Modem arızalı değilse Windows odaklı sıkıntıları gidermek adına aşağıdaki yöntemi deneyebilirsiniz.
Ağ Sıfırla Yöntemi : Başata CMD yazın ve Komut İstemi aracını Yönetici Olarak Çalıştır seçeneğine tıklayın. Açılan pencereye aşağıdaki kodları yazıp her satırda ENTER tuşuna basıp işlemi onaylayın ve sonraki satıra geçin. Sistemi yeniden başlatıp deneyin.
- netsh winsock reset
- netsh winhttp reset proxy
- netsh int ip reset a.txt
- ipconfig /flushdns
- ipconfig /registerdns
- ipconfig /release
- ipconfig /renew
- netsh advfirewall reset
- netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- netsh interface tcp set heuristics disabled
Ayrıca sistem kalıntıları odaklı bir virüs veya benzeri bir şey sorun yaratıyorsa diye aşağıdaki konumları temizlemenizi tavsiye derim. İşlemlerden sonra sistemi yeniden başlatıp deneyin.
Bir not defterine aşağıdaki kodu yapıştırıp dosya türünü tüm dosyalar ve bir dosta adı.BAT olarak kaydederseniz yönetici olarak çalıştırdığınızda o konumlardaki kalıntılar silinecektir.
- @echo off
del /s /f /q "C:\Users\%username%\Recent\"*.*
del /s /f /q "C:\Windows\Prefetch\"*.*
del /s /f /q "C:\Windows\Temp\"*.*
del /s /f /q "C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp\"*.*
EXIT
Alternatif olarak CMD yani komut istemi aracını yönetici olarak çalıştırıp sadece del ile başlayan her satır kodu yazıp her satırda ENTER 'a basarsanız aynı işlem gerçekleşir.
Alternatif olarak kodla vs. uğraşmam derseniz
C:\Windows\Temp ,
C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp ,
C:\Windows\Prefetch ,
C:\Users\%username%\Recent bu 4 konuma tek tek girip her şeyi silebilirsiniz. NOT : Silinmeyenler olursa o an kullanıyordur atlayabilirsiniz o dosyaları.