İnternet Kopma ve ping sorunu

Holmes

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
12 May 2021
Mesajlar
3
Tepki
0
Konum
Belirtilmemiş
Merhabalar Uydunet 100 mbs hız 5 upload paketini kullanıyorum ama 2 tane sorunum yardımcı olabilecek dostlarım var mı ?
1-1.5 -2 aydır internetim her gün gece  5.42 hep aynı saatte internetim bir dakika boyunca gidiyor wifi sonra geri geliyor ve bu durum 2 ay boyunca hergün saat 5.42 de oluyor nasıl çözebilirim
2-gene aynı şekilde 2 aydır ping degerim 10-15 arttı speedtest yaptıgımda pingim 28 çıkıyor oyunda 50 ping alıyorsam örnegin artık 60-65 oluyor bunu nasıl çözebilirim
Not:100'lü blockta değilim,cat 7 kablo kullanıyorum,download ve upload sıkıntım yok son olarak teknik ekip gelip baktı ama adamlar daha upload ve port ne demek onları bilmiyor  yardımcı olursanız sevinirim isteyene daha detaylı bilgi verebilirim
 

ugur.gozaydin

Klavye Delikanlısı
Klavye Delikanlısı
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
41,832
Tepki
4,145
Konum
34 | İstanbul Anadolu
Eğer her gün şaşmadan 5.42 'de kesiliyorsa WiFi bunun birkaç sebebi olabilir.
  • Birincisi modem kaynaklı bir sorun ki belli bir modem ayarı, modemde güncelleme veya direkt yazılımsal bir sorun veya hiçbirisi değil arızalı modem sorununuz olabilir. İlk deneyeceğiniz şey modeme reset atmak olsun ve sonrasında test edin. Eğer sorun devam ediyorsa bu sefer güncellemesi var mı bakın modem arayüzünden ki varsa yapın yoksa artık son deneyeceğiniz şey farklı bir modem ile denemek.
  • İkincisi sistemsel bir sorun olabilir. Ağ ayarlarınızı sıfırlamak ve sistem kalıntılarını temizlemek işe yarayabilir ki aşağıda nasıl yapıldığını anlattım. Windows üzerinden bir şey direkt modeme erişip ağda bir sorun yaratıyorsa bu çözüm olacaktır. Eğer bu işe yaramaz ise Windows odaklı sorunlar için yine aşağıya birkaç işlem bıraktım. Bu işlemler 2. sorunuzada faydalı olabilir ki zaten o sorun için başka önerim yok.
  • Son olarak sadece WiFi kesilmiyorsa yani o saat ve dk. itibariyle aynı anda kablo ile bağlı cihazlarda bir bağlanma sorunu yaşıyorsanız direkt kullandığınız operatör yada size gelen hat ile alakalı bir sorun olabilir. Bu sorunu internet firmanızın teknik desteği ile halledebilirsiniz.


Internet ayarlarını komple sıfırlamak için aşağıdaki kod bloğunu kullanabilirsiniz.
  • @echo off
  • netsh winsock reset
  • netsh winhttp reset proxy
  • netsh int ip reset a.txt
  • ipconfig /flushdns
  • ipconfig /registerdns
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
  • netsh advfirewall reset
  • netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
  • netsh interface tcp set heuristics disabled
  • exit
Bu işlemleri birkaç yöntem yapabilirsiniz.
  1. Yöntem : Not Defterini açın ve yukarıdaki @echo off ve exit dahil kodların tamamını yazın yada kopyalayın. Daha sonra Dosya > Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat olabilir. Burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız. Siyah DOS ekranı açılacak temizleme işlemi tamamlanacak ve kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlem çok uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemler tamamlanıp siyah pencere kapanınca sistemi yeniden başlatıp ağın gelmesini bekleyin.
  2. Yöntem : Başlata CMD yazın ve Komut İstemini Yönetici Olarak Çalıştırın. Açılan siyah pencereye sadece @echo off ve exit arasındaki kodları sırasıyla yazıp her satır kod yazımı sonunda ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Tüm kodları yazdığınızda işlemler tamam olacak. Pencereyi kapatmak için exit yazıp ENTER tuşuna basın yada direkt pencereyi kapatın. Sistemi yeniden başlatıp ağın tekrar gelmesini bekleyin.


