Aynen hocam Türk Telekom. Ethernet sürücüsünden kaynaklandığını düşünüyorum hocam ki ethernet sürücüsünden kastınız bildiğimiz PC içerisindeki bileşense. Çünkü bu ev ortamındaki tüm bilgisayarlar da oluyor wifi ve ya kablolu fark etmiyor. Aynı şekilde telefonlar içinde bu durum söz konusu.
Selamlar, öncelikle dsl-vdsl veya fiber mi kullanıyorsunuz ? Tahmini olarak bu sorunu dsl-vdsl altyapıda yaşadığınızı varsayarak;
1. Evde sabit hat var mı ?
• Sabit hat var ise Splitter'ı ( dönüştürücü ) kontrol edin,
• Test edebilmek için eğer fazladan splitter yok ise mevcut splitter'ı söküp modemi direk bağlayın ve ev telefonunu bir kaç saat bağlamayın ki test edebilin.
• Sabit hat yok ise bina girişinde bulunan ankastreden dairenize gelen kablonun ek yerinden ayırarak RJ11 Jack çakarak modemi buraya bağlayın ve test edin.
• Eğer ankastreden yapmış olduğunuz testte herhangi bir sorun yok ise daireye kadar gelen kabloyu bi elektrikçi ile test edin gerekirse yenisini alın
• Sabit hat yok ise yukarıda yazdığım maddeleri denemeniz gerekecek.
2. Modemi detaylı kontrol edin
• Modem arayüzüne girerek güncel yazılım yüklü olup olmadığına bakın,
• Yazılım eski ise TurkTelekom ile görüşerek versiyon güncellemesi yaptırmanız lazım. Bu tarz firmalara verilen modemlerin güncel yazılımları genellikle bireysel kullanıcılar ile paylaşılmıyor.
3. Modemin konumu ve çevresel faktörleri kontrol edin
• Modemin yanında çok fazla elektrik kablosu / elektrik prizi bulunmasın
• Modemin çevresinde ve modem ile kullandığınız cihaz arasında ki mesafede yansıtıcı yüzey ( cam, ayna, porselen nesneler ) olup olmadığını kontrol edin,
• Yansıtıcı yüzeylerin çokluğu kablosuz bağlantılarda anlık düşmelere neden olmakta
4. Kablosuz düşmelerin bazı nedenleri modem versiyonu, yansıtıcı yüzeyler, kullandığınız cihazların ağ sürücüleri ile alakalı olup üç maddeyi kontrol ettikten sonra tekrardan bilgi verirseniz tekrardan detaylı kontrol sağlayabiliriz.