştım onlar Ticaret bakanlığına sevk etti, Ticaret Bakanlığıda, Teknoloji Bakanlığına sevk etmişti o yüzden olabilir. Bugün yeni başvuru yapacağım ancak monitörden olup olmadığına emin olamıyorum o yüzden nasıl emin olabilirim. Aynı şekil oyunda uzun süre açık tutmak mı yoksa FurMark testi vs yapmalımıyım?
Başka pc’de deneme şansın var mı?
 

KOCAEFE

Sözü Geçen
Sözü Geçen
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1,054
Tepki
497
Konum
İzmir
Evet sormuştum herhangi bir ekleme yapamıyorsunuz dendi. Eğer farklı şikayetiniz olursa yeni başvuru yapmanız gerekiyor dediler. Bende THH sitesinden biraz baktım ekleme yapılacak yer vs yok yeni başvuru oluşturulması gerekiyor.
Mevcut THH başvurusu sonuçlanmadan yeni başvuru yapmanız anlamsız olur. Sonuçlanırsa ve olumsuz sonuç gelirse o zaman yeniden başvuru yaparsınız. Ancak THH genellikle tüketicinin tarafını tutar ve sizin lehinize sonuçlanacağını düşünüyorum. Çünkü ekran kartı kasanın içerisinde duran bir parça, kullanıcı hatası olması pek olası değildir.
 
KS

Mito_26

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
5 Eyl 2022
Mesajlar
65
Tepki
16
Başka pc’de deneme şansın var mı?
Kuzenimin pc'si var yada tanıdık internet kafe sahibi abi var ondan rica edebilirim. Hepsi bayramda onlar geldiklerinde sormam lazım.

Mevcut THH başvurusu sonuçlanmadan yeni başvuru yapmanız anlamsız olur. Sonuçlanırsa ve olumsuz sonuç gelirse o zaman yeniden başvuru yaparsınız. Ancak THH genellikle tüketicinin tarafını tutar ve sizin lehinize sonuçlanacağını düşünüyorum. Çünkü ekran kartı kasanın içerisinde duran bir parça, kullanıcı hatası olması pek olası değildir.
THH bilirkişi karta bakmaya geldiğinde tahmini durumu sormuştum bu ay içinde 3-4 kartın aynı problemi olduğunu ve sorunlu olduğunu söylemişti. Diğer marka sorunlu kartlarında genelde tüketici lehine sonuçlandığını söylemişti yani büyük ihtimalle sizin olumlu sonuçlanır demişti bana.
 

Greewe_Greew

Ekipman Uzmanı
Ekipman Uzmanı
Katılım
12 Şub 2023
Mesajlar
10,950
Tepki
2,967
Başka pcde deneyin eğer sorun varsa iade edin
 

Myscherzo

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
11 Mar 2023
Mesajlar
195
Tepki
83
Konum
İstanbul
Mevcut THH başvurusu sonuçlanmadan yeni başvuru yapmanız anlamsız olur. Sonuçlanırsa ve olumsuz sonuç gelirse o zaman yeniden başvuru yaparsınız. Ancak THH genellikle tüketicinin tarafını tutar ve sizin lehinize sonuçlanacağını düşünüyorum. Çünkü ekran kartı kasanın içerisinde duran bir parça, kullanıcı hatası olması pek olası değildir.
Katılıyorum, şikayetini güncelleme yoksa mevcut şikayetin sonuçlanması beklenmeli. Zaten Temmuz ayındayız dediklerine göre bu ay gelecekmiş arkadaşın eline kağıt. Duruma göre sıfırdan şikayet yazar.

Evet sormuştum herhangi bir ekleme yapamıyorsunuz dendi. Eğer farklı şikayetiniz olursa yeni başvuru yapmanız gerekiyor dediler. Bende THH sitesinden biraz baktım ekleme yapılacak yer vs yok yeni başvuru oluşturulması gerekiyor.
Eğer şuan ki şikayetin olumsuz sonuçlanırsa yeni açacağın şikayetinde hem eski hem de yeni sorunu yaz. Eski sorununu da yazmayı unutma.
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Geri
Üst