Windows kalıntılarını komple silmek için aşağıdaki kod bloğunu kullanabilirsiniz.
  • @echo off
  • del /s /f /q "%userprofile%\Recent\"*.*
  • del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.*
  • del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.*
  • del /s /f /q "%userprofile%\appdata\local\temp\"*.*
  • exit
Bu işlemleri birkaç yöntem yapabilirsiniz.
  1. Yöntem : Not Defterini açın ve yukarıdaki @echo off ve exit dahil kodların tamamını yazın yada kopyalayın. Daha sonra Dosya > Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat olabilir. Burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız. Siyah DOS ekranı açılacak temizleme işlemi tamamlanacak ve kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlem çok uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemler tamamlanıp siyah pencere kapanınca sistemi yeniden başlatıp ağın gelmesini bekleyin.
  2. Yöntem : C:\Windows\Prefetch ve C:\Windows\Temp bu ve C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp bu konumların içerisindeki her şeyi el ile manuel temizleyin. Silinmeyenler olursa şunu deneyebilirsiniz.
  3. Yöntem : Başlata CMD yazın ve Komut İstemini Yönetici Olarak Çalıştırın. Açılan siyah pencerede taskkill /f /im explorer.exe komutunu yazın ve ENTER tuşuna basın. Sonrasında del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.* bu kodu yazın ve ENTER tuşuna basın. İşlem tamamlanınca bu del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.* kodu yazın ve yine ENTER tuşuna basın. Son olarak del /s /f /q "C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp\"*.* bu kodu yazın ve ENTER tuşuna basın. Sonrasında explorer.exe yazın ve ENTER tuşuna basın. Pencereyi kapatmak için exit yazıp ENTER tuşuna basın yada direkt pencereyi kapatın.


Olası Windows sorunları için aşağıdakileri deneyebilirsiniz.
  • Daha sonra Komut İstemi ekranına DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basıp işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basın tekrar ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra yine aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth komutunu girin ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin ve son olarak aynı pencereye SFC /scannow komutunu girip ENTER tuşuna basıp son olarak işlemin tamamlanmasını bekleyin ve tamamlanınca pencereyi kapatabilirsiniz.
 
KS

Holmes

Stajyer Üye
Stajyer Üye
Katılım
12 May 2021
Mesajlar
3
Tepki
0
Konum
Belirtilmemiş
ugur.gozaydin' Alıntı:
Eğer her gün şaşmadan 5.42 'de kesiliyorsa WiFi bunun birkaç sebebi olabilir.
  • Birincisi modem kaynaklı bir sorun ki belli bir modem ayarı, modemde güncelleme veya direkt yazılımsal bir sorun veya hiçbirisi değil arızalı modem sorununuz olabilir. İlk deneyeceğiniz şey modeme reset atmak olsun ve sonrasında test edin. Eğer sorun devam ediyorsa bu sefer güncellemesi var mı bakın modem arayüzünden ki varsa yapın yoksa artık son deneyeceğiniz şey farklı bir modem ile denemek.
  • İkincisi sistemsel bir sorun olabilir. Ağ ayarlarınızı sıfırlamak ve sistem kalıntılarını temizlemek işe yarayabilir ki aşağıda nasıl yapıldığını anlattım. Windows üzerinden bir şey direkt modeme erişip ağda bir sorun yaratıyorsa bu çözüm olacaktır. Eğer bu işe yaramaz ise Windows odaklı sorunlar için yine aşağıya birkaç işlem bıraktım. Bu işlemler 2. sorunuzada faydalı olabilir ki zaten o sorun için başka önerim yok.
  • Son olarak sadece WiFi kesilmiyorsa yani o saat ve dk. itibariyle aynı anda kablo ile bağlı cihazlarda bir bağlanma sorunu yaşıyorsanız direkt kullandığınız operatör yada size gelen hat ile alakalı bir sorun olabilir. Bu sorunu internet firmanızın teknik desteği ile halledebilirsiniz.


Internet ayarlarını komple sıfırlamak için aşağıdaki kod bloğunu kullanabilirsiniz.
  • @echo off
  • netsh winsock reset
  • netsh winhttp reset proxy
  • netsh int ip reset a.txt
  • ipconfig /flushdns
  • ipconfig /registerdns
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
  • netsh advfirewall reset
  • netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
  • netsh interface tcp set heuristics disabled
  • exit
Bu işlemleri birkaç yöntem yapabilirsiniz.
  1. Yöntem : Not Defterini açın ve yukarıdaki @echo off ve exit dahil kodların tamamını yazın yada kopyalayın. Daha sonra Dosya > Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat olabilir. Burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız. Siyah DOS ekranı açılacak temizleme işlemi tamamlanacak ve kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlem çok uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemler tamamlanıp siyah pencere kapanınca sistemi yeniden başlatıp ağın gelmesini bekleyin.
  2. Yöntem : Başlata CMD yazın ve Komut İstemini Yönetici Olarak Çalıştırın. Açılan siyah pencereye sadece @echo off ve exit arasındaki kodları sırasıyla yazıp her satır kod yazımı sonunda ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Tüm kodları yazdığınızda işlemler tamam olacak. Pencereyi kapatmak için exit yazıp ENTER tuşuna basın yada direkt pencereyi kapatın. Sistemi yeniden başlatıp ağın tekrar gelmesini bekleyin.


Windows kalıntılarını komple silmek için aşağıdaki kod bloğunu kullanabilirsiniz.
  • @echo off
  • del /s /f /q "%userprofile%\Recent\"*.*
  • del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.*
  • del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.*
  • del /s /f /q "%userprofile%\appdata\local\temp\"*.*
  • exit
Bu işlemleri birkaç yöntem yapabilirsiniz.
  1. Yöntem : Not Defterini açın ve yukarıdaki @echo off ve exit dahil kodların tamamını yazın yada kopyalayın. Daha sonra Dosya > Kaydet deyip Masaüstünü seçin ve Kayıt türü ayarını Tüm dosyalar yapın. Daha sonra dosyaya bir isim verin. Örneğin Reset.bat olabilir. Burada Reset dosya adı .bat dosya tipi oluyor. Daha sonra Kaydet deyin. Bu oluşan dosyayı masaüstünde bulup sağ tıklayıp Yönetici olarak çalıştıracaksınız. Siyah DOS ekranı açılacak temizleme işlemi tamamlanacak ve kapanacak. Eğer bir onay vs. isterse yada bir işlem çok uzun sürerse bir tuşa basıp geçebilirsiniz. İşlemler tamamlanıp siyah pencere kapanınca sistemi yeniden başlatıp ağın gelmesini bekleyin.
  2. Yöntem : C:\Windows\Prefetch ve C:\Windows\Temp bu ve C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp bu konumların içerisindeki her şeyi el ile manuel temizleyin. Silinmeyenler olursa şunu deneyebilirsiniz.
  3. Yöntem : Başlata CMD yazın ve Komut İstemini Yönetici Olarak Çalıştırın. Açılan siyah pencerede taskkill /f /im explorer.exe komutunu yazın ve ENTER tuşuna basın. Sonrasında del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.* bu kodu yazın ve ENTER tuşuna basın. İşlem tamamlanınca bu del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.* kodu yazın ve yine ENTER tuşuna basın. Son olarak del /s /f /q "C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp\"*.* bu kodu yazın ve ENTER tuşuna basın. Sonrasında explorer.exe yazın ve ENTER tuşuna basın. Pencereyi kapatmak için exit yazıp ENTER tuşuna basın yada direkt pencereyi kapatın.


Olası Windows sorunları için aşağıdakileri deneyebilirsiniz.
  • Daha sonra Komut İstemi ekranına DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basıp işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth komutunu girin ve ENTER tuşuna basın tekrar ve işlemin tamamlanmasını bekleyin. Sonra yine aynı pencereye DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth komutunu girin ENTER tuşuna basın ve işlemin tamamlanmasını bekleyin ve son olarak aynı pencereye SFC /scannow komutunu girip ENTER tuşuna basıp son olarak işlemin tamamlanmasını bekleyin ve tamamlanınca pencereyi kapatabilirsiniz.




hocam bunları hepsini yaptım zaten ama çözülmedi
 

Şu anda bu konuyu okuyan kullanıcılar

Son mesajlar

Geri
Üst